Mītavas tilts – atslēga uz salu
 0

Jau šā gada nogalē jelgavnieki varēs priecāties par pilnībā rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri un jaunuzcelto gājēju tiltu pār Driksas upi. Tilts vedīs uz Pasta salu, kuras restaurācija beigsies nākamā gada rudenī.


Reklāma
Reklāma

 

TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Lasīt citas ziņas

“Jelgavas lielākā bagātība ir divas upes, Lielupe un Driksa, kuras plūst blakus viena otrai. Ne visās pilsētās ir šāda dabas dāvana, tāpēc uzskatījām, ka mums tā ir jāizmanto, lai pašiem un viesiem būtu prieks un vieta, kur atpūsties. Turklāt citās Eiropas pilsētās jau par normu pieņemts sakārtot pie ūdeņiem esošo teritoriju, lai cilvēkiem tur būtu ērta piekļūšana un viņi varētu izbaudīt visu, ko sniedz daba,” atzīst Vilis Ļevčenoks, Jelgavas mēra vietnieks.

Galvenais projekta realizēšanas iemesls esot bijis Pasta salas un abu upju nepieejamība iedzīvotājiem, kas nav ļāvis pilnībā izbaudīt pilsētai piešķirtās dabas veltes. Pirms 2. pasaules kara upju krasti bijuši plaši pieejami, bet vēlāk pieeja vairs nebija tik brīva. Situācija mainīsies līdz ar projekta noslēgumu 2013. gadā, kad Pasta salā cilvēki varēs brīvi pastaigāties, peldēties, braukt ar velosipēdu pa izveidoto veloceliņu un atveldzēties iekštelpas un āra kafejnīcās. Kā teic V. Ļevčenoks, Pasta sala kļūs par Jelgavas kultūras centru, jo vairākums pasākumu, to starpā arī ledus un smilšu skulptūru festivāli, no Uzvaras parka pārcelsies uz turieni. Tilts, kas būs kā turpinājums gājēju ielai, pēc konstrukcijas esot unikāls un vienīgais šāda veida tilts Baltijā. Tas ir ar izteiktu izliekumu, kā arī tam nav vajadzīgi soliņi, lai cilvēki varētu apsēsties, jo tam ir izbūvēti izcilņi tilta konstrukcijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Egita Veinberga, Jelgavas pilsētas domes preses sekretāre, atklāj, ka jelgavnieki paši izvēlējušies gājēju tilta nosaukumu. Tas tika nosaukts par Mītavas tiltu.

 

“Mēs aicinājām iedzīvotājus izteikt savus priekšlikumus par tilta vārdu. Izvēlējāmies desmit labākos un pēc tam veicām balsošanu internetā. Tilta nosaukums parāda, ka Jelgavas vēsturiskais nosaukums pilsētniekiem ir svarīgs. Vēl bija citas izvēles iespējas, piemēram, Studentu tilts vai Mīlestības tilts, bet tās neguva tik plašu atsaucību iedzīvotāju vidū.”

 

Projekta plānojums ietver arī kafejnīcas izbūvi Mītavas tilta pakājē. Tās nomas tiesību sakarā tiks izsludināts konkurss ēdināšanas uzņēmumiem. Uz jautājumu, vai, pateicoties labajai atrašanās vietai un cilvēku plūsmai, netiks noteiktas pārāk augstas cenas ēdieniem un dzērieniem, V. Ļevčenoks norādīja, ka viss ir atkarīgs no pieprasījuma – ja cenas būs pārāk augstas, neviens ēdināšanas pakalpojumus neizmantos. Tomēr pilsēta nekādā mērā neplānojot ietekmēt ēdināšanas uzņēmumu darbību. Tāpat Jāņa Čakstes bulvārī būšot izvietotas arī videonovērošanas kameras, kas ļaušot gan cilvēkiem justies drošāk, gan noķert huligānus.

Pilsētas mēra vietnieks Jelgavā saredz līdzības ar Ventspili un tās sakārtoto vidi. “Pēdējos gados ir notikusi liela attīstība Jelgavas infrastruktūrā un pilsēta kļuvusi krietni skaistāka. Pilsētnieki jau ir novērtējuši promenādi Lielupes otrā krastā, kas tika izbūvēta pēc cukurfabrikas nojaukšanas, un vasarā to apmeklē ļoti kuplā skaitā. Par Eiropas Savienības piešķirtajiem 18 miljoniem latu esam sakārtojuši Dobeles šoseju un ielas ap Zemgales Olimpisko centru, kā arī restaurējuši Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas torni. Ar Jāņa Čakstes bulvāra, Pasta salas un gaidāmo Lielās ielas restaurāciju Eiropas piešķirtie līdzekļi būs izlietoti, bet nākotnē tomēr ceram pieteikt vēl kādu projektu pilsētvides sakārtošanai,” neslēpj 
V. Ļevčenoks.

Reklāma
Reklāma