Latvijā
Sabiedrība

Ministrs aicina risināt “taksometru jautājumu” Rīgas lidostā 0


Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto – LETA/Ieva Leiniša

Ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (V) nosūtījis vēstuli vairākām atbildīgajām valsts institūcijām, aicinot risināt “taksometru jautājumu” Rīgas lidostā, liecina ministra ieraksts sociālajā tīklā “Twitter”.

Vēstule adresēta satiksmes ministram Uldim Augulim (ZZS), ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam (V), lidosta “Rīga:” valdes priekšsēdētājai Ilonai Līcei, Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktorei Baibai Vītoliņai, Konkurences padomes priekšsēdētājai Skaidrītei Ābramai un Ārvalstu investoru padomes Latvijā valdes priekšsēdētājai Zlatai Elksniņai-Zaščirinskai.

“Vēstulē atbildīgajām valsts institūcijām aicināju risināt “taksometru jautājumu” Rīgas lidostā, tas ir valsts reputācijas, tūrisma attīstības un investīciju piesaistīšanas jautājums,” sociālajā tīklā norādījis Rinkēvičs.

Ministrs vēlas vērst uzmanību uz situāciju lidostas teritorijā saistībā ar taksometru sniegto pakalpojumu kvalitāti un pieejamību. Rinkēvičs vēstulē norādījis, ka vairākkārt saņēmis rakstiskas un mutiskas sūdzības par taksometru sniegto pakalpojumu kvalitāti no Latvijas iedzīvotājiem un ārvalstu viesiem, kuri ielido lidostā.

Viņš arī norāda uz piemēru, kad no lidostas pasažieriem, īpaši, ārvalstu tūristiem, par braucienu līdz Rīgas centram tiek prasīta nesamērīgi augsta maksa par veikto pārvadājumu. Turklāt pieguļošajā lidostas teritorijā ir vērojams liels skaits taksometru, taču pasažieriem, kuri ielido, nākas ilgstoši gaidīt taksometru, skaidro Rinkēvičs.

Ārlietu ministrs arī vērsa uzmanību, ka 2017.gada 23.marta Augstākās tiesas Administratīvo lietu departamenta spriedums paredz, ka lidostai ir uzlikts par pienākumu demontēt automātisko barjeru, kas atrodas lidostas teritorijā piekļūšanai taksometru stāvēšanas joslai pie lidostas termināļa, kur pasažieri ierodas Rīgā jeb pie atlidošanas. Tāpat ārlietu ministrs vērš uzmanību, ka uzdots atcelt ceļazīmi “Iebraukt aizliegts” un papildzīmi “Izņemot ar lidostas atļaujām”.

“Lai gan izprotu tiesas minētos apsvērumus un lidostas veiktās darbības, kas ir izpildītas ar tiesas lēmumu, tomēr saņemtās sūdzības par situāciju ar taksometriem un to pieejamību nerada pārliecību par šī jautājuma pozitīvu risinājumu,” teikts vēstulē.

Rinkēvičs uzsver, ka lidosta “Rīga” un pieejamo pakalpojumu kvalitāte ir viena no Latvijas vizītkartēm daudziem ārvalstu viesiem. “Diemžēl situācija ar taksometru daudzkārt nepamatoti augsto pakalpojumu samaksu un pieejamību nodara kaitējumu Latvijas reputācijai un iedragā gan tūrisma nozari Latvijā, gan rada negatīvu iespaidu potenciālajiem ārvalstu investoriem Latvijā,” norāda Rinkēvičs, aicinot atbildīgās institūcijas rast praktisku risinājumu konkrētajai situācijai, lai taksometru sniegtā pakalpojumu kvalitāte nenodarītu būtisku kaitējumu Latvijas tēlam.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka, pildot Administratīvās tiesas lēmumu, no 2017.gada 6.septembra taksometru līnija starptautiskajā lidostā “Rīga” iekļauta īstermiņa autostāvvietā P1.

Lidostas vadība iepriekš kritizēja tiesas pozīciju, uzsverot, ka attiecīgais lēmums saistībā ar ierobežoto piekļuvi taksometru stāvēšanas joslai lidostas teritorijā ir pretrunā ar starptautiskajiem un nacionālajiem normatīvajiem aktiem par civilās aviācijas drošību un tas ne tikai būtiski ietekmēs lidostas darbu, bet arī apdraud Latvijas kā Starptautiskās Civilās aviācijas organizācijas (ICAO) līgumslēdzējvalsts saistību izpildi.

Tāpat lidostā “Rīga” uzsvēra, ka taksometri lidostā rada nopietnus ceļu satiksmes traucējumu, proti, traucējumus rada lielais taksometru skaits, kas vienlaikus mēģina izmantot bijušo tā saukto taksometru līniju, kurā atbilstoši tiesas lēmumam ir brīva piekļuve ikvienam transportlīdzeklim.

Maijā lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja LNT raidījumam “900 sekundes” pavēstīja, ka sūdzību skaits par taksometru sniegtajiem pakalpojumiem starptautiskajā lidostā “Rīga” pieaug. “Sūdzību skaits pieaug ar katru dienu. Ir apkrāpti klienti, klientus neved uz īsajiem maršrutiem, piemēram, uz Mārupi klientus neved, klibo čeku izdošana, kā arī klibo godīga cena, bet mēs šajā gadījumā neko nevaram darīt,” sacīja Līce, norādot, ka tiesas lēmums liedz lidostai sakārtot situāciju.

LA.lv