Gunārs Laicāns, Dundagas novada domes priekšsēdētājs
Gunārs Laicāns, Dundagas novada domes priekšsēdētājs
Foto – LETA

Vai vienotie klientu centri iemantojuši popularitāti? “LA” aptauja 5

Valdība atbalsta vienotu kārtību turpmākajai valsts finansējuma piešķiršanai pašvaldībām Valsts un pašvaldību vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai. Šādu centru tīkls Latvijā izveidots pagājušajā gadā ar mērķi nodrošināt iespējas Latvijas novadu iedzīvotājiem savas pašvaldības un noteiktus valsts publiskos pakalpojumus saņemt vienkopus.

Reklāma
Reklāma
VIDEO. Artuss Kaimiņš savā raidījumā pamatīgi nokaitina LTV leģendu Andreju Volmāru, kurš pamet sarunu pusratā
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Policija aicina atpazīt attēlā redzamās sievietes, kuras nokārtoja dabiskās vajadzības Rīgas skolas sporta kompleksā 15
Lasīt citas ziņas

Gunārs Laicāns, Dundagas novada domes priekšsēdētājs: “Es kā ilggadējs pašvaldības vadītājs jau sen loloju ideju par vienoto klientu apkalpošanas centru izveidi Latvijas laukos. Mēs Dundagā jau agrāk ielikām pamatus šāda centra tapšanai, jo aktīvi sadarbojāmies ar dažādām valsts iestādēm, lai paietu solīti pretī saviem iedzīvotājiem. Tagad ikdienā redzu – cilvēki ierodas centrā, ieinteresētība ir tik liela, ka reizēm izveidojas pat rinda. Iedzīvotājiem nav tik svarīgi, kas sniedz pakalpojumus – pašvaldība vai valsts iestādes, viņiem galvenais, ka tagad nav jābrauc uz Talsiem un pakalpojumus var saņemt daudz ātrāk un ērtāk. Es nebaidos sacīt – vienotais centrs patiešām ir mūsu lielais ieguvums. Tas ir viens no labākajiem projektiem, kas pēdējā laikā īstenoti. Cilvēks ierodas centrā un – lūdzu, visu var noskaidrot un nokārtot tepat uz vietas, vienalga, vai tas būtu saistībā ar Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru vai Nodarbinātības valsts aģentūru, Valsts ieņēmumu dienestu vai Lauku atbalsta dienestu, Valsts zemes dienestu vai Uzņēmumu reģistru, Valsts darba inspekciju vai Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldi. Turklāt mēs mācāmies paši, lai varētu labāk palīdzēt iedzīvotājiem, un arī viņi kļūst zinošāki un varošāki. Labi, ka valdība atbalsta vienotu kārtību valsts finansējuma piešķiršanai pašvaldībām vienoto klientu apkalpošanas centru uzturēšanai un ka centru darbu koordinē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija. Esmu pārliecināts, ka šie centri būs vajadzīgi arī nākotnē”

Sandra Kapteine, Rugāju novada domes priekšsēdētāja: “Vienotais klientu apkalpošanas centrs mūsu novadā, kurā ir divi pagasti, cerības ir attaisnojis. Galvenais, ka tagad katra pakalpojuma dēļ nav jābraukā uz Balviem. Lai iedzīvotājiem būtu vēl ērtāk, pakalpojumus sniedzam divās vietās – Rugājos to dara domes sekretāre, Lazdukalna pagasta pārvaldē – lauksaimniecības konsultante. Abas darbinieces centrā strādā uz pusslodzi. Lauku cilvēkiem daudz ko nozīmē arī tas, ka, kārtojot kādu jautājumu, var arī pakonsultēties par citām lietām. Turklāt centra esamība liek mācīties gan iedzīvotājiem, gan domes darbiniekiem; vieniem jāapgūst dators vai jāpilnīgo savas prasmes darbā ar datoru, otriem jāpapildina savas zināšanas un darba iemaņas, jo tagad daudzus dokumentus vairs nepieņem papīra formātā, tie jānosūta elektroniski. Kuru katru brīdi ar mūsu pašvaldību līgumu noslēgs arī Lauku atbalsta dienests, tad ar pilnām tiesībām varēsim teikt, ka valsts un pašvaldības pakalpojumi pie mums ir vienkopus. Visvairāk cilvēkiem nepieciešami Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Valsts ieņēmumu dienesta un Lauku atbalsta dienesta pakalpojumi.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Pēteris Veļeckis, Ozolnieku novada domes priekšsēdētājs: “Centra lietderību vispirms vērtējam no cilvēku ieguvuma viedokļa, no tā, ka nav jābrauc uz Jelgavu un jāstaigā pa iestādēm. Tieši šo iemeslu dēļ par centra mājasvietu izvēlējāmies Emburgu – ciemu Salgales pagastā, kas no Jelgavas atrodas 22 kilometru attālumā. Centra nozīmīgumam pievērsām patiešām lielu uzmanību, pat parūpējāmies, lai to varētu apmeklēt arī cilvēki ar īpašām vajadzībām un māmiņas ar bērniem ratiņos.”

Vilnis Špats, Cesvaines novada domes priekšsēdētājs: “Šāds centrs – tas ir labi, varēja būt jau agrāk. Cilvēkiem tas atvieglo ikdienas soli. Cerīgi, ka uzturēšanas izdevumu dotēšana no valsts paredzēta arī tiem vienotajiem klientu apkalpošanas centriem, kuri sāk savu darbību 2016. gadā.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.