Ilustratīvs foto.
Ilustratīvs foto.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Mobilais internets sāk izplesties no laukiem uz pilsētām 0

Pieaugot bezvadu tehnoloģijas popularitātei, aizvien vairāk Latvijas iedzīvotāju kā pamata interneta pieslēgumu savai dzīvesvietai izvēlas mobilo internetu (MBB), liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” un tirgus izpētes grupas “RAIT Custom Research Baltic” veiktais pētījums.

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Notriektā tautumeita 6
Lasīt citas ziņas

Patlaban jau 80% iedzīvotāju, kuriem ir pieslēgts MBB, to izmanto kā pamata interneta pieslēgumu.

Ņemot vērā tā pieejamību, to visvairāk izmanto lauku reģiona un Pierīgas iedzīvotāji.
CITI ŠOBRĪD LASA

Kopumā šobrīd jau 33% mājsaimniecību visā Latvijā ir izvēlējušies MBB tehnoloģiju un to skaits katru gadu palielinās par aptuveni 5%.

Visbiežāk par labu mobilā interneta izmantošanai mājās atzīta tehnoloģijas bezvadu priekšrocība un ērtā uzstādīšana, uz ko norāda 39% aptaujas dalībnieku.

Gandrīz tikpat daudz jeb 37% respondentu novērtē tehnoloģijas mobilitāti – iespēju to paņemt līdzi doties, piemēram, nedēļas nogalē uz laukiem.
Datu vizualizācija: “Tele2”

“Tele2” komercdirektors Raivo Rosts norāda, ka mobilais mājas internets ir kļuvis par līdzvērtīgu konkurentu fiksētā interneta pieslēgumam un dati liecina, ka šī tendence turpina attīstīties.

Proti, pēdējo divu gadu laikā par vairāk nekā 15% palielinājies to MBB lietotāju īpatsvars, kam tas ir pamata internets.

Mobilajam mājas internetam ir ļoti minimāli ģeogrāfiskie ierobežojumi, tādēļ MBB ir ļoti populārs tieši lauku apvidos, kur cita veida internets nav pieejams vai arī to pievilkt ir ekonomiski neizdevīgi, uzsver R. Rosts.

Tiesa, jāatzīst, ka MBB savas mobilitātes un interneta ātruma dēļ gūst aizvien lielāku pieprasījumu arī pilsētās, atklāj R. Rosts.

Nereti par papildu argumentu mobilā mājas interneta iegādei kalpo tā pieejamās izmaksas.

32% aptaujā norādījuši, ka pakalpojumu izvēlējušies izdevīgās cenas dēļ.

“Tele2” un “RAIT Custom Research Baltic” pētījums veikts izmantojot interneta aptauju, aptaujājot Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18-50 gadiem. Kopumā tika aptaujāti 827 respondenti.

“Tele2” ir daļa no “Tele2 AB” grupas, kas ir viens no straujāk augušajiem telekomunikāciju uzņēmumiem Eiropā. “Tele2 AB” grupai ir 17 miljoni klientu astoņās valstīs. “Tele2” ir vienīgais mobilo sakaru operators, kas darbojas vienoti visās Baltijas valstīs.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.