Foto – LETA

Nacionālā apvienība neatbalstīs Matīsa kandidatūru satiksmes ministra krēslam 0

Nacionālās apvienības (NA) Saeimas frakcija neatbalstīs Satiksmes ministrijas valsts sekretāra Anrija Matīsa kandidatūru satiksmes ministra amatam, žurnālistiem trešdien pēc frakcijas sēdes pavēstīja NA līdzpriekšsēdētājs Gaidis Bērziņš.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa.” Vai varētu aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri? 400
TV24
Uzņēmējs nosauc visbirokrātiskākās valsts iestādes, kuras būtu likvidējamas: Šādi es, protams, varu sev audzēt ienaidniekus 88
“Meita raudāja, zvanīja, nesaprotot, kur atrodas!” Šoferis Ogrē vienaldzīgi izsēdina 10 gadus vecu meitenīti nepareizā pieturā 71
Lasīt citas ziņas

“NA ir nolēmusi neatbalstīt viņu šajā amatā, jo NA ir būtiski citāds redzējums par satiksmes nozares prioritātēm un to neapmierina Matīsa līdzšinējā darbība valsts sekretāra amatā. NA aicina “Vienotību” uzņemties patiesu politisko atbildību par satiksmes nozari, virzot ministra amatā kādu no “Vienotības” politiķiem,”  teikts NA izplatītajā paziņojumā presei.

NA arī atgādināja, ka pēc premjera Valda Dombrovska aicinājuma koalīcijas partneriem piedāvāt satiksmes ministra amatam bezpartejiskus nozares profesionāļus, NA ieteica Valsts Dzelzceļa administrācijas direktoru Juri Iesalnieku. “Viņam ir laba reputācija nozares speciālistu vidū un ar viņu NA ir pozitīva pieredze, konsultējoties par vairākām NA virzītām iniciatīvām satiksmes jomā. Diemžēl NA izvirzītais kandidāts neguva koalīcijas partneru atbalstu,”  nožēlu pauda Bērziņš.

CITI ŠOBRĪD LASA

NA uzskata, ka Matīss savā līdzšinējā amatā kā valsts sekretārs nav darbojies apmierinoši, tāpēc satiksmes ministra amatu ieņemt nevar. “Matīss kā valsts kapitāldaļu turētājs ir atbildīgs gan par skandāliem apvīto, nebeidzamo procesu ar pasažieru vilcienu iepirkumu, gan par neveiksmīgajiem lēmumiem “airBaltic”, gan par vairāku valsts uzņēmumu desmitos miljonu latu lēšamajiem zaudējumiem “Latvijas Krājbankas” bankrota rezultātā. Matīss arī bijis iesaistīts vairākos skandālos, kas grāvuši valsts pārvaldes tēlu sabiedrības acīs – izsniedzis “pasta caurlaides” (kas domātas pasta sūtījumu pārvadāšanai) “Latvijas Dzelzceļa” vadītāja Uģa Magoņa un viņa dzīvesbiedres privātajām automašīnām, kā arī pieņēmis lēmumu par Magoņa un citu  dzelzceļa valdes locekļu algu trīskāršošanu,”  skaidro NA.

“Ņemot vērā radušos apstākļus, kā arī  izskanējušo informāciju par neatkarīgo deputātu grupas iespējamo tuvināšanos “Vienotībai”, NA uzskata, ka jābeidz dīvainais stāvoklis ar dalītu neatkarīgo deputātu un “Vienotības” politisko atbildību par Satiksmes ministriju, un “Vienotībai” būtu jāuzņemas patiesa atbildība, virzot ministra amatā kādu no  politiķiem. Līdzšinējais modelis, kad ne sabiedrības, ne koalīcijas partneru priekšā atbildību par satiksmes nozarē notiekošo neviens tā īsti neuzņēmās, ir sevi izsmēlis un nebūtu turpināms,”  uzsvēra Bērziņš.

Jau ziņots, ka koalīcijas partiju sadarbības padomē nolemts satiksmes ministra amatam virzīt Matīsu. Saskaņā ar koalīcijas līgumu atbildīga par satiksmes ministra amatu ir Dombrovska pārstāvētā partija “Vienotība” kopā ar neatkarīgo deputātu grupu.

Pašreizējais satiksmes ministrs Aivis Ronis ir paziņojis par demisiju ‒ amatu viņš atstās 1.martā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.