Foto: LETA

Apiet “Sukhoi” lidmašīnu pirkšanas aizliegumu visdrīzāk var, bet vai uzdrošināsies? 6

Saeima vakar piekrita 80 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanai lidsabiedrībai “Air Baltic”. Par aizdevuma piešķiršanu nobalsoja 45 deputāti, pret bija 13, 24 nebalsoja, atturējās divi – bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (“Vienotība”) un Edvīns Šnore (Nacionālā apvienība).

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Parlamenta lēmums paredz atļaut finanšu ministram atbilstoši valdības lēmumam palielināt apropriāciju Satiksmes ministrijai līdz 80 miljoniem eiro “Air Baltic” pamatkapitāla palielināšanai pēc akcionāra līguma parakstīšanas. Darījumam nebūšot negatīvas ietekmes uz vispārējās valdības budžeta bilanci.

Vienlaikus Saeimas lēmums paredz noteikumu, ka “Air Baltic” un tās meitassabiedrības nedrīkst iegādāties, nomāt vai jebkādā citā veidā izmantot produkciju no to valstu militāri rūpnieciskajiem kompleksiem un ar tiem tieši vai netieši saistītiem uzņēmumiem, kuri pakļauti Eiropas Savienības vai starptautiskajām sankcijām, kurām pievienojusies Latvija, ziņo LETA.

CITI ŠOBRĪD LASA

Tātad šis lēmums “skaidri pasaka”, ka “Air Baltic” nevarēs iegādāties “Sukhoi” lidmašīnas, iepriekš sacīja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas vadītājs Kārlis Šadurskis (“Vienotība”). Viņš teica, ka Budžeta komisijas sēdē analizēta situācija saistībā ar uzņēmuma finanšu ilgtspēju. “Pašlaik pamatkapitāls ir negatīvs, un, strādājot ar negatīvu kapitālu, akciju sabiedrībai ir daudz dārgāki līzinga maksājumi, ir noteikta priekšapmaksas procedūra par kompānijas pakalpojumiem – tur, kur normāli aviokompānijas ar stabilu kapitālu var veikt pēcapmaksu,” skaidroja Šadurskis. Palielinot pamatkapitālu, esot iespējams nodrošināt uzņēmuma pelnošu un finansiāli ilgtspējīgu darbību.

Savukārt deputāts Igors Pimenovs (“Saskaņa”) norādīja, ka komisijas sēdē interesējies par uzņēmuma kredītsaistībām. Pēc viņa teiktā, “Air Baltic” vadība apliecināja, ka tādas saistības ir, bet neatklāja lidsabiedrības finanšu prioritātes, radot bažas, ka uzņēmuma attīstībai no valsts budžeta piešķiramā summa var būt iztērēta finanšu cauruma lāpīšanai.

Tikmēr politiķis Mārtiņš Bondars (LRA) debatēs teica, ka, balsojot par, 80 miljoni tiekot aizsūtīti nezināmā virzienā un noslēgtas nezināmas saistības ar investoru.

K. Šadurskis debatēs vēl teica, ka vēloties kliedēt spekulācijas publiskā telpā par to, ka citām vajadzībām nauda neatrodas, bet, tiklīdz kā vajag “Air Baltic”, tā 80 miljoni atrodas. “Šis ieguldījums nepalielina budžeta deficītu. Tātad Valsts kase, aizdodot brīvos līdzekļus “Air Baltic”, protams, lai nodrošinātu bilanci, var aizņemties naudu finanšu tirgos. Nauda finanšu tirgos šobrīd ir lēta, un Valsts kase aizņemties var ar izdevīgiem nosacījumiem. Un neaizmirsīsim to, ka valsts nevis iztērē naudu, bet iegulda pelnošā uzņēmumā, kas šos ieguldītos 80 miljonus ar uzviju atpelnīs mūsu kopējai tautsaimniecībai,” teica K. Šadurskis.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.