Publicitātes foto

NEDĒĻAS FILMA: 360 0

Artūra Šniclera luga “Rondo” kinematogrāfam nav sveša – pirmais to ekranizēja Makss Ofīlss 1950. gadā, un viņam sekoja arī Rožē Vadims un Oto Šenks. Taču, kad Nikola Kidmena Sema Mendesa skatuves versijā parādījās kaila, par austriešu rakstnieka darbiem runas uzvirmoja vēl jo skaļāk, un pagaidām pēdējo versiju veidojis lielisks tandēms – “Oskaram” nominētais Fernando Mereiješs un biogrāfisko filmu “Karaliene” un “Frosts pret Niksonu” scenārija autors Pīters Morgans.


Reklāma
Reklāma

 

Krievija identificē divas “smirdīgas” valstis, kas būtu tās nākamais mērķis
VIDEO. “Sēžu ceļmalā un netieku mājās!” Latviete ar asarām acīs stāsta par nedienām ar elektroauto
Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Lasīt citas ziņas

“Rondo” jau ar pirmo publikāciju iekļuva skandālā – pirms vairāk nekā 100 gadiem pat liberālajai Vīnes sabiedrībai cilvēku seksualitātes pētījumi – pat literārā formā – bija par traku, un bija jāpaiet divdesmit gadiem, līdz kāds iedrošinājās tos uzvest uz teātra skatuves. Puritāņiem nu bija laiks paust savas domas, un Artūrs Šniclers kļuva gan par verbāla, gan fiziska spēka upuri, bet moralizētāji bija atraduši platformu, lai nozākātu autora uzdrīkstēšanos runāt par to, kas varbūt varēja tikt apspriests vizītēs vien pie psihoterapeita. Bet nu laiki ir citi, un šim materiālam klāt ķēries “Oskaram” par drāmu “Dievu pilsēta” nominētais brazīlietis Fernando Mereiješs, kurš uzņēmis arī “Uzticīgo dārznieku” (nominācija “Zelta lauvai” Venēcijas kinofestivālā; “Oskars”, Kinoaktieru ģildes balva un “Zelta globuss” otrā plāna aktrisei Reičelai Vaisai) un “Aklumu” (Kannu kinofestivāla programmas filma).

Viņa “Rondo” pārdēvēts par “360”, un jau pērn tas tika iekļauts gan Toronto, gan Londonas kinofestivālu programmās, kuru skatītāji pirmie varēja novērtēt savstarpēji saistītos stāstus, kas pilni ar vientulību un mīlestības meklējumiem.

CITI ŠOBRĪD LASA

Kāds britu biznesmenis pirmo reizi mūžā ir nobriedis gājienam pa kreisi, taču viņa iespējamo tikšanos ar pērkamu sievieti pārtrauc turpat bārā satiktie iespējamā biznesa partneri. Tikmēr viņa sieva nespēj saņemties pārtraukt attiecības ar gados daudz jaunāku studentu, kura mīļotā meitene, sapratusi, ka tiek krāpta, dodas ceļā. Lidmašīnā viņa sastop pavecu kungu, kas nespēj samierināties ar meitas pazušanu. Kad nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ tiek atcelti visi lidmašīnu reisi, abu norunāto tikšanos meitene atceļ, lai pavedinātu tikko no cietuma iznākušu jaunu vīrieti, taču viņas mēģinājums beidzas ar fiasko, tāpat kā Parīzes zobārsta mēģinājums tuvāk iepazīties ar krievu emigranti, kuras vīrs strādā pie mafijnieka, kas ieradies pilsētā nokārtot savas darīšanas un pie viena izklaidēties ar pērkamu sievieti…

Mereiješs uzskatāmi parāda to, ko pirms dažiem gadiem izdarīja arī Kevins Bēkons interneta spēlē “Six Degrees of Kevin Bacon” – pasaule ir maziņa, un iespējas sastapt paziņu paziņas pat pasaules otrā malā ir milzīgas. Uzsvaru liekot uz varoņiem, kuru izvēle izraisa notikumus, kas kā sniega lavīna sev parauj līdzi daudzus likteņus, un to filmējot ar nestatisku kameru (operators Adriano Goldmans uzņēmis arī “Džeinu Eiru” un Sandensā apbalvoto drāmu “Bez vārda”), arī pats režisors noskatās, kā attīstās tik dažādie attiecību stāsti.

 

UZZIŅA:

“360”

Lielbritānija, Austrija, Francija, Brazīlija, 2011.

Režisors: Fernando Mereiješs

Lomās: Džūda Lovs, Reičela Vaisa, Entonijs Hopkinss, Bens Fosters, Vladimirs Vdovičenkovs, Morics Blaibtrojs

No 19. oktobra “Kino Citadele”

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.