Mobilā versija
Brīdinājums -1.4°C
Voldemārs, Valdemārs, Valdis
Sestdiena, 10. decembris, 2016
14. novembris, 2013
Drukāt

Nacionāļu atriebība neizdodas
 (20)

Foto - LETAFoto - LETA

Lai gan deputāti nolēma nākamā gada budžetā atņemt finansējumu eiro ieviešanas informatīvajai kampaņai, Finanšu ministrija (FM) meklēs citu veidu, kā samaksāt tās veidotājiem.

Jau rakstīju, ka nākamā gada budžeta apstiprināšanas naktī Nacionālās apvienības (NA) deputāti ar Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) un “Saskaņas centra” (“SC”) atbalstu atņēma eiro ieviešanas kampaņai paredzēto 
280 815 latu finansējumu. Nacionāļi nemaz neslēpa, ka šādi atriebjas vienam no kampaņas veicējiem – reklāmas aģentūras “MOOZ!” vadītājam Ērikam Stendzeniekam, jo viņš veidojis arī NA nomelnojošās TV reklāmas par uzturēšanās atļaujām.

Tomēr Finanšu ministrija (FM) uzskata, ka ar eiro komunikācijas kampaņas rīkotājiem noslēgtie līgumi valstij ir jāpilda un par saņemto pakalpojumu jāsamaksā, neskatoties uz to, ka deputāti budžetā atņēmuši līdzekļus šim mērķim. Pretējā gadījumā draudot tiesu darbi. Tādēļ nākamā gada sākumā ministrija plāno valdībā iesniegt priekšlikumus, kur ņemt nepieciešamos 280 tūkstošus latu. Iespējamie varianti – iekšējas pārdales un līdzekļi neparedzētiem gadījumiem.

Iespēju pārtraukt kampaņu priekšlaikus vai citādi samazināt tās izmaksas FM pagaidām pat neizskata. “Mūsuprāt, deputātu lēmums bija bezatbildīgs, jo šī kampaņa ir ļoti nepieciešama iedzīvotājiem. It īpaši reģionos cilvēkiem joprojām trūkst informācijas par eiro ieviešanas praktiskajiem jautājumiem – pēc kāda kursa tas notiks, kur un līdz kuram laikam varēs samainīt skaidro naudu, kas notiks ar pabalstiem un ar noslēgtajiem līgumiem. Deputātiem droši vien par eiro ieviešanu viss ir skaidrs, bet cilvēkiem reģionos gan vēl ir daudz jautājumu. Mēs nevaram nesniegt atbildes uz šiem jautājumiem, jo neinformēti cilvēki var kļūt par upuri dažādiem spekulantiem un provokatoriem,” skaidroja FM komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis. Viņš arī uzsvēra, ka deputāti ar vienu vēzienu atņēmuši līdzekļus ne tikai Stendzenieka klipiem, bet arī citām kampaņas aktivitātēm, piemēram, informatīvajam tālrunim, mājas lapas uzturēšanai un informatīvo materiālu izsūtīšanai pa pastu.

NA deputāts Jānis Dombrava ministrijas argumentus uzskata par nepamatotiem, bet tēriņus informatīvajai kampaņai – par nelietderīgiem. “Tiekoties ar saviem vēlētājiem, esmu pārliecinājies, ka šī kampaņa kopumā nesasniedz savus mērķus – cilvēki joprojām nezina praktiskas lietas un klipi par ozoliem un tautu meitām to neatrisinās,” teica deputāts. Vienlaikus gan viņš atzina, ka gadījumā, ja valdība pēc FM priekšlikuma pārdalīs 280 tūkstošus kampaņas vajadzībām, tad deputātiem būs mazas iespējas to apturēt.

Budžeta naktī atņemtie 280 tūkstoši bija pēdējais maksājums par informatīvās kampaņas aktivitātēm. Tās kopējās izmaksas ir aptuveni 1,4 miljoni latu (aptuveni 2 miljoni eiro), pēc principa – viens eiro uz katru iedzīvotāju. Pēc valūtas maiņas Eiropas Komisijas pusi šīs summas varētu kompensēt.

Pievienot komentāru

Komentāri (20)

  1. Līdz šim likās, ka LA ir saturīgāks izdevums, bet, diemžēl, arī tā ir sākusi pielietot apstulbinoši tendenciozus lozungveida virsrakstus publikācijām. Par kādu atriebību te var būt runa? Ja nu vienīgi par nesaņemto naudu no budžeta Stendzenieka kārtējā balagāna veidošanai. Ir pietiekoši daudz normālas informācijas par eiro ieviešanu, protams, islēdzot 4. varas pārstāvju tendenciozās puspatiesības un melus sakarā ar eiro ieviešanu. Nenozombētam cilvēkam ir skaidrs kam ir izdevīga vāja, pašmāju bāleliņiem viegli devalvējama valūta, kam ir izdevīga uzturēšanās atļauju un īpašumu iztirgošana t.s investoriem ar visām no tā izrietošajām sekām.

  2. Kampēji rullē! Saules mūžu 4.maija režīmam!

  3. Zvirbul, kam tu — .. — ar šo rakstiņu atriebies ?

  4. Arī LA nevarēja atturēties no tik “populāras” tēmasar iespēju patrīt zobus par NA. Smuki jau nav . bet darīt jau tā var it sevišķi ja visi tā dara. Ak šī atriebības saldā inde! Kaut Saeima nolēma nedot, bet visi plašsadziņas līdzekļi ir pret Saeimas lēmumu. Nu protams, ja kāds uzdrošināsies atbalstīt NA, gan jau Stendzenieks atradīs iespēju ar kādu reklāmu iegriezt vainīgajam. Vienotā frontē pret NA – uz priekšu!

