Mobilā versija
+5.2°C
Guna, Judīte
Piektdiena, 9. decembris, 2016
7. marts, 2016
Drukāt

Nedēļas laikā nodedzina četras “BalticTaxi” automašīnas (5)

Policijas fotoPolicijas foto

Nedēļas laikā nodedzinātas četras kompānijas “BalticTaxi” automašīnas un iemesls varētu būt pelēkajā ekonomikā strādājošo nevēlēšanās sakārtot nozari un panākt godīgu konkurenci, informēja uzņēmumā.

Pirms nedēļas naktī autostāvvietā Pļavniekos esot nodedzināts viens “BalticTaxi” taksometrs, bet vakarnakt “BalticTaxi” taksometru autostāvvietā Krustabaznīcas ielā kāds nodedzināja trīs taksometrus. Tāpat vakar, veicot pakalpojuma sniegšanu, esot piekauts “BalticTaxi” automašīnas vadītājs, bet pirms nedēļas citu taksometru autovadītāji liedza taksometra iebraukšanu Vecrīgā, nobloķējot ceļu.

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta pārstāve Viktorija Gribuste apstiprināja, ka Krustabaznīcas ielā naktī uz svētdienu biju aizdegušās vairākas automašīnas, bet Valsts policijas preses pārstāvis Dairis Anučins aģentūrai LETA teica, ka kopumā šajā adresē deguši četri spēkrati.

Policijā par faktu sākts kriminālprocess un nozīmēta ekspertīze, lai noskaidrotu, vai nav notikusi ļaunprātīga dedzināšana.

Kā skaidro uzņēmuma pārstāvis Jānis Naglis, uzņēmuma līdzšinējās darbības laikā “BalticTaxi” automašīnām veikti vairāki desmiti uzbrukumu un iemesls tam esot vienkāršs – “BalticTaxi” zīmols iestājies par godīgu konkurenci un nozares sakārtošanu un, lai mērķus sasniegtu, aktīvi rīkojies, lai šīs pārmaiņas realizētu dzīvē.

“Nozarei, kurā pēc Finanšu ministrijas konservatīvākajiem aprēķiniem pelēkā ekonomika ir 80% apmērā, šāda darbība traucē,” secina Naglis.

“Nelegālie taksometru pakalpojumu sniedzēji un nodokļu nemaksātāji, citiem vārdiem sakot, vienkārši bandīti, izmanto sev saprotamās spēka metodes, lai neļautu “BalticTaxi” sniegt kvalitatīvus pakalpojumus vietās, kur to nosaka Rīgas pilsēta un nozares regulējums,” uzskata Naglis.

Pēc pēdējo dienu notikumiem “BalticTaxi” retoriski jautā finanšu ministrei Danai Reizniecei- Ozolai (ZZS) un Rīgas mēram Nilam Ušakovam (S): “Kam maksāt nodokļus – valstij un Rīgai, vai bandītiem?”

Līdz šim, pēc Nagļa domām, ne Finanšu ministrija iepriekšējā ministra un par nozari atbildīgā parlamentārā sekretāra, tagadējā ekonomikas ministra Arvila Ašeradena (V) personā, ne Rīgas dome nav spējušas veikt nevienu efektīvu izmaiņu nozares sakārtošanā.

“Šīs institūcijas to nav spējušas pat tad, kad nozares pārstāvji paši izdarīja likumdevēja un izpildvaras darbu, sagatavojot un iesniedzot reālus priekšlikumus nozares sakārtošanai. Nozares piedāvātā risinājuma – taksometru patentmaksas – ieviešanas un administrēšanas izmaksas būtu tuvu nullei, bet ienākumi no šīs patentmaksas 2016. gada būtu bijuši vismaz četru miljonu eiro apmērā no taksometru nozares darbības Rīgā vien,” apgalvo Naglis.

Neieklausoties atbildīgo nozares spēlētāju teiktajā, Rīgas dome pieņēmusi, pēc Nagļa domām, bezjēdzīgus speciālās atļaujas risinājumus iebraukšanai Vecrīgā. “BalticTaxi” esot gatavi sadarboties un palīdzēt taksometru pakalpojumu nozares sakārtošanā, taču trūkstot valsts un pašvaldības vēlme rīkoties. “BalticTaxi” sagaida, ka gan Rīgas dome, gan Finanšu ministrija pieņems atbildīgus un efektīvus lēmumus, lai sakārtotu taksometru pakalpojumu nozari.

Naglis arī ironizē, ka pašreizējā nozares haosa apstākļos nogādāt ministri līdz ministrijai Smilšu ielā vai mēru līdz Rātslaukumam var arī neizdoties.

Kā ziņots, Rīgas dome saistošajos noteikumos, kas regulē taksometru licencēšanas kārtību, noteikusi ierobežojumus iebraukšanai Vecrīgā un pārvadātājam noteikusi gada nodevu 300 eiro apmērā. Parastā licence vairs nedod pārvadātājam tiesības veikt pasažieru pārvadājumus ar vieglo taksometru Vecrīgā – tam jāsaņem speciālā atļauja.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. Vienots tarifs, un viss bus kartiba.

  2. Jau gadus divus Baltic Taxi strādā ar kreisajiem mikrouzņēmumiem. Par kādiem godīgajiem nodokļu maksājumiem iet runa? Godīgi būtu tā, ja visas automašīnas būtu BT bilancē, autovadītāji strādātu attiecīgi uz darba līguma pamata. Nodotu iekasēto naudu pēc skaitītāja kasē, saņemtu godīgi darba algu. Bet kā ir patiesībā??? Šoferiem tiek uzspiests dibināt mikrouzņēmumus. Šoferis samaksā nodokļus, un plānu, kas paliek pāri, tā arī ir viņa alga. BT saņem garantēto plāna naudu ik dienu, no katras mašīnas. Šie ir tie godīgie nodokļu maksātāji??? Tur pat nav neviena dokumenta, kur būtu redzams, ka SIA “Baltic Taxi” saņēmis no SIA “Borts xx” summu …. par automobiļa nomas, vai kādiem citiem pakalpojumiem. No kurienes Baltic Taxi skaidrās naudas ieņēmumi, uz kāda pamata, vai vispār tie tiek uzrādīti?

  3. un ko policistu ministrs – ne Maidana īzstādes postīšanu neredz, ne grāvi rok uz robežas un kur nu vel dūmus no degošām mašinām… Krieviem labs vārds par šo – слобак – laikam tulkojas kā vājais…

  4. Latvijā viss notiek pēc krievu labākajām tradīcijām. Korupcija, nodokļu nemaksāšana, bandītisms. Tādēļ ar Igaunija ir veiksmīgāka nav tik daudz krievu ar savu padomju laiku domāšanu, krāpšanos utt.

  5. “BalticTaxi” zīmols iestājies par godīgu konkurenci un nozares sakārtošanu

Draugiem Facebook Twitter Google+