NEDĒĻAS IZVĒLE: “Īstā dzīve” 0

Bruno loma kļuva par pēdējo, ko nospēlēja franču aktieris Gijoms Depardjē, leģendārā Žerāra Depardjē dēls. Zagļa un skolotājas attiecības, kas balansē 
uz noziedzības asmens, savulaik pabija gan Lokarno kinofestivāla programmā, bet nu 
filmu studijas “Rija” aizsāktajā ciklā “Eiropas nezināmais kino” aizpilda tos baltos robus, ar ko tik daudzus gadus nodarbojās nesen mirušais “Arsenāls”. 


Reklāma
Reklāma

 

Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

Bruno nav nekāds likteņa luteklītis – viņa dienas paiet, zogot un baidoties tikt pieķertam. Kad, izcietis cietumsodu, brīvībā atgriežas viņa tēvs, Bruno tikai pasmaida par sirmā vīra apņemšanos sākt jaunu dzīvi – noziedzības pēctecība filmā uzsvērta vairākkārt, jo pats viņš labi apzinās, ka ir nelabojams. Un pat tik nelabojams, ka nekautrējas apzagt jaunu sievieti, kuru viņa acu priekšā nupat notriekusi automašīna.

Izabella – tā pati jaunā sieviete – ir vācu valodas skolotāja mazā Francijas ciematiņā, un viņa meklē noslēpumaino svešinieku, kas, pēc viņas domām, izglābis viņas dzīvību. Taču pateicība pāraug kaislīgās attiecībās, kas apdraud Bruno nodarbošanos, un kāda “kolēģa” nodevības dēļ abi metas bēgt, taču viņi arī apzinās, ka idille viņus negaida, tāpēc, tverot mirkļus un izbaudot mieru civilizācijas neskartā meža ielokā, viņi tuvojas neizbēgamajam sodam.

CITI ŠOBRĪD LASA

Uzņēmusi vien dažas īsfilmas un nomainījusi vārdu, Sāra Leonora lielajā kino debitēja ar Eiropas festivālu programmās iederīgu kinolenti, kurā saskatāma ne viena vien atsauce uz Bonijas un Klaida mīlasstāstu, taču režisore nav gājusi popkultūras virzienā, jutekļu apreibināšanai izmantojot asiņu šļakstus un apdullinošus trokšņus, bet savus varoņus no steidzīgās un urbanizētās vides iemet teju neapdzīvotā vietā, tādējādi vēl vairāk konfrontējot sabiedrības un konkrēta cilvēka mijiedarbību un šajā gadījumā akcentējot sabiedrības negatīvo ietekmi. Tas gan tiek darīts bez liekas moralizēšanas – ar minimāliem dialogiem un amerikāņu dziesminieku sacerētu muzikālu pavadījumu Bruno un Izabella nemaz nespītē liktenim, kas tos iesviedis neapskaužamā situācijā, un viņi nevis mēģina spuroties pretī ieradumiem, bet pacietīgi un samierinoši slīd arvien tuvāk grēku izpirkšanai.

Žanriski iekļaujama pie “road movie” un romantiskām drāmām, un, pastarpināti citējot franču “jaunā viļņa” klasiku, “Īstā dzīve” vienmēr tiks pieminēta, runājot par pāragri mūžībā aizgājušo aktieri Gijomu Depardjē, kaut arī tas nav pats labākais ieraksts viņa īsajā karjerā, kā arī labu atspērienu režisores Sāras Leonoras karjerā.

 

Būtiskais

ĪSTĀ DZĪVE /Au voleur /A Real Life, Francija, 2009.

Režisore: Sāra Leonora

Lomās: Gijoms Depardjē, Florence Luarē Kaila, Žaks Nolo

No 18. maija “K. Suns”

 

 

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.