Nodokļu kampaņas himnu, kurā cilvēki aicināti “nomaksāt”, reperu apvienība “Olas” izpilda, gozējoties ap spožu “BMW”. Kā rāda skatītāju atsauksmes, tieši šis auto piesaistījis lielāko uzmanību.
Nodokļu kampaņas himnu, kurā cilvēki aicināti “nomaksāt”, reperu apvienība “Olas” izpilda, gozējoties ap spožu “BMW”. Kā rāda skatītāju atsauksmes, tieši šis auto piesaistījis lielāko uzmanību.
Ekrānšāviņš/youtube

Naudu kasē vajag, jo omītes ir jābaro! “LA” analizē jestro FM kampaņu par nodokļu maksāšanu 14

“Meitenēm patīk godīgi džeki./ Pēc pirkuma vienmēr saglabāju čeku./ Maksāju nodokļus, lai labotu ceļus./ Maniem “lambo” vajag gludus ceļus./ Mani omei vajag veselus ceļus./ Man nav kauns no valsts kases./ Maksāju nodokļus no piektās klases./ No Ziepniekkalna uz centru Salu tilts ir jālabo./ Naudu kasē vajag, jo omītes ir jābaro!/ Nomaksā, nevis nemaksā!”

Reklāma
Reklāma
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
Jau rīt Krievijas raķetes var lidot uz jebkuru valsti. Zelenskis par iespējamiem draudiem Eiropai
Kokteilis
FOTO. Ieva Brante demonstrē lielisku veidu, kā parādīt krāpniekiem viņu īsto vietu
Lasīt citas ziņas

Tā repo divi puiši no grupas “Olas”, kas kļuvuši par vēstnešiem Finanšu ministrijas rīkotā kampaņā. Laikā, kad skolēni uz savas ādas izjūt, ko nozīmē nodokļu maksātāju naudas “taupīšana” izglītībai, kas novedusi līdz pedagogu streikam, Finanšu ministrija (FM) radusi 38 500 eiro valsts līdzekļu sociālajai kampaņai “Nomaksāt! Nevis nemaksāt!”. Kampaņas mērķis ir uzrunāt tieši jauniešus, veicinot izpratni par nepieciešamību godīgi maksāt nodokļus. Tomēr rodas jautājums, vai minētajos apstākļos nepastāv liels risks panākt tieši pretēju efektu. Darvas karoti visam piešauj arī kampaņas organizatoriskās īpatnības, kas izraisījušas uzņēmēju neapmierinātību ar FM rīkotā iepirkuma nosacījumiem.

Sprādzienbīstamas kampaņas

Finanšu ministrs Jānis Reirs cer, ka pēc šīs kampaņas godprātīgu Latvijas iedzīvotāju skaits arvien palielināsies: “Mums ir ļoti daudz vajadzību, tomēr jāatceras, ka mums ir arī savi pienākumi. Un viens no mūsu pamatpienākumiem ir godprātīga nodokļu nomaksa. Valsts būs tik pārtikusi, cik paši to vēlēsimies panākt.”

CITI ŠOBRĪD LASA

Turpretī reklāmas aģentūras “!MOOZ” radošais direktors Ēriks Stendzenieks, balstoties savās zināšanās un pieredzē reklāmas jomā, par nodokļu maksāšanas veicināšanas reklāmas kampaņu ir skeptisks. Viņaprāt, attieksmi pret nodokļu nomaksu, tāpat kā mīlestību vai patriotismu, nevar panākt vai mainīt ar reklāmu. “Valsts ir tāds pats vai gandrīz tāds pats pakalpojuma sniedzējs kā jebkurš cits. Ar nodokļiem mēs faktiski maksājam par valsts pakalpojumiem – par veselības aprūpi, skolu, par ceļu stāvokli un tā tālāk. Jautājums ir, cik kvalitatīvi šie pakalpojumi tiek sniegti. Ja mūs, piemēram, neapmierina kāda autoservisa pakalpojums, nākamreiz meklēsim citu. Ar valsts pakalpojumiem ir citādi – uzlabojumus var panākt, izdarot spiedienu uz politiķiem. Taču, ja nekas nemainās vai vēl ļaunāk – mainās uz slikto pusi, neizbēgami būs cilvēki, kas centīsies izvairīties no nodokļiem,” spriež ­
Ē. Stendzenieks. Viņaprāt, reklāmas kampaņas, kas saistītas ar tādām jomām kā nodokļu nomaksa vai korupcijas izskaušana, allaž mēdz būt sprādzienbīstamas: “Drīzāk ir iespēja izpelnīties pārmetumus par valsts līdzekļu šķērdēšanu nekā konvertēt kādu godprātīgā nodokļu maksātājā.”

Arī FM parlamentārais sekretārs Arvils Ašeradens atzīst, ka sabiedrība, protams, grib arī sajūtu, ka nodokļi tiek izlietoti efektīvi. Tikai jājautā, vai sociālā kampaņa, ko pavada politiķu nespēja atrisināt, piemēram, skolotāju algu jautājumu un vienlaikus nodokļu maksātājam ne visai izprotama valsts labvēlība “Air Baltic” finanšu problēmu risināšanā, šo sajūtu var veicināt.