Mobilā versija
+1.7°C
Guna, Judīte
Sestdiena, 10. decembris, 2016
17. marts, 2015
Drukāt

Egils Līcītis: Neapgaismots (dzelz)ceļš jeb Jāmodina Īvāns ar Snipu (10)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Kad cauri prērijām izvilktām līnijām, pūzdami un elsdami, dūmu mutuļus laizdami, sāka kursēt pirmie bālģīmju sutas dampji, huronu un irokēzu zemessargi ar šķēpiem, lokiem un bultām metās virsū šņācošajam briesmonim, kurā pamatoti saskatīja draudus indiāņu civilizācijai un bizoņu ganāmpulkiem. Tagad arī mūspusē iedzimtie saslējušies taisnīgā sašutumā par “Rail Baltic” dzelzceļa izbūvi no Tallinas, tad kā pa stīgu vai zigzagiem caur Rīgu un tālāk uz Berlīni, pat līdz Venēcijai. Te taču jāmodina augšā publicisti, Īvāns ar Snipu, kuri latviešu tautu jau reiz paglāba no dunošas, trokšņojošas spēkstacijas un no sirm­māmiņas Daugavas loku applūdināšanas! Tur, kur tagad nosprauž sliežu ceļa ātrgaitas trasi, cilvēki izmisumā daudzās mājās dauza tējkannas, lauž nost snīpjus, deklarējot – šitie jāsit nost, kamēr vēl maziņi!

Piķis un zēvele, kāda gan būtu spiedīga vajadzība pēc vilciena! Tranzīta pārcēlājs Kristaps taču strādā, ekspreši un kravinieki uz Maskavu skrien, aviācija darbojas nevainojami – priekš kam vēl tādu garu kā ermoņikas vilcienu uz Vāczemi, kas vilksies kā bruņrupucis. Skaidrs, ka partizāni Latvijas teritorijā jau pirmo reisu sagaidīs ar Molotova kokteiļiem, pacienās ar tola paciņām, būs pogromi. Taču cīņā pret neapgaismotu dzelzceļu infokara priekšgalā nostādītajiem Īvānam un Snipam tūlīt dosim rokā skarbākos pretargumentus un sausus faktus. Redzams, ka “Rail Baltic” ieprojektēts pāri mūsu audzelīgākajiem kartupeļu laukiem, lašupēm un modernākajām ražotnēm. Tiks izpostītas senlejas un likteņdārzi. Lai pērkamie “Rail Baltic” aģitatori nemēģina maldināt, ka ātrvilciens ies klusi kā segvejs! Kad krūtis izriezis bānis brauks garām pa gaņģi, bufetēs drebēs omīšu mantojuma Kuzņecova servīzes, nebūs ilgi jāgaida, kad no vibrācijām sagrūs Zvārtas iezis, sabruks par karaļpilīm skaistākās savrupmājas ar baseiniem. Kas samaksās nodarīto skādi mūsu bērnības zemei, cik ekoloģiski iederīgs tāds dīzelis ir balto bērzu birztalās, kur vēl vectēvi ieurba sulu teces vietas, un vai vistu vanagi un gāju putni vairs gribēs vīt ligzdas Latvijā?

Skaidrs, ka latvieši nesmērēs rokas ar dzelzceļa stigas rakšanu. Uz būvēm ievedīs katordzniekus. Ar vilcieniem pārvadā bīstamas slimības – un par to, kad taču plosās Ebo­las vīruss, neviens nedomā! Šo transporta veidu izmanto narkokurjeri, kuru bīstamajai kravai vagona tamburā un kupejā ir drošas paslēptuves. Vai mazums lasīts, ka šādos ātrgaitniekos bieži samaitājas vilkmes agregāti un tīrā gaisā izplūst nāvējošais amonjaks un hēlijs? Tas sārņojums, ko nodara pasažieri pīpmaņi, metot pa logu ārā činčikus, protams, ir tīrais nieks salīdzinājumā ar izplūdes gāzes vilni.

Cilvēki, sadosimies rokās un sastāsimies vienoti kā Māras zemītes robežsargi. Dzelzs rumakam zobi jāizsit savlaicīgi. Iedegsim sarkano semafora gaismu dzelzceļa racēju lieluma mānijas plāniem.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Galvenais ielaist nagus zemē,būs atkal viens ZELTA -ceļš un katram darījumam ir 20%.

    beztam beidzot

    Būs atkal viens Zelta-ceļš un katram darījumam ir 20%.Un beidzot Rīgā būs metro un Mārupiešī ar skaudību varēs vērot kā vilcieni braukās no centra uz lidostu un atpakaļ.’Darbiem varēsim ievest tūkstošiem arzemju specialistus-projektētājus,celtniekus,priekšniekus utt.

  2. Ir jābūvē, pavisam noteikti. Tik jautājums KĀ
    ja tāpat kā vilcienu iepirkumu, kā nanoķīmisko ūdeni, kā bibliotēku un dienvidu tiltu, tad labāk necelt, pagaidīsim labāk kādu godīgāku un atbildīgāku paaudzi.
    Land of semiprofessionals …

  3. Nu ne takš. Kāds tur Snips&Īvāns – viņi taču emocionāli pārāk. Gan cēsinieks, gan preilis, gan ventspilnieks, gan krāslavēns – visi sēdēs dzelzceļa maļā un skatīsies, kā igaunis labā garastāvoklī brauc uz Berlīni. Ā, ja labi nolūgsies dižo RailBaltic Naudas Varas Dievu, tad pie Salacgrīvas vēl zvejniekus, kas par labu samaksu laivas sagriezuši, paņems un uz Venēciju prom – biennālēs par smalkiem estētiem pārvērsties. Štrunts par dzimtas īpašumiem, putniem , zvēriem, kukaiņiem, par tiem štrunta kokiem – mums taču koku daudz. Štrunts tā Rīga – raksies tik apakšā. Lai tik taisa, ceļ, brauc, pa vecajām sliedēm takš neies tur kaut ko būvēt. – tur taču jau stiga būtu iestaigāta, nevarētu tā ar vērienu, ot jevropam pa golopam.

  4. pēc Tvaika ielas klienta.

  5. dzelzceļš vairāk gan saistās ar metro, bet Īvānam un Snipam ar to nav nekāda sakara. tā ka jāmodina cita persona.

  6. Jā mums neko nevajaga,jo mums tāpat labi.Vismaz ir iemesls sūroties,ka valdība neko nedara ,lai būtu darba vietas u.t.t. Jau daudzi projekti norakti un skan tikai vaimanas.

  7. Līcītis ir viens kārtīgs puika- baigi uzlabo garastāvokli, ko ir sabojājuši kilo kultūras dullīši un radošo darbnīcu pamuļķi.

  8. Jā, latviešu pakiskumam nav robežu. Galvenais, neko nedarīt. pašiem, un traucēt darīt citiem. Un pašiem dzīvot kā krieviem.

Draugiem Facebook Twitter Google+