Mobilā versija
Brīdinājums +4.8°C
Elīna, Drosma, Drosmis
Ceturtdiena, 19. oktobris, 2017
15. novembris, 2016
Drukāt

Tiem, kas skumst pēc padomju laikiem, es teiktu – jūs skumstat pēc cietuma. PILNA saruna ar D.Beitneri (139)

Foto - Latvijas AvīzeFoto - Latvijas Avīze

Kultūras socioloģe Dagmāra Beitnere patlaban strādā LU Filozofijas un socioloģijas institūtā. Savā zinātniskajā darbā meklējusi atbildes arī uz jautājumu – kas esam mēs, latvieši? Sarakstījusi grāmatu “Mēs, zemnieku tauta? Pašreference latviešu kultūras paradigmā”.

Novembris ir ne tikai svētku, tas ir arī pārdomu laiks – Lāčplēša diena, 18. novembris, mirušo piemiņas diena. Svētkos ne tikai līksmojam, bet arī atceramies vēsturi. Vienlaikus gan ir cilvēki, kuri uzskata, ka mēs, latvieši, dažkārt par daudz raugāmies tikai pagātnē. Ka tas traucē skatīties uz priekšu. Vai tā ir?

D. Beitnere: – Jā un nē. Saikne ar pagātni ir vajadzīga, jo mēs joprojām esam tauta ar neapgūtu vēstures skatījumu pašiem uz sevi. Atskatīšanās uz dzimtas vēsturi, uz piederīgo dzīvesstāstiem, arī došanās uz kapiem svarīga katram. Jautājums tikai – vai mēs to protam padarīt aktīvu, sasaistīt ar šodienas dzīvi. Sabiedrībā bieži var novērot, ka kaut kas gan tiek skaļi deklarēts, bet vāji praktizēts. Arī mūsu izslavētā kapu kultūra bieži vien tiek pārspīlēta, par to liecina kaut vai pamestie un nesakoptie Lielie kapi Rīgā. Bet tajos guļ mūsu tautas dižgari, arī tā vācbaltiešu sabiedrība, kas piedalījās gan Rīgas, gan Latvijas valsts veidošanā.

Kam gan var piekrist – mums patiešām patīk aizrauties ar pagātni. Diemžēl latvieši joprojām nav pratuši pagātnes pieredzi apgūt tik dziļi un gudri, lai no tās pārņemtu jau šodienas uzvedības modeļus, lai sasaistītu to ar savu personīgo dzīvi. Nu kaut vai lai mācītos no laikiem, kad bijām stiprāki un veiksmīgāki nekā šodien.

Pirms gadiem simts?

Tieši tā! Mums ir maz daiļdarbu par latviešu nācijas virsotnēm, viņu dzīvesstāstu literārās versijas, par pirmo latviešu turīgo vidusslāni, no kuriem daudzi vēlāk kļuva par nācijas intelektuālajiem līderiem. Cik zina to, ka 20. gadsimta sākumā latviešiem bija ap 1000 personālo muižnieku, kuri bija saņēmuši šo titulu par nopelniem profesionālajā darbībā! Šī tradīcija vēl šodien turpinās zemēs, kur saglabājušās monarhijas. Mūsu veiksme, ka personālā muižniecība mums bija intelektuāla – spēcīgi profesionāļi.

Tiltu uz nākotni var uzcelt tad, ja ir drošs un stabils pamats – vispirms tautas, tad nācijas vēstures apzināšanās. Te mums vēl liels darbs darāms. Starp citu – vai esat ievērojis, ka starpkaru periodā latviešu līderi, Kārli Ulmani ieskaitot, mūs uzrunāja nevis kā “nāciju”, bet gan kā “tautu”? Vienīgi Zigfrīds Meierovics, cīnoties par Latvijas valsts starptautisko atzīšanu, sarunā ar britu ārlietu ministru lordu Balfūru lietoja vārdu “latviešu nācija”. Tiesa gan, jāņem vērā fakts, ka šī saruna notika angļu valodā.

Kas nāciju atšķir no tautas?

