Mobilā versija
+8.4°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
25. aprīlis, 2013
Drukāt

NEDĒĻAS FILMA: Ņujorkas ēnā

Publicitātes fotoPublicitātes foto

Dereka Sienfreinsa filmas “Ņujorkas ēnā” pirmizrādi Toronto kinofestivālā pavadīja aplausi, un režisora un aktiera Raiena Goslinga jau otrā sadarbība izvērtusies par meistarīgi nostrādātu un emocionālu blīvu kinostāstu, kas risina jau Bībelē minēto grēku pēctecību.


 

Raiens Goslings jau ir paziņojis, ka turpmākos karjeras plānus saista ar režisora darbu un ģimenes plāniem, taču šogad gada sākumā uz ekrāniem nonāca “Gangsteru mednieki”, nu – drāma “Ņujorkas ēnā” un rudenī gaidāma vēl viena drāma “Vien Dievs piedos”, lai sarūgtinātie fani saņemtu vismaz kādu mierinājumu. “Ņujorkas ēnā” gan nebūtu pareizi dēvēt tikai par Goslinga filmu, jo daudz lielāks ekrāna laiks pieder Brelijam Kūperam, kurš, šogad nominēts “Oskaram” par lomu “Optimista stāstā”, sev vārdu guva, pateicoties “Paģirām”, un uz kura pleciem uzkrauts Dereka Sienfreinsa jaunākās filmas emocionālais smagums.

Lūks dzīvo šim mirklim, un nešanos caur dzīvi vārda vistiešākajā nozīmē viņš piebremzē vien tad, kad uzzina, ka pēc kādas dēkas pasaulē nācis puisēns. Kaut arī bērna māte Romina pret bijušo mīļāko izturas ar pagājības sentimentu un ir atradusi savas dzīves vīrieti, Lūks nemaz negrasās atteikties no savas atvases, lai ko arī tas maksātu, diemžēl cena ir pārmēru augsta, un, riska un vieglas peļņas uzkurbulēts, viņš ar uzticamu pārinieku kļūst par banku aplaupītāju, kas, protams, liek saausīties likumsargiem. Pēc kādas neveiksmīgas operācijas Lūks nonāk godkārīgā policista Eiverija redzeslokā, un stāsts maina virzību, nu uzmanību koncentrējot uz Bredlija Kūpera varoni. Vēlāk no viņa stafeti loģiski pārņem abu vīriešu bērni, kuri sasnieguši trakulīgos tīņu gadus un kuru attiecības izpērk savu tēvu grēkus.

Gluži kā Džeimss Dīns drāmā “Dumpinieks bez iemesla”, Raiens Goslings sarkanā jakā traucas pa pasauli, kamēr viņa skrējienu apstādina vēl viens mūsdienu trīsdesmitgadnieku paaudzes Holivudas stārs Bredlijs Kūpers, kurš savam ampluā līdz šim neierastā lomā vārda tiešā nozīmē ir gatavs iet pāri līķiem, lai, izmantodams citu vājības, būvētu savu karjeru.

Tāpat kā iepriekšējā filmā “Blue Valentine”, kas Mišelai Viljamsai sagādāja nomināciju “Oskaram”, Dereks Sienfreinss emocionālo smagumu pārcēlis uz maskulīnās pasaules daļas pleciem, kurā trijos cēlienos pēta tēvu un dēlu attiecības un vīrišķību. Un tā slēpjas arī aiz tetovējumiem klāta, driskās ietērpta Lūka auguma un ievainojamības, kas, protams, ir pa prātam sieviešu auditorijai, ne velti Raienu Goslingu ieceļot teju mūsdienu sekssimbola statusā. Mazliet nav paveicies Bredlijam Kūperam, kura iepriekš nospēlētās lomas viņam uzlikušas komercijai piederīgu spiedogu, tāpat arī Evai Mendesai, kurai, šķiet, nekad neizvairīties no “femme fatale” lomām, un šablonisku lomu atveidotājam Rejam Liotam, kurš kļuvis arī par plastikas ķirurgu upuri.

 

UZZIŅA

“Ņujorkas ēnā”/”The Place Beyond the Pines”

ASV, 2012.

Režisors – Dereks Sienfreinss.

Lomās: Raiens Goslings, Eva Mendesa, Bredlijs Kūpers, Rejs Liota, Roze Bairna, Brūss Grīnvuds.

No 26. aprīļa “Kino Citadele”, “Cinamon” un “Multikino”.

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+