×
Mobilā versija
+6.0°C
Alīna, Sandris, Rūsiņš
Ceturtdiena, 26. aprīlis, 2018
15. marts, 2018
Drukāt

Neapmierinātie luterāņu mācītāji diskutēs par mobingu baznīcā (14)

Foto LETAFoto LETA

Divas dienas pirms oficiālās Latvijas Evaņģēliski luteriskās baznīcas (LELB) mācītāju sanāksmes neapmierinātie luterāņu mācītāji ieplānojuši diskutēt par mobingu baznīcā un sabiedrībā.

LELB pārstāvis Kaspars Upītis pastāstīja, ka, lai runātu par atsevišķu baznīcas mācītāju aktualizētajiem problēmjautājumiem, 18.aprīlī LELB notiks mācītāju sanāksme. Upītis pauda, ka sapulce notiks pēc Lieldienām, ņemot vērā, ka tās ir galvenie baznīcas svētki, kuru laikā savstarpējas ķildas nav atbalstāmas.

Divas dienas agrāk, 16.aprīlī, plkst.18 Rīgas Lutera draudzē notiks jau aizsāktās diskusijas turpinājums, šoreiz paredzot runāt par mobingu baznīcā un sabiedrībā.

Kā ziņots, diskusijā par situāciju LELB vairāki mācītāji vērsuši uzmanību uz to, ka LELB gadiem ilgi netika sadzirdēti oficiālajai pozīcijai pretēji viedokļi. Vienlaikus atsevišķi LELB mācītāji nobažījušies par iespējamu vēršanos pret viņiem atšķirīga viedokļa paušanas dēļ.

LETA jau ziņoja, ka aicinājums uz diskusiju pirms aptuveni divām nedēļām izplatīts 15 LELB mācītāju publiskā paziņojumā, kurā pausts satraukums par iespējamu LELB nozagšanu un attālināšanos no Rietumu protestantiskajai kristietībai tuvās un saprotamās tradīcijas, kas pārstāv skata plašumu, teoloģisku daudzveidību un atbildīgu akadēmisko brīvību.

Vēstuli parakstījuši 15 LELB biedri – mācītāji un viena evaņģēliste. Viņi vēlas vērst visas kristīgās sabiedrības uzmanību uz pašreizējo situāciju LELB. Atgādinot, ka bijušo LELB mācītāju Juri Rubeni aiziet no mācītāja amata pamudināja mīlestības un pacietības trūkums mācītāju savstarpējās sarunās, vēstules autori pauž pārliecību, ka šāda nespēja mīlēt un panest savu amata brāli, kā arī mīlestības trūkums baznīcas iekšpusē liecina par ļoti nopietnu problēmu.

Pievienot komentāru

Komentāri (14)

  1. Lutera draudzes mācītāji runā un aicina uz vienkāršu lietu – uz atklātību! Viņu aktivitātes tiek apzīmētas ar dažādiem epitetiem. Skumji! Vai atklātība mums nav svarīga, vai tiešām gribam, lai viss (kas skar arī mūs-kristiešus) notiktu tikai tumsā Rīgas pagrabos? Kāpēc LELB vadība negribēja piedalīties 12.marta diskusijās? Vai tas jau par kaut ko neliecina? Vai tieši viņi neizvairās no diskusijas (varbut tāpēc, ka vienkārši nav ko teikt?) .

  2. pilns ar katoļiem……fanātisms ir slimība

  3. Mobings luteriskajā LELB baznīcā, ieskaitot Lutera baznīcu, un vispār Rīgas sabiedrībā (jo, kas gan cits, ja ne Rīgas “smalkā sabiedrība” pieder LELB) ir plaši izplatīts un tiek pielietots ar nolūku, cilvēku citādā redzējuma vai atšķirīgu uzskatu vai viedokļu paušanas dēļ, šo cilvēku ietekmēšanai – izsmiešanai t.i. slēptai pazemošanai, nicinājuma un ienaida izpaušanai, vienas vairākumā esošas sabiedrības vai draudzes locekļu grupas apzināti praktizētas emocionālās un garīgās vardarbības izpausme. Nākošais solis ir jau fiziska vardarbība! Pati esmu to piedzīvojusi, arī ģimenes locekļi ir sastapušies ar šo visai izplatīto Rīgas parādību, tāpēc varu ļoti labi saprast Lutera draudzes mācītājus, kas ceļ trauksmi. Paldies viņiem, jo nelietis, piedodiet, ka tā saku, jau neatzīs to, ka ir vainīgs un kas labojams.

  4. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C_E_N_Z_Ū_R_A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    Ir sacīts: “Pretinieks (galvenokārt – tikai šķietamais jeb tendenciozi iedomātais “pretinieks”), kurš atklāj mūsu kļūdas, ir pat nesalīdzināmi vērtīgāks nekā šķietamais “draugs”, kurš vēlas tās noslēpt.”

    Un, arī: “Gudrs ir NEVIS tas, kas pa glupo “kaujas uz dzīvību un nāvi” ar stipr(āk)u pretinieku (vai pat iedomātu “ienaidnieku”), BET GAN – tas, kuram pietiek jēgas, vēlmes un varēšanas šādu iedomātu “pretinieku / ienaidnieku” padarīt par savu sabiedroto.”

    =======

    Mediju ziņa (2014. gads): “Kā zināms, pēcpadomju Latvijā sabiedrības uzticēšanās žurnālistiem ir drūma problēma. Laiku pa laikam medijos parādās publikācijas par mūsu atsevišķu žurnālistu negodīgo rīcību gan informācijas iegūšanas laikā, gan informācijas tendenciozajā izmantošanā. Mūsu žurnālistikai nav laba morālā slava. Slikti ir tas, ka mūsu žurnālistikā nav konstatējams profesionālais korporatīvisms, aizsargājot savas profesionāli korporatīvās intereses un tajā skaitā savā kontingentā veicot paškritisku vietējās žurnālistikas analīzi, kā arī vajadzības gadījumā nosodot profesionālo normu pārkāpējus. Bet tagad (…) no tā būtiski cieš ne tikai mūsu žurnālistikas ja tā gaužām necilais profesionālais “mundieris”, bet arī visas valsts reputācija.” … ( cit.vied.aut. – zinātnieks un publicists Arturs Priedītis, publikācija “Vai nelietis var būt parlamenta priekšsēdētājs?” )
    ——-
    .
    “Muļķu Zemē – TĀ vi’š i’!…”
    ( …[p]ar MZ SILES “valsts” angažētajiem ‘masmēdekļiem’ )
    ( ‘tekošā momenta aktualizējums’ – iz “O.M.© arChīva” )
    .
    “Caur to ar’ esam slaveni, ka…”
    Šīs “valsts” ‘masu mēdekļi’,
    Pirms “glupo pūli” NOZOMBĒ ~
    Šos pašCENZŪRA izkastrē:
    .
    Ja Saimnieks pauž, ka “melns ir balts” ~
    Top “žurnālistiem” ‘feiss’ tik “salds”,
    Ka pašiem “dūša apšķiebjas” ~
    Dēļ ANGAŽĒTAS …(mel)šanas:
    .
    “Šai Muļķu Zemes “valstī” VISS,
    Ir tā, kā Saimnieks CENZĒJIS ~
    Ja “melns ir balts”, tad – tā vi’š i’,
    Mums ‘nespīd’ citi “viedokļi”!
    .
    Ja Saimnieks pavēl “nospārdīt” ~
    Pa “masmēdekļiem” iz..(gānīt),
    Jebko, kas “nelojāls” vai “svešs”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – paknaps “kešs”)!
    .
    Ja Saimnieks rukšķ (pēc Orvela),
    Ka “četras kājas” = “vērtība”,
    Bet “divas kājas” = “nerullē”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – kretinē)!
    .
    Ja Saimnieks kviec, ka “Krievi nāk!!!”
    Un gvelž, ka “MZ “valstij” VĀKS,
    Bez rietum-OKUPANTIEM ‘briest’!!!”
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – totāls “sviests”)!
    .
    Ja Sainieks ķērc: “Wooow – “hibrīdkarš”,
    JAU grauj šo “valsti”, gadiem garš!!!”
    Kā maitas putns, ap …(‘jūdzies’),
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “bauri” smies)!
    .
    Ja Saimnieks grib, lai “stukačiem”,
    No “skapja” gļēvi smirdošiem,
    Tiek “cieņa” ZOMBĒTA un “gods”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – pelnīts sods)!
    .
    Ja Saimnieks “prezentē”, ka šis,
    Ir “balts un pūkains” kustonis,
    Ne trekni rijošs SILES lops,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – “profīts” skops)!
    .
    Ja Saimnieks uzdod samelot,
    Un “masmēdekļos” publiskot,
    Par SILES ‘rebēm’ “leģendas”,
    Tad – tā vi’š i’ (kaut – BLEFS ir tas)!
    .
    Ja Saimnieks glaimus pieprasa,
    Iekš ANGAŽĒTA “mēdekļa” ~
    ‘Pūš’ “žurnālists”, lai “pūlis” dzird:
    “Yesss – tā vi’š i’!…” (kaut – šķērmi smird)…”

    Ja ZOMBĒTĀJS šķiet “goda vīrs”,
    Kam medijs der kā “mušpapīrs”,
    Pie kura ‘salīp’ VIENTIEŠI,
    Tad – MUĻĶU Zemē tā ‘vi’š i’!
    .
    Bet – tie, kas “nelien” (…) Saimniekiem,
    Tiek “CENZĒTI” no “mēdekļiem”:
    “Kam riebjas VERGOT “lojāli” ~
    Lai lasās… (dillēs), TĀ vi’š i’!…”

    =====

    Oriģinālversijas = “O.M.© blogā”:
    [ CENZĒTS ]
    u.c.

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmoliberastu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans(et)inbox. lv .

  5. Tā, nu jau esam aizdzīvojušies tik tālu, ka Luteru pati “Lutera” draudze mierīgi varētu ierindot “mobingotāju” kategorijā. Spriežot pēc tik patvaļīgiem un plašiem kritērijiem, katru otro Pāvila vēstuli, visas Jāņa vēstules, kurās viņi vēršas pret maldu mācītājiem vai viltus praviešiem mierīgi varētu ieskaitīt smalka psiholoģiskā terora, mīlestības trūkuma un mobinga kategorijā.
    Kas ir noticis Torņakalna ļaužu galvās? Kādreiz, pat ar visām īpatnībām, Rubenis tiešām šķita kā gudrs un saprātīgs cilvēks, kas jau iepriekš ir izsvēris un pārdomājis savu sakāmo, un, kā jau mācītājam, Dieva vārdu runātājam, savos vārdos ir ļoti koncentrēts un uzmanīgs, vērīgs. Bet te viņa sekotāji un draudze, izskatās, grimst arvien dziļākā populismā (kas taču ir galvenais liberāļu bieds un naidnieks!), par ko liecina viņu mutes augļi.

  6. Nevelciet svešu jūgu kopā ar neticīgiem. Jo kāda daļa ir taisnībai ar netaisnību? Kas ir gaismai kopējs ar tumsību? Baznīca pati tiks pie taisnības.

  7. Procesu noverotajs Atbildēt

    musdienu macitaji un baznickungi (ari katolu), zel, bet lielakoties ir paslabuma mekletaji, kam vismazak rup Kristus atstatais mantojums un dveselu pestisana. Arvien mazak paliek to macitaju, kuru dzivesveids ir autentiska ticiba, piemeram, kuri parcietusi vajasanu, represiju un izsutijuma rugtumu. Ta ir macitaju lepniba (pazemibas trukums), kas samaitaa baznicu un ielauno ticigos. Ari sodien, raidijuma Krustpunkta, nekrietnums un bezkauniba pa visam malam lauzaas no runatigaka Tornkalna vestnesa.

    • Jūs pats pēc sevis (lepnība, nekrietnums, bezkaunība spiežas laukā pa visām vīlēm) spriežat par Lutera draudzes mācītājiem pēc sevis. Tik labi pateicāt par sevi! Jūs atklājāt, ka citi jūs nemaz neinteresē!!

  8. Un, kā var formulēt situāciju, kur mazākums uzbāzīgi cenšas sevi ar varu uzspiest vairākumam? Domāju, ka šādu darbību sauc par psiholoģisku teroru. Sāk pārņemt niknums, paldies par gavēni, “mīļie” 🙂

  9. Es saprotu, ka baznīcai nav īsti vietas, kur savā starpā cēlušosos jautājumus izrunāt. Par Rubeņa “Viņa un Viņš. Mīlestība. Attiecības. Sekss.” viņiem nācās sasaukt Rīgas iecirkņa konventu, lai varētu parunāt. Bet tā, šķiet, ir vairāk administratīva struktūra, jo māc. Paičs šo tikšanos tūlīt nosauca par tiesu. Rubeņa kunga iepriekšējā grāmata, par meditāciju, vispār palika neizrunāta.

    • Jūsu komentāru stils stipri atgādina troļļa rakstīto. Kamēr nepārliecināsiet par pretējo, atbildes komentārus nesaņemsiet!

  10. Mobings eksistē, tikai kā ar to manipulē, kā nu kuram izdevīgi. Ja esi mazākumā demokrātiskās sarunās, vai tas ir mobings no lielākās grupas?

  11. lelb draudzes cilvēks Atbildēt

    Jēzus ar asins sviedriem lūdza Ģetzemanē :
    “Mans Tēvs, ja tas var būt, tad lai šis biķeris iet Man garām, tomēr ne kā Es gribu, bet kā Tu gribi.”
    Jēzus ļoti konsekventi rāda paklausību Tēvam visos dzīves notikumos.
    Nu bet uz Jura Rubeņa sekotāju parauga to neredz, tur demonstrē sacelšanos, pat ar netīriem apmelojumiem, puspatiesībām, pseidobrīvību. Kur tur viņos var redzēt Kristus piemēru? Pazemību?
    Ilze Jurkāne diskusijā spilgti iezīmēja Luterdraudzē iemantoto augli, klausoties gudros sprediķus, ka viņa kļuvusi labāks cilvēks – galu galā egoiste. Kur tur ir sekošana Kristum, piemērs no ganiem? kur?
    Feldmanis reiz teica: citi iet pie Tā Kunga, citi pie kungiem. Tas 12.marta torņakalnā rīkotajā diskusijā apstiprinājās tik daudzas reizes. ko tur turpināt? un atkal 2 dienas ātrāk? kā upes straume, kas pazaudējusi gultni.

  12. Tas notiek arī katoļu katoļu baznīckungu vidū, tikai daudz slēptāk un netīrāk.

Draugiem Facebook Twitter Google+