Darījums. Latvijā dārgākais auto neiziet apskati, jo var uzsprāgt? “LA” nedēļas apskats 1

Autori: Ilmārs Stūriška, Māris Antonevičs, Guntis Ščerbinskis, Zigfrīds Dzedulis, Ivars Bušmanis

Reklāma
Reklāma

Cilvēks. Dukuri iedvesmo

Kokteilis
“Man ir lauzta kāja un deguns, pārsista piere, pamatīgs smadzeņu satricinājums…” Horens Stalbe Dobelē nežēlīgi piekauts 33
Mājas
12 senlatviešu ticējumi par Jurģu dienu: kāda šī diena, tāda visa vasara? 25
Putinam draud briesmas, par kurām pagaidām zina tikai nedaudzi 15
Lasīt citas ziņas

Cilvēks ar lielo burtu – ļoti iespējams, ka Latvijā neatrastos neviens, kurš teiktu, ka Dainis Dukurs (attēlā) nav šī teiciena cienīgs. Pagājušās nedēļas notikumi tam ir tikai pēdējais, kaut arī skaļākais apliecinājums – viņš bija lielākais dzinējspēks, lai pasaules čempionātu bobslejā un skeletonā no dopinga sērgas pārņemtās Krievijas pārceltu uz citu valsti. Starptautiskās federācijas ģenerālsponsors ir Krievijas milzis “Gazprom” un, ņemot vērā, ka renes sportā labvēļi rindā nestājas, var nojaust, cik liels ir naudas devēju spiediens uz funkcionāriem un ko nozīmē – pret viņiem sacelties un panākt izmaiņas. “Brāļi Dukuri un viņu treneris mūs, latviešus, iedvesmo uz vienu: droši iestājamies par savu taisnību, pat ja sākumā liekas, ka esam mazākumā,” tā tviterī rakstīja Austrumeiropas politikas pētījumu centra izpilddirektors Andis Kudors.

Dainis Dukurs ir galvenais vaininieks pie tā, ka Latvija nu jau gandrīz desmitgadi var lepoties ar skeletona karaļiem Martinu un Tomasu. Kā viņu tēvs, kā treneris un arī – sponsors. Jo savulaik pārdeva zemi un jaunbūvi, lai puikas varētu nodarboties ar skeletonu augstā līmenī. Lielā mērā pateicoties Daiņa iniciatīvai, Siguldas trasē paveikti remontdarbi, par kuriem daudzu Eiropas trašu saimnieki mūs apskauž.

Izgāšanās. VID ēka – melnais caurums

CITI ŠOBRĪD LASA

Kopš Rīgā, Talejas ielā, par 55 miljoniem eiro būv­uzņēmums “RE&RE” uzcēlis septiņstāvu ēku, pagājuši nieka divarpus gadi. Bet Valsts ieņēmumu dienesta apdzīvotā ēka jau jāremontē par simtu tūkstošiem. No ēkas jumta krīt putnu iznēsātie oļi. Caurvēja iespaidā galvenās ieejas stikla durvis jau vairākkārt sašķīdušas sīkās drumslās. Cīņai pret putniem nama apsaimniekotājs – valsts akciju sabiedrība “Valsts nekustamie īpašumi” (“VNĪ”) – par 68 737 eiro uzliks jumtam sietu. Jumta ruberoīda segumam 5000 kvadrātmetru platībā oļu kārta gan bijusi paredzēta projektā. Bet projektējot neviens neesot iedomājies, ka oļi tā iepatiksies vārnām. Kā atzīst “VNĪ”, par sietu sākuši domāt pēc tam, kad putnu sviestie oļi apskādējuši četras pie ēkas novietotās automašīnas. Ka kaut kas uz galvas būtu uzkritis kādam VID darbiniekam vai apmeklētājam, par to ziņu neesot.

Savukārt vairāk nekā 100 000 eiro izdos par divām virpuļdurvīm, kas arī bijušas paredzētas ēkas celtniecības projektā. Bet celtniecības gaitā tās toreizējam organizētājam Krievijas miljonāram Viktoram Vekselbergam piederošajai SIA “Mežaparks SPV” virpuļdurvīm esot pietrūcis naudas… “VNĪ” apgalvo, ka par divām virpuļdurvīm, kuras ēkā uzstādīs iepirkuma konkursā uzvarējusī SIA “Pro Del”, neesot pārmaksāts. Tādas pašas konstrukcijas durvis esot Nacionālās bibliotēkas ēkai, tirdzniecības centriem “Domina”, “Riga Plaza”. Vienas tādas maksājot 45 000 – 
52 000 eiro.

Ar to izdevumu saraksts, iespējams, nav galā. VID Finanšu policijas pārvaldes telpās vēl jāpārbūvē sienas. Taču informācija par to netiek sniegta, jo esot saistīta ar valsts noslēpuma aizsardzību. Sākotnējais iepirkumu konkurss gan esot izbeigts, jo iesniegtie piedāvājumi pārsnieguši plānoto investīciju apjomu.

Foto – Aivars Mackevičs/travelnews.lv

Darījums. Neiziet apskati, jo var uzsprāgt?

Latvijā dārgākajam automobilim “Bugatti Veyron”, kas pagājušajā nedēļā atceļojis uz Latviju, pie reģistrācijas neizdevās iziet tehnisko apskati. Par šo modeli interneta enciklopēdijas “Wikipedia” informācija liecina, ka “Bugatti Veyron 16.4” astoņu litru sešpadsmit cilindru dzinējs ātrumu 100 km/h attīsta 2,5 sekundēs un maksimāli var sa­sniegt 407 km/h. Braucot ar maksimālo braukšanas ātrumu, tā riepas uzsprāgtu pēc 15 minūtēm. Tomēr ne jau šis ir iemesls noraidījumam.

Apskates protokolā ierakstīta piezīme, ka uzstādītas “neatbilstošas riepas”, kuru protektora dziļumam ziemā jābūt vismaz četri milimetri. Nomaiņa ar oriģinālām riepām būs pro­blemātiska. “Michelin PAX” riepu komplekts speciāli lieliem ātrumiem maksā 24 tūkstošus eiro, un to montāža Francijā vienīgajā servisā, kur to var, maksā 70 tūkstošus. Bet ziemas riepas šiem modeļiem nav.

Eiropā lielākajā auto tirdzniecības portālā mobile.de tā pārdošanas cena ir norādīta 1,79 miljoni eiro. “Bugatti Veyron” uzbūvēšanas (2005.) gadā bija visātrākais sērijveida auto pasaulē. Šis konkrētais automobilis ražots 2009. gadā, togad pārdots 50 tādu eksemplāru.

Reklāma
Reklāma

Tas ir šā gada dārgākais auto pirkums. To veikusi ofšorā reģistrētā SIA “Jacob LV”, kas pēdējos piecos gados, saskaņā ar firmas.lv datiem, strādājusi ar vidēji 100 tūkstoš eiro zaudējumiem gadā. Apgrozījums šai nekustamo īpašumu izīrēšanas firmai ir tikai ap 30 tūkstošiem eiro gadā.

CSDD transportlīdzekļu reģistrā tas ir iekļauts ar individualizēto valsts numurzīmi “ZONDA”, jo iepriekš to izmantoja “Pagani Zonda Roadster F Clubsport” auto, kas arī piederēja šim pašam uzņēmumam, līdz to pārdeva.

Valsts ieņēmumu dienestam “LA” vaicāja, vai šis darījums nav šaubīgs un pārbaudāms. Taču solīto atbildi no VID nesagaidījām.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.