Kultūra
Kultūrpolitika

Modes un kristietības saplūsmē 16


Izstāde Ņujorkas Metropolitēna Mākslas muzejā pretstata un salīdzina augsto modi un reliģiskos tērpus.
Izstāde Ņujorkas Metropolitēna Mākslas muzejā pretstata un salīdzina augsto modi un reliģiskos tērpus.
Foto – EPA/LETA

Rīt Ņujorkas Metropolitēna Mākslas muzejā atklās lielāko tērpu izstādi muzeja vēsturē “Debešķīgie ķermeņi: mode un katoliskā iztēle”, kas apskatāma kopumā 25 galerijās.

“Lai iepazītu šo izstādi, jādodas sava veida svētceļojumā,” sacījis muzeja prezidents Daniels Veiss. Izstāde pretstata un salīdzina augsto modi un reliģiskos tērpus. Ir zināms, ka daudzi modes mākslinieki savos tērpos izmantojuši reliģiskas – un īpaši katoliciskas – ietekmes. “Versace” ir izstādes sponsors, un ekspozīcijā redzams gan Džanni Versačes 1997. gadā veidotais kāzu tērps, gan Donatellas Versačes šā gada kolekcijai veidotā, krustiem rotātā ādas jaka. Izstādes kuratori sastrādājušies ar Vatikānu, lai iegūtu ekspozīcijai 40 grezni rotātus pāvestu tērpus, kas izmantoti no 18. līdz 20. gadsimta sākumam. Taču dramatiskākā tās daļa apskatāma muzeja Viduslaiku zālē, kur krāšņos “Alexander McQueen”, “Christian Lacroix”, “Dolce & Gabbana”, “Givenchy”, “Cristobal Balenciaga” un “Dior” tērpus ielenc svēto statujas, mozaīkas logi un citi reliģiski simboli.

LA.lv