Viesu mājas “Karle” saimniece Evija Raubiška: “Vissvarīgākais viesmīlības biznesā ir tīrība, komforts, lai būtu mīksta gulta, tīra vide, labs skats pa logu.”
Viesu mājas “Karle” saimniece Evija Raubiška: “Vissvarīgākais viesmīlības biznesā ir tīrība, komforts, lai būtu mīksta gulta, tīra vide, labs skats pa logu.”
Foto – Timurs Subhankulovs

Nedrīkst matračiem naudu žēlot. Cūkkopji iegādājas arī pamestu moteli un sāk viesmīlības biznesu 14

Katvaru pagasta zemnieku saimniecība “Tiegažu Vārpas – 1” ar bankas “Citadele” atbalstu nopirkusi un atjaunojusi sešus gadus pamestu moteli ” VIA Baltica” automaģistrāles malā Salacgrīvas pagastā. Atjaunotā viesu māja “Karle”, ielaužoties piesātinātajā viesu māju tirgū, pirmā darbības gada laikā saņēmusi daudzu valstu apmeklētāju pateicību un veiksmīgi īsteno biznesa plānu. Viesu namā izveidotas sešas darba vietas, kafejnīcā rastas papildu pārdošanas iespējas apkārtnes lauksaimnieku audzētajiem produktiem un pašu saimniecībā ražotajai cūkgaļai. Saimnieki Evija un Auseklis Raubiški sakopuši arīdzan viesu namam piegulošo apkārtni trīs hekt­āru platībā un gatavojas pludmales sakopšanas darbiem – tā vairāksolīšanā iegūta apsaimniekošanā uz pieciem gadiem.

Reklāma
Reklāma

Nākotnes pirkums

Kokteilis
Personības tests: jūsu dzimšanas mēneša zieds atklāj par jums vairāk, nekā spējat iedomāties 17
Mākslīgais intelekts nosauc piecus “neveiksmīgākos” latviešu politiķus 115
Kokteilis
Izplatītas frāzes, ko vedeklām labāk neteikt vīramātēm 1
Lasīt citas ziņas

Pamestā moteļa “Casa Blanca” pirkums pērn uzreiz pēc saulgriežiem Raubiškiem bija vienlaikus nejaušs un likumsakarīgs. Saimnieki, saprotot, ka “Tiegažu Vārpas – 1” kopš 1992. gada attīstītais cūkkopības bizness patlaban ir pakļauts ļoti lielam Āfrikas cūku mēra riskam, sākuši audzēt avenes un lūkojuši vēl pēc kāda biznesa. Pērn kādā saulainā februāra dienā pēc pastaigas gar jūru turpat pāri šosejai, aptuveni 100 metru attālumā no pludmales, ieraudzīts pārdošanai izlikts nams, kura cena, par lielu pārsteigumu, ņemot vērā atrašanās vietu un vēl pavisam nezudušo spožumu, izrādījās ļoti pieņemama. Ar nosacījumu, ka banka “Citadele” pirkumam piešķirs aizdevumu.

Evija atceras, ka domas par aizdevuma prasīšanu citā bankā neesot bijis tāpēc, ka saimniecība kopš darbības sākuma sadarbojas ar “Citadeli”. “Devāmies pie “Citadeles” Mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītājas Ievas Vērzemnieces. Viņa ieteica mēģināt. Un tā mēs darbojamies. Biznesa plānu īstenojam, kā iecerēts,” atklāj E. Raubiška. Viņa uzsver – viesu nama pirkums ir iecerēts kā ieguldījums bērnu nākotnē, kam kādreiz šis īpašums būs jāpārņem.

Biznesa plāns desmit gadiem

CITI ŠOBRĪD LASA

“Bez “Citadeles” atbalsta viesu namu mēs varētu nopirkt vien tad, ja gadu neēstu, nedzertu un nemaksātu nevienu rēķinu,” puspajo­kam teic Evija. Banka uzņēmīgajiem saimniekiem ēkas pirkumam un remontam piešķīra aptuveni 200 000 eiro, ko bez termiņa kavējumiem saimnieki atmaksā. Viesu mājā, kā biznesa plānā iecerēts, ir izveidota kafejnīca, banketu zāle un pirts, kur var izmantot džakuzi procedūru. Naktsmītnes piecu numuriņu noslogojums šai vasarai jau patlaban ir 85%.

Evija ir ieguvusi pavāra specialitāti un septiņus gadu darbojusies starptautiskajā viesnīcu ķēdē “Four Season Hotel”, kur uzkalpojās līdz banketu šefpavāra amatam. Patlaban šī gūtā pieredze lieti noder, gan gatavojot gardas maltītes, apkalpojot viesus un uzturot kārtībā viesu namu. “Redzot nama ārieni, daudziem cilvēkiem rodas priekšstats par it kā mūsu dārgajām cenām. Tomēr tās ir ļoti demokrātiskas un nevienu nepatīkami nepārsteigs. Kafejnīcā, piemēram, cūkgaļas karbonāde ar piedevām maksā 4,95 eiro. Maksājums par naktsmītni “Karlē” salīdzinājumā ar citiem piekrastes viesu namiem ir līdzīgs,” teic saimniece.

Ceļš līdz viesu nama darbības sākšanai bija gana ilgs un nebūt ne vienkāršs. Par “Citadelē” aizņemto naudu nomainīts mājas jumts, ēka nokrāsota, mājas iekšienē pilnīgi viss, izņemot koka logus, pārbūvēts un nomainīts. Vien lielajos darbos – jumta klāšanā, grīdu likšanā un flīzēšanas darbos – piesaistītas profesionāļu brigādes, ar visu citu galā tika saimnieku ģimenes un viņu radinieki. Raubiški, uzvarot pašvaldības rīkotajā viena hektāra pludmales apsaimniekošanas tiesību vairāksolīšanā, arīdzan meklē iespēju gūt no uzņēmējdarbības papildu ienākumus.

“Patlaban gaidām no Vides departamenta atļauju mazas kafejnīcas, āra terases un veikaliņa izveidei mūsu nomātajā teritorijā. Tur pārdosim gaļu un pašu žāvējumus. Sakopsim visu nomāto krasta teritoriju viena hektāra platībā, tostarp izliksim ģērbtuves, atkritumu urnas, laipu līdz jūrai un tualetes. Tas arī­dzan atrisinās daudzus tīrības jautājumus pie jūras,” stāsta E. Raubiška. Viņa neslēpj – viesu nama “Karle” priekšrocība salīdzinājumā ar citiem Vidzemes jūrmalas piekrastes viesu namiem ir tā atrašanās vieta. Turpat pāri “Via Baltica” ceļam atrodas liels autostāvlaukums un, protams, jūras tuvums.

Reklāma
Reklāma

Viens no laika ziņā ietilpīgākajiem un grūtākajiem darbiem Evijai bija darbinieku atlase. Patlaban viesu namā darbojas profesionāļu komanda, kas par vissvarīgāko uzskata klientu apmierinātību.

Visu viesu namā nopelnīto, kā arī daļu naudas ienākumu no cūku audzēšanas un gaļas produktu pārdošanas saimnieki iegulda viesu namā. Tiek remontētas vairākas istabas nakšņošanai, papildu ieguldījums būs vajadzīgs darbu pabeigšanai uz plašā balkona. Līdz šā gada beigām nakšņošanai būs gatavas vēl piecas istabiņas. Tiek domāts par bērnu rotaļu laukuma izveidi. Evija teic, ka tenisa laukuma klājuma nomaiņai centīsies piesaistīt arīdzan ES fondu naudas atbalstu. Tas zemnieku saimniecībai būšot pirmais ES fondu projekts.

Evija Raubišku ģimenē ir uzņēmusies viesu nama attīstīšanu, Auseklis atbild par lauksaimniecības darbiem un pārrauga gaļas veikaliņa darbību. Saimniece uzsver – viņas darbības mērķis ir pelnīt, ļaujot viesiem “Karlē” justies mājīgi, un beigu beigās atstāt māju mantojumā bērniem.

Sasniegumu iemesli

Patlaban vienīgā reklāma ir viesu nama mājas vietne, Evijas dēla mērķtiecīgās darbības sociālajos tīklos un piedalīšanās pašvaldības rīkotajos pasākumos. Atdeve ir redzama. Piemēram, nākamā gada vasarā viesu namā “Karle” ir rezervētas piecas kāzu svinības. Vēl viens rādītājs – daudzu, galvenokārt Skandināvijas valstu un Igaunijas ceļotāji jau vairākas reizes atgriezušies nakšņot pie viesmīlīgajiem latviešu saimniekiem. Jāņem vērā, ka 90% no apmeklētājiem ir viesi no ārzemēm.

“Mums starptautiskajā naktsmītņu rezervēšanas portālā booking.com patlaban ir augsts vērtējuma reitings, kuru ļoti cenšamies noturēt. Kā to ieguvām? Vissvarīgākais viesmīlības biznesā ir tīrība, komforts, lai būtu mīksta gulta, tīra vide, labs skats pa logu. Un ļoti laba virtuve. Booking.com komentāros uzsvērts, ka “Karle” piedāvā gardus ēdienus un lieliskas iespējas pārlaist nakti. Es katram klientam jautāju, kā viņš naktī gulējis. Viesiem patīk gultas. Šajā biznesā ļoti svarīgs ir labs matracis. Nedrīkst matračiem naudu žēlot, tā ir vislielākā kļūda! Izgulējies cilvēks ir laimīgs cilvēks un dod labas atsauksmes, un tad pēc viņa ieteikuma ierodas citi klienti. Attieksme pret klientu ir ļoti svarīga – viņš ir jāsagaida un jāpavada. Es katru klientu pavadu. Ik rītu esmu viesu namā,” veiksmīgā biznesa noslēpumus atklāj Evija. Var uzskaitīt vēl daudzus Raubišku ģimenes uzņēmējdarbības veiksmes nosacījumus, tomēr vissvarīgākie ir biznesa ķēriens un godprātīga attieksme pret darbu un klientu.

KOMENTĀRS
Bankas “Citadele” mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas daļas vadītāja Ieva Vērzemniece: “Prieks redzēt, kā visa Raubišku ģimene darbojas savā uzņēmumā – vairāk šādu spēcīgu ģimeņu Latvijas reģionos. Bet, protams, tam visam pamatu pamatā ir smags darbs, apņēmība un mērķtiecība. Saimniecei Evijai sava biznesa attīstīšanai ir ļoti būtiska iepriekšējā vadītājas pieredze sabiedriskajā ēdināšanā un viesnīcu biznesā. Pieredze ir viena no būtiskajiem pamatnosacījumiem, lai banka varētu piešķirt kredītu jauna biznesa virziena attīstīšanai. Arī ģimenes vadītais gaļas veikals Limbažos liecina par uzņēmuma prasmi prezentēt un pārdot savu produkciju. Tāpēc labās atsauksmes par atjaunoto un Raubišku ģimenes vadīto viesu namu ir tikai likumsakarīgas – gudri un atbildīgi saimniekojot, biznesa ideja ir dzīvotspējīga, un atliek tikai to attīstīt.”

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.