Publicitātes foto

Mirušo rēgi 1

Fransuā Ozona melnbaltā lente “Francs” atzīta par vienu no pagājušā gada labākajām Eiropas filmām. Sižetiskie motīvi, ko 1933. gadā Holivudā ekranizēja Ernsts Lubičs, Ozona skatījumā un mūsdienu politikas kontekstā ieguvuši citu jēgu.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 382
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 30
Lasīt citas ziņas

Annas dzīve paiet kādā Austrumvācijas mazpilsētā, un daudzas stundas jaunā sieviete pavada kapsētā, kur apglabāts viņas mīļotais, Pirmā pasaules karā kritušais Francs. Kādā dienā pie viņa kapa tā pamana svešu vīrieti un sāktā saruna nāk ar pārsteidzošiem atklājumiem.

Venēcijas kinofestivālā pirmizrādīta – Paule Bēra saņēma Marčello Mastrojāni vārdā nosaukto balvu, ko piešķir daudzsološajiem jaunajiem aktieriem –, šī filma tiek dēvēta par labāko, ko Ozons pēdējos gados uzņēmis. Tajā atklātās vispārīgās tēmas, kā arī attiecību modeļi kāpj pāri melnbaltā retro attēla rāmjiem – tāpat kā poļu melnbaltajā drāmā “Ida” (2013) –, bet mēģinājumi sadziedēt pēckara traumas un sadzīvot ar saviem dēmoniem Ozona režijā iegūst melanholiskas aprises un parāda šī franču kino autora drosmi stāties pretī stereotipiem.

“Francs”/”Frantz”

Francija, 2016

Režisors: Fransuā Ozons

CITI ŠOBRĪD LASA

Galvenajās lomās – Paula Bēra un Pjērs Ninē

No 24. februāra “Splendid Palace”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.