Motociklisti sūrojas, ka ar granti aizlāpītas bedres apdraud viņu dzīvības 7

Latvijā motosezona sakrīt ar ceļu remontdarbu sezonu. Un diemžēl dažas no metodēm, kuras tiek izmantotas, piemēram, bedrīšu lāpīšanai, ceļus padara īpaši bīstamus transportlīdzekļiem, kuriem ir divi, nevis – četri riteņi, vēstīja “TV3 Ziņas”.

Reklāma
Reklāma
Krievija uzbrūk Ukrainai ar “brīnumieroci”. Ar to varētu tikt galā tikai F-16 144
TV24
“Viņi ir gatavi uz visādām neģēlībām.” Kas mudinātu Putinu pieņemt lēmumu uzbrukt NATO?
Veselam
Neviens to pat nenojauta – pasaulē populāros kosmētikas produktos vēzi izraisošas ķīmiskas vielas 800 reižu pārsniedz normu 33
Lasīt citas ziņas

Vasarā, kad sākas ceļu remontdarbi, vietām parādās arī pagaidu ceļazīmes. Tās nozīmē, ka tuvākais ceļa posms ir aizlāpīts, vienkārši aizberot bedres ar grants maisījumu. Tas ir bīstami ne tikai gājējiem, kuriem draud dabūt akmeni sejā no garāmbraucošas kravas mašīnas, bet arī motociklistiem, kuriem šādi aizlāpītas bedrītes esot visīstākās lamatas.

Motokaskadieris Jānis Rozītis kopā ar sievu nesen devies izbraucienā un gandrīz avarējis. Līkumā motocikls zem viņa pēkšņi saslīdējis un kļuvis teju nevaldāms. Iemesls – ceļš gluži vai nosēts ar granti un oļiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Jānis Rozītis, motokaskadieris:”Viņi iedarbojās ar tādu tā kā slīdēšanas efektu. Viņi neapstādina motociklu, rats nobloķējas, turpina ripot pa tiem oļiem uz priekšu, un ātrums jau nesamazinās. Tas pats, kas pa ledu, principā. Man ar manām motokaskadiera iemaņām jau bija diezgan grūti savākt moci. Tad, kas notiek ar tiem jaunajiem, kas tikko nolikuši tiesības. Mums ir jāsāk par to runāt.”

Tomēr Latvijā daudzviet bedres ceļos joprojām tiek lāpītas ar grants un bitumena maisījumu. Tādēļ Rozītis izlēma sarīkot paraugdemonstrējumu tam, cik vienkārši ir iekļūt avārijā uz šāda ceļa, pat iztiekot bez liela ātruma.

“Es biju gatavs, man pilns ekipējums ir. Bet, ja to dara džinsās un maiciņā, tad visi šitie akmeņi ir salīduši aiz ādas. Un tas nav normāli. Šādi ceļa remonti. Tas ir krimināllieta,” turpina motokaskadieris.

Valsts autoceļu uzturētājā skaidro, ka ar bitumena un šķembu emulsiju bedres lāpa vietās, kur ceļa segums ir ļoti sliktā stāvoklī un asfalta ielāpi vienkārši neturētos. Turklāt šādi remontdarbi ir stipri lētāki un daudz ātrāk paveicami, tātad – netiek kavēta visu pārējo transportlīdzekļu satiksme. Tādu pašu remonta metodi pielietojot arī, piemēram, Skandināvijā uz mazāk svarīgiem ceļiem.

Plašāk pievienotajā video: