Foto: Shutterstock

Egils Līcītis: Neapgaismots (dzelz)ceļš jeb Jāmodina Īvāns ar Snipu 10

Kad cauri prērijām izvilktām līnijām, pūzdami un elsdami, dūmu mutuļus laizdami, sāka kursēt pirmie bālģīmju sutas dampji, huronu un irokēzu zemessargi ar šķēpiem, lokiem un bultām metās virsū šņācošajam briesmonim, kurā pamatoti saskatīja draudus indiāņu civilizācijai un bizoņu ganāmpulkiem. Tagad arī mūspusē iedzimtie saslējušies taisnīgā sašutumā par “Rail Baltic” dzelzceļa izbūvi no Tallinas, tad kā pa stīgu vai zigzagiem caur Rīgu un tālāk uz Berlīni, pat līdz Venēcijai. Te taču jāmodina augšā publicisti, Īvāns ar Snipu, kuri latviešu tautu jau reiz paglāba no dunošas, trokšņojošas spēkstacijas un no sirm­māmiņas Daugavas loku applūdināšanas! Tur, kur tagad nosprauž sliežu ceļa ātrgaitas trasi, cilvēki izmisumā daudzās mājās dauza tējkannas, lauž nost snīpjus, deklarējot – šitie jāsit nost, kamēr vēl maziņi!

Reklāma
Reklāma
TV24
Šoreiz “šefs” ir pielaidis kolosālu kļūdu. Vai Krievijas elite patiesībā gaida Putina nāvi? 41
Veselam
8 veidi, kā bērnu izaudzināt par potenciālo psihoterapeita pacientu 18
RAKSTA REDAKTORS
“Šorīt viņi tur stāvēja vairāk nekā pusstundu, diskusijas bija skaļos toņos” – jautājam instruktoram, kuram no šoferiem šādā situācijā ir priekšroka 3
Lasīt citas ziņas

Piķis un zēvele, kāda gan būtu spiedīga vajadzība pēc vilciena! Tranzīta pārcēlājs Kristaps taču strādā, ekspreši un kravinieki uz Maskavu skrien, aviācija darbojas nevainojami – priekš kam vēl tādu garu kā ermoņikas vilcienu uz Vāczemi, kas vilksies kā bruņrupucis. Skaidrs, ka partizāni Latvijas teritorijā jau pirmo reisu sagaidīs ar Molotova kokteiļiem, pacienās ar tola paciņām, būs pogromi. Taču cīņā pret neapgaismotu dzelzceļu infokara priekšgalā nostādītajiem Īvānam un Snipam tūlīt dosim rokā skarbākos pretargumentus un sausus faktus. Redzams, ka “Rail Baltic” ieprojektēts pāri mūsu audzelīgākajiem kartupeļu laukiem, lašupēm un modernākajām ražotnēm. Tiks izpostītas senlejas un likteņdārzi. Lai pērkamie “Rail Baltic” aģitatori nemēģina maldināt, ka ātrvilciens ies klusi kā segvejs! Kad krūtis izriezis bānis brauks garām pa gaņģi, bufetēs drebēs omīšu mantojuma Kuzņecova servīzes, nebūs ilgi jāgaida, kad no vibrācijām sagrūs Zvārtas iezis, sabruks par karaļpilīm skaistākās savrupmājas ar baseiniem. Kas samaksās nodarīto skādi mūsu bērnības zemei, cik ekoloģiski iederīgs tāds dīzelis ir balto bērzu birztalās, kur vēl vectēvi ieurba sulu teces vietas, un vai vistu vanagi un gāju putni vairs gribēs vīt ligzdas Latvijā?

Skaidrs, ka latvieši nesmērēs rokas ar dzelzceļa stigas rakšanu. Uz būvēm ievedīs katordzniekus. Ar vilcieniem pārvadā bīstamas slimības – un par to, kad taču plosās Ebo­las vīruss, neviens nedomā! Šo transporta veidu izmanto narkokurjeri, kuru bīstamajai kravai vagona tamburā un kupejā ir drošas paslēptuves. Vai mazums lasīts, ka šādos ātrgaitniekos bieži samaitājas vilkmes agregāti un tīrā gaisā izplūst nāvējošais amonjaks un hēlijs? Tas sārņojums, ko nodara pasažieri pīpmaņi, metot pa logu ārā činčikus, protams, ir tīrais nieks salīdzinājumā ar izplūdes gāzes vilni.

CITI ŠOBRĪD LASA

Cilvēki, sadosimies rokās un sastāsimies vienoti kā Māras zemītes robežsargi. Dzelzs rumakam zobi jāizsit savlaicīgi. Iedegsim sarkano semafora gaismu dzelzceļa racēju lieluma mānijas plāniem.