foto – Zane Bitere/LETA

Jonass: motokrosā plānot nedrīkst, bet ar Prado būs jācīnās 0

Pauls Jonass daudz nebēdā par tikai trešo vietu motokrosa pasaules čempionāta septītajā posmā Ķegumā, jo viņam izdevies vēl vairāk nostiprināties līdera pozīcijās sezonas kopvērtējumā MX2 klasē.

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai 188
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Lasīt citas ziņas

“LA” jau ziņots, ka Jonass svētdien Ķegumā pirmo braucienu pabeidza otrais aiz Latvijas “Grand Prix” ieguvēja dāņa Tomasa Kjēra Olsena, bet otrajā braucienā pēc neveik­smīga starta no 19. vietas aizcīnījās līdz piektajai. Jau šī brauciena vidū bija skaidrs, ka Paulam arī ar ceturto piegājienu neizdosies uzvarēt Ķegumā. Pasaules čempionam MX2 klases tas bija izaicinājums, kas jāatliek uz tālāku nākotni. Lai vai kā, MX2 klases spožākā zvaigzne un favorīts Jonass pašlaik ir ceļā uz sava titula aizstāvēšanu, tomēr – tikai cilvēks, kuram gadās savas labās un sliktās dienas.

Vai neveiksmīgā starta otrajā braucienā iemesli meklējami jau sestdienas kvalifikācijā?

CITI ŠOBRĪD LASA

Pauls Jonass: Jā, 12. starta vietas izvēle noteikti nav tā labākā. Pirmajā braucienā starts izdevās, izrāvos vadībā, bet otrajā mani iespieda tādā burzmā, ka vairs nebija kur sprukt. Arī starta vieta bija vairāk uz trases ārmalu. Te notiek maza spiegošana, un mana pirmā brauciena starta vietā stāvēja kāds cits.

Trases malā izskatījās, ka otrais brauciens izpildījuma ziņā izdevās labāk.

Pareizi esi saskatījis! Pirmajos apļos bija grūtāka apdzīšana, bet tad uztvēru savu ritmu, un otrā brauciena pēdējās 15 līdz 20 minūtes pašam ļoti patika. Arī ar pirmo braucienu kopumā esmu apmierināts, otrā vieta dod 22 punktus, un Ķegumā man izdevās palielināt pārsvaru kopvērtējumā.

Pirmā brauciena pēdējos apļos vairākas sekundes zaudēji Olsenam. Viņš bija ātrāks, vai arī nolēmi neriskēt?

Cīņa izšķīrās mazliet agrāk, kad Olsens pie dzeltenajiem karogiem pārlēca vairākiem pampakiem, ko noteikumi īsti neatļauj. Tur viņš ieguva lielāku pārsvaru, tad mūs šķīra jau aptuveni sešas sekundes. Ja es trakotu, varbūt to varētu atgūt. Nolēmu lieki neriskēt un samierinājos ar otro vietu. Bet Olsens te, Ķegumā, ir ātrs, viņam šī trase ļoti labi padodas.

Tev šī trase drīz būs jāliek melnajā sarakstā?

Ķegumā noteikti nav mana mīļākā trase, tomēr nav arī tik traki, ka rādītos murgos. Šoreiz braucām pretējā virzienā, bija citādi, un man tas patika. Tā sanācis, ka Ķegumā man nekad nav veicies jau no pirmajiem braucieniem. Arī šoreiz – kritiens kvalifikācijā, ķeršana, piedzītas rokas.

Reklāma
Reklāma

Daudz tiek runāts par psiholoģisku slogu. Vai pastāstīsi, kā tas izpaužas?

Kaut kur no zemapziņas. No rīta pamostos tieši tāpat kā pirms citām sacensībām. Atbalstam trases malā vajadzētu dot papildu enerģiju, bet tas laikam arī uzliek atbildības slogu un kādā brīdī tas izlaužas uz āru. Te tomēr visu laiku apkārt ir cilvēki, jautā, uzmundrina. Ir liels izaicinājums, lai šeit uzvarētu nākotnē. Protams, MXGP klasē to izdarīt būs vēl grūtāk.

Vai šosezon tavs galvenais konkurents ir un būs spānis Horhe Prado?

Tā izskatās. Tomēr motokrosā punktu ziņā neko nevar plānot un daudz rēķināt. Vienā mirklī viss var sagriezties otrādi. Centos sagatavoties sezonai, sākums izdevās ļoti labs, taču nebiju plānojis sešas uzvaras pēc kārtas. Sekoja daži sliktāki braucieni, tagad cenšos sagatavoties katrai nākamajai sacensībai. Pašlaik trasē jūtos fiziski ļoti labi. Protams, ka Ķegumā gribēju dzirdēt Latvijas himnu, tomēr nav ko skumt – pārsvaru pār Prado esmu palielinājis par diviem punktiem. Tas noteikti nav slikts iznākums.