Mobilā versija
-3.3°C
Niklāvs, Nikola, Nikolajs, Niks
Otrdiena, 6. decembris, 2016
17. maijs, 2012
Drukāt

NEDĒĻAS IZVĒLE: “Īstā dzīve”

ista_dzive_7

Bruno loma kļuva par pēdējo, ko nospēlēja franču aktieris Gijoms Depardjē, leģendārā Žerāra Depardjē dēls. Zagļa un skolotājas attiecības, kas balansē 
uz noziedzības asmens, savulaik pabija gan Lokarno kinofestivāla programmā, bet nu 
filmu studijas “Rija” aizsāktajā ciklā “Eiropas nezināmais kino” aizpilda tos baltos robus, ar ko tik daudzus gadus nodarbojās nesen mirušais “Arsenāls”. 


 

Bruno nav nekāds likteņa luteklītis – viņa dienas paiet, zogot un baidoties tikt pieķertam. Kad, izcietis cietumsodu, brīvībā atgriežas viņa tēvs, Bruno tikai pasmaida par sirmā vīra apņemšanos sākt jaunu dzīvi – noziedzības pēctecība filmā uzsvērta vairākkārt, jo pats viņš labi apzinās, ka ir nelabojams. Un pat tik nelabojams, ka nekautrējas apzagt jaunu sievieti, kuru viņa acu priekšā nupat notriekusi automašīna.

Izabella – tā pati jaunā sieviete – ir vācu valodas skolotāja mazā Francijas ciematiņā, un viņa meklē noslēpumaino svešinieku, kas, pēc viņas domām, izglābis viņas dzīvību. Taču pateicība pāraug kaislīgās attiecībās, kas apdraud Bruno nodarbošanos, un kāda “kolēģa” nodevības dēļ abi metas bēgt, taču viņi arī apzinās, ka idille viņus negaida, tāpēc, tverot mirkļus un izbaudot mieru civilizācijas neskartā meža ielokā, viņi tuvojas neizbēgamajam sodam.

Uzņēmusi vien dažas īsfilmas un nomainījusi vārdu, Sāra Leonora lielajā kino debitēja ar Eiropas festivālu programmās iederīgu kinolenti, kurā saskatāma ne viena vien atsauce uz Bonijas un Klaida mīlasstāstu, taču režisore nav gājusi popkultūras virzienā, jutekļu apreibināšanai izmantojot asiņu šļakstus un apdullinošus trokšņus, bet savus varoņus no steidzīgās un urbanizētās vides iemet teju neapdzīvotā vietā, tādējādi vēl vairāk konfrontējot sabiedrības un konkrēta cilvēka mijiedarbību un šajā gadījumā akcentējot sabiedrības negatīvo ietekmi. Tas gan tiek darīts bez liekas moralizēšanas – ar minimāliem dialogiem un amerikāņu dziesminieku sacerētu muzikālu pavadījumu Bruno un Izabella nemaz nespītē liktenim, kas tos iesviedis neapskaužamā situācijā, un viņi nevis mēģina spuroties pretī ieradumiem, bet pacietīgi un samierinoši slīd arvien tuvāk grēku izpirkšanai.

Žanriski iekļaujama pie “road movie” un romantiskām drāmām, un, pastarpināti citējot franču “jaunā viļņa” klasiku, “Īstā dzīve” vienmēr tiks pieminēta, runājot par pāragri mūžībā aizgājušo aktieri Gijomu Depardjē, kaut arī tas nav pats labākais ieraksts viņa īsajā karjerā, kā arī labu atspērienu režisores Sāras Leonoras karjerā.

 

Būtiskais

ĪSTĀ DZĪVE /Au voleur /A Real Life, Francija, 2009.

Režisore: Sāra Leonora

Lomās: Gijoms Depardjē, Florence Luarē Kaila, Žaks Nolo

No 18. maija “K. Suns”

 

 

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+