Foto: Evija Trifanova/LETA

Modernizēs Via Baltica šoseju: uzstādīs 13 elektroniskās ceļazīmes 0

Līdz šā gada rudenim uz Via Baltica šosejas tiks uzstādīts mūsdienīgs elektronisks ceļa aprīkojums. Projekta SMART E67 ietvaros tiks uzstādītas 13 mainīgas informācijas ceļa zīmes un modernizēti 10 esošie luksofori, lai gaismas tiktu pārslēgtas atbilstoši reālai satiksmes situācijai, tā portālu “La.lv” informē  VAS Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa.

Reklāma
Reklāma
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

Tāpat tikšot uzstādītas četras jaunas laikapstākļu stacijas un modernizētas astoņas esošās, kā arī izveidoti satiksmes reālā laika videonovērošanas un negadījumu novēršanas risinājumi divos satiksmes mezglos.

Minēto darbu veicējs tika izvēlēts atklāta konkursa rezultātā – Via Baltica ar ceļa inteliģentajām transporta sistēmām (ITS) aprīkos pilnsabiedrība Fima Group, līguma ietvaros uzņēmums nodrošinās ITS elementu projektēšanu, uzstādīšanu un līgumā ietverto esošo instalāciju modernizēšanu. Līguma summa ir 954 690 eiro (ar PVN).

CITI ŠOBRĪD LASA

ITS objekti tiks uzstādīti un modernizēti uz Bauskas un Ainažu šosejām, kā arī uz Rīgas apvedceļa, kas ir starptautiskas nozīmes maršruts E67 vai Via Baltica. Elektroniskās ceļazīmes nebūs uz balta fona, kā tas ir ierasts, un tajās attēlotā informācija būs mainīga, proti, apledojuma gadījumā zīmes informēs par slidenu ceļu, taču citā brīdī tās ziņos par stipru sānvēju vai maksimālā ātruma izmaiņām. Šīm ceļazīmēm būs tāds pats spēks kā ierastajām.

Projekts SMART E67 tiek realizēts ERAF pārrobežu sadarbības programmas Interreg Central Baltic ietvaros. Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju. ITS elementus paredzēts uzstādīt uz Via Baltica gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina–Rīga–Bauska–Lietuvas robeža. Projekta kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85 procenti ir ERAF līdzfinansējums. Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2 miljoni ir ERAF līdzfinansējums.

Latvijā projekts SMART E67 ir vērsts uz pasažieru transporta plūsmas un kravu pārvadājumu efektivitātes uzlabošanu, samazinot braukšanas laiku un paaugstinot drošību.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.