Mobilā versija
-2.8°C
Baiba, Barbara, Barba
Svētdiena, 4. decembris, 2016
30. aprīlis, 2013
Drukāt

“Nacionālā braukšanas testa” īpatnības

Foto - LETAFoto - LETA

Pagājušajā nedēļā ar preses konferenci Valsts policijā noslēdzās savdabīgs kustības drošības stiprināšanas eksperiments. Tā organizatori savu veikumu oficiālajā relīzē vērtē šādi:


“Noslēdzoties Latvijā lielākās apdrošināšanas sabiedrības BALTA, Valsts policijas un DBS (agrāk – “Drošas braukšanas skola”) organizētajam “Nacionālajam braukšanas testam”, www.katubrauc.lv lapā to aizpildījuši 23 230 unikālie lietotāji. Testa mērķis bija likt šoferiem aizdomāties par savu braukšanas kultūru un uzlabot kopējo satiksmes drošību Latvijā.”

BALTA vadības pārstāve Ilze Rassa saka, ka “Nacionālo braukšanas testu” var uzskatīt par tiešām nacionālu: “No visiem 110 Latvijas novadiem testā iedzīvotāji pārstāv 109 novadus. Mēs esam sasnieguši gana lielu Latvijas autovadītāju daļu, mudinot aizdomāties par savu braukšanas kultūru un tās ietekmi uz satiksmes drošību, ko varam uzskatīt par pozitīvu rezultātu.

Kopumā “Nacionālo braukšanas testu” ir aizpildījuši 62% vīriešu un 38% sieviešu, kas proporcionāli atspoguļo kopējo autovadītāju dinamiku. Pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, patlaban Latvijā no visām aktīvajām vadītāju apliecībām 60% ir reģistrētas stiprā dzimuma pārstāvjiem, savukārt 40% – daiļā dzimuma pārstāvēm.

No vīriešiem testu visbiežāk ir aizpildījuši vīrieši ar braukšanas stāžu virs astoņiem gadiem, savukārt sievietes – ar stāžu no trim līdz astoņiem gadiem.”

Auditorijas plašums tiešām respektējams. Taču tālāk seko autovadītāju grupēšana, “testa rezultāti”, kurus mēs nepublicēsim. Jo tie nu nekādi nav uztverami nopietni. Nav iespējams izveidot cilvēka psiholoģisku vai profesionālu portretu pēc dažām atbildēm uz dažiem savādiem jautājumiem. Rezultātus var uztvert vien kā parupju joku noskaņā, kas līdzīga populārajām krievu filmām ar vārdiem “nacionālās īpatnības” nosaukumos.

Testu izpildīja O. I. Drošas braukšanas licencēts un diplomēts skolotājs ar lielu bezavāriju braukšanas stāžu. Nonāca kategorijā “Debespušu meistars” (cik zinātnisks formulējums!). Tur viņš sastapa dažus valsts čempionus rallijā, dažus tālbraucējus profesionāļus, bariņu zaļu palaidņu, nobijušos meiteni – tikko no CSDD eksāmena…

Mani arī, starp tūkstošiem citu, kurus testa organizatori un “satiksmes eksperti” oficiāli nosauc par tipisku Latvijas šoferi. Tas ir svārstīgs autobraucējs, kurš uzskata, ka dažkārt viņš brauc labi, bet citreiz – slikti. Viņi ir nepastāvīgi un svārstīgi.”

Labi, ka ar humora izjūtu man viss kārtībā. Citādi nudien sadusmotos. Un turpmākajiem līdzīgiem eksperimentiem ne tuvu neietu.

Var vien pilnībā piekrist VP pārstāvja Arta Velša konferencē teiktajam – jebkura pašanalīzi veicinoša aktivitāte ir slavējama. Taču pozicionēt paviršas improvizācijas (ar nepārprotamu sava biznesa mārketinga piegaršu) “nacionāla pētījuma” līmenī gan nav labi.

 

Pievienot komentāru

Radīts paroļu ģenerators, kuru hakeri nevarēs uzlauzt (2)Firma "Everykey", ko atbalstījis pats antivīrusu kompānijas "McAfee" dibinātājs Džons Makafī, izstrādājusi īpašu maziņu ierīci, kura ģenerē jaunu un drošu paroli ikreiz, kad vēlaties ienākt vienā no saviem interneta vietņu profiliem.
Ja gribi tilpumu. "LA" vērtē "Opel Zafira""Opel Zafira" tika prezentēta 1999. gadā un kopš tā laika ir toņa noteicēja septiņvietīgo kompaktvenu klasē. Pavisam šo gadu laikā saražots vairāk nekā 2,7 miljoni dažādu paaudžu Zafira automobiļu.
Vai Latvijas neceļu nākotne? (1)Par gada auto nominēt pikapu? Uz tādu izlēcienu žūrija nez vai būs spējīga
Draugiem Facebook Twitter Google+