  5. Bezatbildīgi nav vis “pasūtīt” šos vieglās un ātrās naudas sūcējus, bet Finanšu ministrijai pasūtīt šo balagānu par vēl neesošu un nepiešķirtu naudu. Es domāju, ka ministrijai tagad meklēt kādus alternatīvus ceļus ir nelikumīgi, jo tādejādi tiek ignorēta likumdevēja skaidri un nepārprotami paustā griba. Es domāju, ka ir pamats runāt par iespējamiem tiesu darbiem kā vienā tā otrā gadījumā. Bet vainīgais, protams, ir tas, kas slēdza pirmo nelikumīgo līgumu, t.t. Finanšu ministrija.

  6. Žēl gan, ka tauta paliek arvienu stulbāka ( jeb mūs par tādiem uzskata). Visas iepriekšējās maiņas notika bez reklāmas kampaņām un visi visu saprata, bet tagad nu nekādi nē.

  7. Nu, trakums! Domāju, ka ir ļoti nepieciešams informēt cilvēkus par eiro. Bet te ir sajauktas 2 lietas un Stendzenieks pa vidu! No vienas puses žēl, ka viņš strādā uz visām pusēm (bet kas maksā, tam kalpo!). Nevar noliegt, ka viņa reklāmas kampaņas ir iedarbīgas. Man, protams, bija dusmas par tām tendenciozajām – par uzturēšanās atļaujām. Skaidri meli un blefošana, bet lauku tantiņas jau to nesaprot! Nekādus miljardus tās atļaujas nav ienesušas, nekādus tūkstošus darba vietu radījušas. Tikai tiek izpārdota valsts. Bet piekrītu, ka var nopirkt tāpat uzturēšanās atļauju (nedodot par to pretī LV īpašumus), kā to šobrīd izdara Maltieši. Jau ziņots, ka Maltas parlaments otrdien akceptējis likumu, kas paredz valstij iespēju tirgot pilsonību. Ja kāds vēlēsies kļūt par maltieti un Eiropas Savienības (ES) pilsoni, tas izmaksās 650 000 eiro (456 820 latu)”. Nu lūk, tie nav 50 tūkstoši bet 450 000!. Un tas aiziet valsts kasē ekonomikas un rūpniecīas attīstībai!

  8. Nožēlojamie valsts naudas izsaimniekotāji darbojas ar pilnu tvaiku,vienlaikus politiķi cenšas iegūt tautas apmaksātu sev labvēlīgu reklāmas lauku.Tas,ka tauta nokļūst vēl lielākā parādu verdzībā,politiskos darboņus neinteresē.

  9. Tā nav atriebība bet loģiska rīcība jo nekāda reklāma nav vajadzīga,nav pirmā naudas maiņa Latvijā un visas ir notikušas bez reklāmas,nedomāju ka cilvēki ir palikuši dumjāki,tieši reklāmas kas reklamē visādus mēslus pastiprina aizdomas ka notiek kaut kas nelāgs.Stendzenieka reklāmas liekas sevišķi aizdomīgas.

  10. tā ir nelietderīga naudas izšķiešana, un vēl piedevām atdot to tādam pagrimušam padibenim, kā stendzinieks!!!!….

  11. Noziedzīgi izmānīta nauda pilnīgi nevajadzīgai reklāmai.Kas mums par kārtību?!Vai tiešām nav nevienas institūcijas, kas nepieļautu acīm redzamu nodokļu maksātāju naudas izšķērdēšanu?

  12. Man nav vajadzīga ne reklāmas kampaņa, ne pats eiro, kuru diemžēl būšu spiests ar riebumu lietot. Joprojām uzkatu, ka tie, kuri izmet simtiem miljonus par pilnīgi nevajadzīgu naudas maiņu un norok savas valsts monetāro neatkarību, ir nelieši.

  13. Nesaprotu, kāpēc jāreklamē jau paveiktais? Kad lēma par eiro ieviešanu, tad cilvēku viedoklis nebija svarīgs. Šaubos , vai tas mainīs attieksmi pret uzpūtīgajiem varturiem. Neesmu pret eiro, bet par šo reklamēšanu viedokli nemainu-ejiet jūs visi “pa lielam”!

  14. Esmu pārdzīvojis trīs naudas reformas padomju laikos, un divas pēc 1991. gada. Nekad nekādas reklāmas kampaņas nav notikušas. Padomijas laikos pat dziļā slepenībā.Kampaņa tīrākā naudas “izpumpēšana no ” valsts būdžeta. Un vai finanšu ministrija ir valsts valstī, ka pašrocīgi var šķerdēt valsts naudu?

  15. Kāda reklāma vajadzīga valūtas maiņai? Budžeta naudu var izlietot lietderīgāk.

  16. Kāda reklāma ? Valsts bagāta , nav kur naudu grūst? Laukos šī kampaņa nav nepieciešama, lai salabo kādu ceļa posmu!

  17. Vai tad pirmā reize, kad mainās lati, rubļi ?! Skaidrs visiem. Kāda reklāma vajadzīga?!

  18. Kam tas vajadzīgs ,kādiem iedzīvotājiem ,ko var muldēt kārtējā Valsts naudas izšķērdēšana

  19. reģionos cilvēkiem ir pašvaldības, kas to veiks efektīvāk nepiesaucot lielos blēžus. Domāju, ka NA rīcība absolūti pareiza.

Draugiem Facebook Twitter Google+