Mobilā versija
Brīdinājums -0.8°C
Evija, Raita, Jogita
Sestdiena, 3. decembris, 2016
12. marts, 2014
Drukāt

Mugurkauls bez osteohondrozes pazīmēm mūsdienās ir apbrīnas vērts

Foto - Shutterstock.comFoto - Shutterstock.com

Mugurkauls bez osteohondrozes vai pat disku trūces pazīmēm mūsdienās ir apbrīnas un pat sajūsmas vērts. Tomēr viss vēl nav zaudēts arī tad, ja ir sāpes un sasprindzinājums. Protams, nāksies papūlēties!

Provokatori nesnauž


Mugurkaula problēmas izraisa ne mazums fizisku faktoru. Iedzimtas īpatnības, piemēram, garu augumu, mainīt nevar, taču izvairīties no nelāgiem ieradumiem nekad nav par vēlu.

Mugurai kaitē par hipodinamiju dēvēts mazkustīgs dzīvesveids un aptaukošanās, izraisot vēdera un muguras muskulatūras un saišu vājumu, kaulaudu struktūras izmaiņas. Par smagu ir ne vien alusvēders vīriešiem, bet arī lielas krūtis sievietēm.

Būtiska nozīme ir profesijai. Zem Dāmokla zobena atrodas frizieri, pārdevēji un citi, kam darbā ilgstoši jāstāv kājās. Taču arī biroja darbinieki nav pasargāti no sasprindzinājuma un sāpēm galvenokārt sprandā. Kaut gan tās var novērst 3–6 mēnešu laikā, sāpes dažkārt atkārtojas un kļūst hroniskas.

Sievietes biežāk cieš no muguras kakla daļas sāpēm, savukārt vīriešiem raksturīgas sāpes jostas daļā.

Vienkāršas patiesības


Fizioterapeite Zita Kriškāne brīdina, ka sasprindzinājums un sāpes ir pirmie simptomi, pēc kuru parādīšanās jāpievērš pastiprināta uzmanība muguras veselībai.

Jūtot sāpes plecu vai kakla daļā, starp lāpstiņām un jostas vietā, nepieciešama speciālista palīdzība, lai nepienāktu diena, kad vairs nevar izkāpt no gultas.

– Biroja darbinieki vidēji piecus gadus nekustīgi un saspringti dienas pavada pie datora un ir spiesti meklēt ārsta palīdzību vai vismaz izmantot sāpes remdējošas, ārstējošas ziedes un plāksterus, B grupas vitamīnu lielas devas, kas palīdz tikt galā ar sāpēm, – par savu pieredzi stāsta Z. Kriškāne.

Lai izvairītos no biežākajām biroja darbinieku muguras problēmām, fizioterapeite Marika Vidēja iesaka darba vietu iekārtot tā, lai ceļi, iegurnis, galva un monitors atrastos vienā līnijā. Tādējādi iespējams izvairīties no nevajadzīgas rotācijas jostas daļā.

Rakstot plaukstas locītava jāatbalsta pret galdu vai īpašu spilventiņu.

Krēslam jābūt tādam, lai var pabīdīt zem galda ar visiem roku balstiem, lai sēžot ceļu, gūžu un elkoņu locītavas būtu neitrālā pozīcijā un veidotu vairāk nekā 90° leņķi.

Svarīgs ir arī muguras atbalsts. Ja pret krēsla atzveltni iespējams atbalstīt galvu, tas lieliski noder atpūtas brīžos.

Labākā izvēle


Lai gan cilvēki, saskaroties ar muguras sāpēm, lielākoties apzinās to iemeslus, viņi nav gatavi mainīt savu ikdienu. Tomēr dažu minūšu ilgi vingrojumi vai īsa pastaiga, lifta aizvietošana ar kāpnēm palīdz izvairīties no nepatīkamiem simptomiem.

Muguras sāpes dažkārt izraisa nervu iekaisums, un normālai viel­maiņai nervu šūnās ir nepieciešami B grupas vitamīni. Pētījumi apstiprina, ka lielas B1, B6 un B12 vitamīna devas samazina sāpes un tātad arī vajadzību lietot daudz pretsāpju medikamentu.

Neiroloģe un osteorefleksoterapeite Inese Blumberga noraida pieņēmumus, ka sāpes ārstē karsta vanna vai pirts. – Tā nav taisnība! Lai gan pirmajā mirklī šķiet, ka kļūst vieglāk, nākamajā dienā situācija var pasliktināties. Tāpēc pret sāpēm jālieto atvēsinošie geli, ziedes vai plāksteri. Biroja darbiniekiem ērtāks ir pretsāpju plāksteris, jo tā efekts saglabājas 12 stundas un apģērbs nenosmērējas. Ziedi vajadzētu lietot krietni biežāk.

Ja sāp mugura, jāpārskata sporta nodarbību saraksts. Ļaunumu nodara pārtrenēšanās svaru zālē, nav ieteicamas stepa vai aerobikas nodarbības. Tajās ir daudz kustību, ko muskuļu sistēmai nākas amortizēt, bet sāpju gadījumā tas nav iespējams. Tāpēc jāatrod sāpju iemesls un jāārstējas, bet laikā, kad sāpju nav, labākā izvēle ir pilates vai kalanētika.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+