Mobilā versija
+0.7°C
Kristaps, Krists, Klinta, Kristers, Kristofers
Pirmdiena, 18. decembris, 2017
22. septembris, 2015
Drukāt

Ivars Bušmanis: Naktī nosēžas lidmašīna ar naudu (5)

Foto - LETAFoto - LETA

Naktī no ceturtdienas uz piektdienu plkst. 3.30 finanšu konsultāciju uzņēmuma “Prudentia” vadītājs Kārlis Krastiņš ziņu aģentūrai LETA steidza vēstīt, ka viņiem izdevies piesaistīt stratēģisko investoru nacionālajai lidsabiedrībai “Air Baltic” no Rietumeiropas, kas ir gatavs investēt lidsabiedrībā aptuveni 50 miljonus eiro, Latvijai jāpiemaksā “tikai” 80 miljoni.

Citiem vārdiem sakot, laižas lidmašīna no Vācijas ar naudu, tikai satiksmes ministrs Anrijs Matīss nogūlies uz skrejceļa un neļauj tai nosēsties (vajagot pārliecināties, vai investors ir tik solīds, kā saka “Prudentia”, un vai arī nauda ir no Vācijas).

Nauda šobrīd ir ļoti vajadzīga: vispirms, lai segtu AS “Air Baltic” negatīvo pašu kapitālu. Otrkārt, lai nākamgad varētu iegādāties jaunās “Bombardier” lidmašīnas, par kurām iemaksāts avanss un noslēgts līgums. Treškārt, kas, pieļauju, ir noteicošais nakts paziņojumam, “Prudentia” honorārs procentuāli piesaistīts atnestajai summai. Jo kā citādi lai izskaidro paziņošanas laiku, steigu un nesaskaņotību ar valsti kā “Air Baltic” īpašnieku?

Šis nav pirmais tāda veida “Prudentia” paziņojums. “LA” lasītāji, iespējams, atceras, ka pirms pusotra gada Kārlis Krastiņš paziņoja, ka stratēģiskais investors ir atrasts un pēc sešiem mēnešiem “Air Baltic” būs pārdots. Nu atzīmējam gadadienu kopš šī solījuma izkūpēšanas.

Tagad ar investoru esot parakstīts nodomu protokols, bet pirkšanas līgums varētu tikt parakstīts tuvāko nedēļu laikā.

Nesaskaņotība vai dažādie mērķi jaušas arī šoreiz.

Arī atvestie 50 miljoni un pat iedomātie Latvijas valsts 80 miljoni (kuri NAV ieplānoti nākamā gada budžetā!), vēl nepārvērš par pozitīvu kapitāla iztrūkumu 170 miljonu eiro apmērā. Tas nozīmē, ka arī ar šo ieguldījumu aviokompānija vēl nespēs pati aizņemties naudu, lai pirktu jaunas lidmašīnas. Ja nu vienīgi… papildus tiek īstenots tas variants, ka nacionālā aviokompānija kļūst par visas Baltijas lidsabiedrību, kurā ar savu naudu iesaistās arī pārējās divas Baltijas valstis.

Vēl vairāk par naudu tiek gaidīta investora lidmašīna ar pasažieriem. Iedzīvotāju skaits Baltijā samazinās – kas gribējuši, izbraukuši. Tranzītpasažieru ir mazāk. Tie Krievijas pasažieri, kas līdz šim izmantoja Rīgu, valūtas kursa dēļ arvien mazāk izmanto Rīgu kā tranzīta lidostu. Var gadīties, ka jaunajām “Bombardier” lidmašīnām, kas tiks iegādātas vairāk nekā par miljardu eiro, nebūs ko pārvadāt. Tāpēc visvajadzīgākais investors – aviokompānija, kam starptautiskā lidosta “Rīga” ir nepieciešama maršruta pagarināšanai uz Skandināviju. Pašsaprotams, ka Eiropas kompānijas tās nav. Tās var būt no Āzijas kontinenta – minu, vai nu no Tuvajiem Austrumiem kā, piemēram, “Etihad Airways”, kas ienākusi Eiropas aviokompānijās. Vai arī no Rietumķīnas kā, piemēram, “Hainan Airlines”, kam pieder “West Air” un kas ir ceturtā lielākā lidsabiedrība Ķīnā. Tikai lielāka tranzītpasažieru plūsma var palīdzēt “Air Baltic” izķepuroties no priekšgājēju izraktās bedres.

Šodien valdībā satiksmes ministrs grib pārskatīt valsts slēgto pilnvarojuma līgumu ar finanšu konsultantu “Prudentia”, jo tā “ar šo gadījumu šantažē valdību”. Ministrs arī piedraudējis, ka amatu varētu zaudēt “kāds no lidsabiedrības vadības”. Vai tas viņam izdosies, atkarīgs no sadures ar cita “Vienotības” ministra, bijušā “Prudentia” dalībnieka Jāņa Reira interesēm, aiz kura muguras “Prudentia” var gadiem ilgi sūkt no valsts pupa.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Aptauja liecina, ka uz trūcīgo, zaļo Latviju bēgļi praktiski nebraukšot. No Eiropas Savienības valstīm uz Latviju dzīvot un saimniekot pārcelties vēlmi izteikuši turīgi pilsoņi (Nīderlande – 0,4 milj.; Dānija – 0,25 milj. ; Francija – 0,13 milj. citas – 0,08 milj.). Nevienam tālāk nestāstiet!

  2. Prudencija ir Šķēles mammas vārds. Ko Jūs gribat vēl?

  3. Vai nav interesanta sakritība? Finanšu ministra Reira valdības sēdē kategoriskā iebilde pret Veselības ministra Belēviča k-ga ieceri atbrīvoties no valstij miljonus zaudējumu nesošā “ārpakalpojuma” ātrās palīdzības dienestam nepieciešamā transporta nodrošnāšanai.

  4. Vaacu TV zinjo jau vairaakas dienas ka sanjemts un sodiits ar 10 meeneshiem cietuma kaads latvieshu Air Baltik pilots, kas iedzeeris gaajis lidot. Nebija jau daudz 0,45 pro mille, bet runaajis drbeliigi. Arii paarejaa apkalpe bujusi dzeerusi. Pareizi- pilotam nav jaadzer!

  5. Varēs ātrāk atgādāt šurp bēgļus no pašas Sīrijas un Irākas!

Lasītāju aptauja
Gata Šļūkas zīmējums
Gatis Šļūka. No CSDD uz slimnīcu

Par Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas (RAKUS) jauno valdes priekšsēdētāju izvēlēts Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Imants Paeglītis. Viņam ir bakalaura grāds inženierzinātnēs un profesionālais maģistra grāds biznesa vadībā, kā arī ir ilggadēja pieredze vadošos amatos. Kopš 2008. gada Paeglītis ir CSDD valdes loceklis. Veselības ministre Anda Čakša teikusi: “Jaunā valdes priekšsēdētāja uzdevums būs nodrošināt uz iedzīvotāju vērstu pakalpojumu pieejamību lielākajā valsts slimnīcā. Finanšu disciplīna, nepieciešamo cilvēkresursu piesaiste un ārstniecības pakalpojumu pieejamības uzlabošana pacientiem ir galvenie izaicinājumi, ar ko I. Paeglīša kungam un viņa komandai būs jāsaskaras un jārod risinājumi.”

Vai CSDD valdes loceklis ir piemērota izvēle slimnīcas vadītāja amatam?
Draugiem Facebook Twitter Google+