Mobilā versija
+4.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
23. maijs, 2012
Drukāt

Mūžam kustīgs un lustīgs

vingrot

“Vecums nedrīkst būt aizbildinājums ķermeņa netrenēšanai,” stingri pārliecināta Dailes teātra aktrise Olga Dreģe, kura nākamgad svinēs 75. dzimšanas dienu. 
Tādēļ viņa ar lielu interesi atsaucās jaunā vingrošanas kluba “DCH studija” Rīgā aicinājumam kopā ar citiem senioriem izbaudīt Latvijā jaunu lietu – amerikāņu armijas piekares vingrošanas sistēmu TRX.

 

Tas ir telpā izvietots speciāls rāmis, pie kura vienlaikus var vingrot 20 cilvēki, veicot spēka, izturības un lokanības vingrojumus.

“Vingrošanas kluba puišu ideja par mūžam kustīgu dzīvesveidu mani ir tā aizrāvusi, ka esmu sākusi apgūt viņu izstrādātās programmas un piedalīties nodarbību vadīšanā. Tas man ir kas jauns,” saka aktrise. Bet fitnesa eksperts Ralfs Upmanis viņas teikto papildina: “Olga Dreģe ir ļoti vitāla, aktīva un spēcīgs cilvēks, viņā tas “Vella kalpu” kauls joprojām ir iekšā. Pasākuma dienā, kad stāstīju, kā vecākam cilvēkam, ja griežas galva, ļoti lēnām un uzmanīgi jāceļas augšā no vingrojuma četrrāpus, Olga teica: “Galva nevis jātur, bet uz tās jāstāv” un zibenīgi pati to nodemonstrēja.” Netrenētam senioram gan labāk neko tādu nemēģināt darīt.

Kopā ar vitālo Olgu tajā dienā vingrojuši cilvēki vecumā no 47 līdz 79 gadiem. “Protams, tiem, kam gadu mazāk, tos bija vieglāk izpildīt. Es pats ar vingrojumiem piekares sistēmā nodarbojos jau četrus gadus un esmu pārliecinājies, ka, tos izmantojot, var panākt ļoti labu un ātru rezultātu. Šis sporta inventārs der gan bērnam, gan vecam, gan invalīdam, gan sportistam. Vienlaikus senioriem rādījām, kā viņiem pašiem vingrot mājās, jo šāds rāmis, pat mazāka izmēra, ir dārgs,” stāsta fitnesa eksperts.

 

“Senioram ir svarīgi vingrot mājās. Piemēram, visparastāko aukliņu tur nostieptu rokās un veic visdažādākos stiepšanās un rotācijas (ļoti uzmanīgi!) vingrojumus. Tie palīdz mazināt muskuļu sasprindzinājumu, uzlabo elpošanu, sakārto un stabilizē mugurkaulu. Tā ka seniori pie mums ne tikai izbaudīja stabilitātes un muskuļu treniņu, bet arī uzzināja, kā vingrot pašiem mājās.”

 

Ralfs Upmanis uz nodarbību senioriem bija uzaicinājis arī savu mammu, sievieti pēc 60, un pēc nodarbības viņa teikusi, ka slodze bijusi pārāk maza. “Otrā dienā gan viņa bija spiesta atzīt, ka lielāka slodze nemaz nebūtu bijusi piemērota, jo tad būtu sāpējušas visas maliņas,” smej Ralfs.

Ja “DCH studijai” izdosies piesaistīt sponsorus, tad par nelielu samaksu tikšot regulāri rīkoti šādi pasākumi gados vecākiem cilvēkiem, lai ierādītu, kā pareizi jāvingro.

 

 

PADOMS

Iesaka fitnesa eksperts Ralfs Upmanis: “Lai seniors saprastu, cik liela fiziskā slodze viņam ir piemērota, nepieciešams ieklausīties sevī un savās sajūtās – ja vingrojums sagādā pozitīvas emocijas, tad viss ir kārtībā. Ja parādās asas sāpes, vingrojums noteikti jāpārtrauc un jādodas pie ārsta.

Mājās no rīta pamostoties ir kārtīgi jāizstaipās, jāizkustas un tikai tad lēnām un mierīgi var kāpt ārā no gultas.”

 

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+