×
Mobilā versija
Brīdinājums +21.5°C
Magda, Magone, Mērija, Magdalēna
Pirmdiena, 23. jūlijs, 2018
20. decembris, 2017
Drukāt

Minimālistiskais “BMW” ērzelis

Foto - Artis DrēziņšFoto - Artis Drēziņš

"BMW R NINE T Scrambler".

“BMW R NINE T Scrambler” konkursā “Latvijas Gada motocikls 2017” palika 4. vietā. Arī es tam vietu godalgotā trijniekā neredzēju. Tagad tā kā žēl… Pat neraugoties uz to, ka neesmu nekāds stila “cafe racer” jeb motociklu piekritējs, ar kuriem, kā saka, pārvietojas starp kafejnīcām (krogiem), turklāt vēl retro garā ieturētiem. Tomēr šis BMW man radīja kaut kādas pirmatnējas un slēptas sajūtas: spalvas uz rokām sacēlās, sirdsdarbība paātrinājās, gribējās skaļi kliegt un ātri drāzties… Un man jau liekas, ka gluži kafiju vai pat alu dzert ar šādiem motocikliem nebrauc.

 

Brutāls. Spēcīgs

Emociju ierosinātāji ātri tapa skaidri. Brutāls. Minimālistisks. Spēcīgs. Apbrīnojama skaņa, ko izdveš “Akrapovic” izpūtēji. Sajūta kā alfa tēviņam, kas dodas ganībās. Pat smagie enduro moči ne katrreiz sniedz šādu izjūtu gammu: pārliecība, sajūsma, azarts, ceļa un piedzīvojumu alkas.

Šīs sajūtas tīri tehniski rada, protams, BMW tradicionālā kvalitāte un – šajā reizē – arī vecā gaisa/eļļas 1170 kub. cm bokserdzinēja klasiskā darbība ar speciāli (vai ekonomijas) nolūkos atstāto motora darbību bez līdzsvarojuma. Kā zināms, bokserdzinējiem kloķvārpsta atrodas guļus un tādējādi griežas vienā virzienā pa kreisi – uzgāzējot, sevišķi stāvot uz vietas, motocikls raujas pa kreisi, sāniski. Kā zirgs, kas sajūt, ka tūlīt kritīs starta bomis. Citiem modeļiem ar šāda tipa dzinējiem ir speciāla sistēma, kas dzinēja rāvienos līdzsvaro, un tie praktiski nav manāmi. “BMW R NINE T Scrambler” šis defekts, ja tā var teikt, vismaz man liekas kā efekts.

 

Standarti un retro

Mīkstas, biezas riepas, kas speciāli konstruētas, lai labi turētu uz asfalta. Bet var braukt arī pa zemi. Lieliski amortizatori, zems smaguma centrs, līdz ar to laba gaita. Kardāna pārvads: ja kopj, praktiski nenobraucams. Kā visi “cafe racer”, arī šis domāts nebeidzamai pārbūvei, mierā atstājot tikai rāmi, dzinēju un degvielas bāku (tai var uzlikt somu). Ir vieta lielākiem dubļubleķiem, bagāžas somām un citiem verķiem. Pēc būtības no rūpnīcas motocikls izripo tikai ar nepieciešamo. Ādas sēdekli var izvēlēties: vienvietīgu vai divvietīgu.

Protams, ir ABS, ko pieprasa Eiropas Savienības standarti, ir stūres “mierinātājs”, var par 400 eiro pasūtīt ASC – stabilizācijas kontroles sistēma abiem riteņiem. Tajā pašā laikā improvizēts starta numurs kā vējstikls. Parastās halogēnās lampas. Riktīgs retro degvielas līmeņrādis uz bākas (tā ir no dzelzs, bet parasti šajos laikos ir no alumīnija vai plastmasas). Retro dizaina lukturis.

Žēl, ka no modernām lietām nav bezsajūga pārslēgšanas sistēma: tādam kā man, kam rokas nav stipras, spiežot sajūga sviru un līdz ar to vienai rokai pazūdot roktura ciešam satvērienam, pie sportiskākas braukšanas stūre raujas prom.

“BMW Motorrad” zīmola vadītājs Jurģis Bergs stāsta, ka “R NINE T” modelis tapis pirms trim gadiem par godu BMW 90. gadu jubilejai, bijis domāts saražot tikai nelielu skaitu braucamo, taču pieprasījums bijis necerēti liels, tāpēc nolēma šo modeli attīstīt kā līniju ar vairāku modeļu klāstu.

 

BMW jaunumi

Kādus jaunumus BMW sola nākamajai motociklu vasarai? Par vienu jau zināms. BMW aizpildīs robu savā piedāvājumā: tapis sešu cilindru smagais čoperis “K 1600 Bagger”, tāds nedaudz amerikānisks, liels un jaudīgs, derīgs arī ceļojumiem un tāliem pārbraucieniem. Pavisam ne tāds kā “BMW R NINE T Scrambler” – protams, arī ar to var braukt tālu un ilgi, taču minimālisms īsti nav savietojams ar komfortu. Personīgi man ar skrambleru īstais attālums bija Rīga–Bauska–Rīga. Un pat lietus un zemgaļu traktoru uz šosejas savestie dubļi netraucēja.

Tāpat BMW nākamgad sola pilnīgi atjaunotus “F750 GS” un “F850 GS” modeļus un tehniski atjaunos “R1200 GS Adventure”.

Draugiem Facebook Twitter Google+