LETA

Motosezona Latvijā katru gadu arvien smagāka, secina apdrošinātājs 1

Pēdējo četru gadu laikā vērojams vienmērīgs ceļu satiksmes negadījumos iesaistīto un cietušo motobraucēju skaits. Visbiežāk avārijās iekļuvuši “Yamaha”, “Kawasaki”, “Suzuki” un “Honda” markas motociklu īpašnieki, liecina “If Apdrošināšana” apkopotā informācija.

Reklāma
Reklāma
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
10 apetīti nomācoši produkti, kas jāēd katru dienu 23
Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Lasīt citas ziņas

“2011.gadā reģistrējām 19 atlīdzību gadījumu, kuros bija cietuši motociklu īpašnieki, bet 2014.gadā šādu negadījumu skaits bija trīskāršojies, sasniedzot 57 negadījumus. Protams, ir palielinājies arī par šādiem negadījumiem izmaksāto atlīdzību skaits – 2011.gadā izmaksāto atlīdzību kopējais apmērs bija 28 300 eiro. Pagājušajā gadā izmaksāto atlīdzību apmērs jau bija 65 500 eiro,” informē “If Apdrošināšana” Transporta atlīdzību grupas vadītāja Pāvels Valainis.

Lielākā atlīdzība, kas pēdējo četru gadu laikā ir tikusi kompensēta kādam motobraucējam, tika reģistrēta 2014.gadā, kad kāda “Harley Davidson” īpašniekam pēc ceļu satiksmes negadījuma tika atlīdzināti 15 400 eiro.

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēc “If” ekspertu vērtējuma to negadījumu skaita pieaugumam, kuros iesaistīti motobraucēji, ir vairāki iemesli. Objektīvais iemesls ir saistīts ar to, ka ziemas mūsu klimatiskajā zonā kļūst arvien īsākas, savukārt periodi, kuros var pārvietoties ar motociklu, – arvien garāki.

Vēl viens iemesls ir salīdzinoši pieejamās motociklu cenas – sludinājumu portālā “ss.lv” pat no no 650 eiro. “Parādās saistība ar biežāk negadījumos iekļuvušo motociklu markām – tieši “Yamaha”, “Kawasaki”, “Suzuki” un “Honda” marku motocikliem, kuru dinamiskākie modeļi cenas ziņā ir arī pieejamākie, un tos iegādājas gados jauni motobraucēji ar nelielu braukšanas pieredzi,” norāda Pāvels Valainis.

Taču galvenokārt negadījumu skaita pieaugums ir saistāms ar joprojām zemo ceļu satiksmes dalībnieku kultūru – atļautā braukšanas ātruma neievērošanu un pārgalvīgiem manevriem, kad braucējs pārvērtē savas spējas pabeigt manevru un paredzēt pārējo satiksmes dalībnieku rīcību. Tāpat avārijas bieži tiek izraisītas, ignorējot ceļa zīmes, kas regulē pārvietošanos pa galveno ceļu un mazākas nozīmes ceļiem.

“Šajā nedēļas nogalē pamanījām vairākus braucējus, kas jau pārvietojās ar motociklu. Taču atklāt sezonu vēl ir pāragri. Asfalts ir auksts, temperatūra joprojām salīdzinoši zema, un motociklu riepas nav piemērotas braukšanai šādos apstākļos. Turklāt ceļi pēc ziemas sezonas joprojām ir netīri, kaisītais materiāls nav notīrīts un ir bedres, kuras ar auto var arī nepamanīt, bet motociklam tās ir bīstamas,” informē Pāvels Valainis.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.