Viena no nācijas pazīmēm ir valsts, un citu komponentu vidū – arī kopīga atmiņa. Cilvēki atceras – mēs kopā esam piedzīvojuši gan labus, gan sliktus laikus. Ir bijis daudz ievainojumu un brūču, kuras sadziedējot tauta pārtapusi par nāciju. Arī mēs, latvieši, 20. gadsimtā esam piedzīvojuši vairākas traģēdijas, patiesībā milzīgus zaudējumus. Vispirms jau karus un deportācijas, Latvijas ebreju un čigānu iznīcināšanu. Pie zaudējumiem jāpieskaita arī baltvāciešu aizbraukšana. Viņu skaits varbūt nebija liels, vien kādi četri procenti, bet garīgais un arī materiālais pienesums Latvijai – milzīgs.

Patiesībā mēs pilnībā vēl neapzināmies savu varēšanu. Latvietība kā kulturāla parādība gadsimtiem ilgi apliecinājusi spēku un spēju uzņemt sevī citus etnosus, neliekot atteikties no savas kultūras un tradīcijām, tomēr padarot tos lojālus latviešiem, latvietībai un Latvijas valstij. Papētīsim draugu un paziņu uzvārdus, ieklausīsimies stāstos par viņu dzimtu, un mēs būsim ļoti pārsteigti par pienesumu, ko latviešiem devušas citas tautas, citas nācijas.

Ja mēs kādā brīdī pazaudējam gatavību sevī iekļaut citus, tas ir ļoti bīstams simptoms, liecība tam, ka esam zaudējusi pašpaļāvību. Tieši no šāda skatpunkta jāvērtē nesen pieņemtais netālredzīgais Saeimas lēmums – neļaut mainīt Latvijas Republikas pilsoņa pasē etniskās piederības ierakstu. Piemēram – no igauņa vai krieva pārtapt par latvieti ne tikai pārliecībā, bet arī oficiālā dokumentā, “uz papīra”.

Mēs drīzāk varam aiziet bojā izolējoties, nevis paliekot atvērti. Tas nav vienkārši, jo veselīgai sabiedrībai jāatrodas dinamiskā līdzsvarā, tai jābūt atvērtai un vienlaikus jāsaglabā spēja vajadzības gadījumā noslēgties sevī. Nācijai jābūt gatavai uzņemt jaunus dalībniekus un jānorobežojas draudu brīžos. Bet šodien latvieši nu nekādi nav apdraudēti. Mums dažkārt tā varbūt liekas, bet tā nav. Kaut vai tāpēc, ka pēc lielā globalizācijas “uzrāviena” pasaule atkal sākusi diversificēties, nacionālajām valstīm ir iedota “otrā elpa”.

Socioloģija saka – sabiedrības procesus nosaka to cilvēku raksturi, kuriem mēs esam deleģējuši varu. Tas, cik viņi ir mērķtiecīgi, cik labi spēj saredzēt trīs soļus uz priekšu, veidot vienotu komandu, pārliecināt citus. Aktīvāk jāmeklē jauni līderi, kuriem piemīt šādas kvalitātes, jādrošina iespēja politikā darboties cilvēkiem ar altruisma talantu. Un visiem spēkiem jāstiprina latviešu tautas valsts griba, tas ir gan politiķu, gan mediju uzdevums. Manuprāt, šai ziņā svarīgs solis bija Satversmes preambulas pieņemšana.

Pievienot komentāru

Komentāri (139)

  1. Runa nav par padomju laikiem. Runa ir par konkrētām lietām. Kārtējā spēle ar terminiem.

  2. Izlasīju rūpīgi un ar baudu. Paldies, Dagmāra!

  3. Paldies par patiesiem vārdiem!

  4. Pretīgs teksts, sorosīte, vai ne?

  5. un tu kuce vispar vari savas pretigas zaunas aizvert

    • Ko ta tika suniski, vai tiešām pirmo reizi dzirdi ko saka gudra, glīta un dzīvē daudz ko pieredzējusi Dāma. Laikam ko tādu pirmo reizi sastapi, nobijies, pats nesaprati no kā, un tagad bailēs kvankšķi?

  6. Pārsvarā šāda tipa ļautiņi,kā raksta autore ,- padomju laikos bij pašās pirmajā komunisma cēlāju rindās !

    • Dagmāra nekad nav bijusi PSKP biedre. Palasiet ko viņa raksta un par ko iestājas. Viņa vienkārši ir g u d r a. Muļķībai gudri nekad nav patikuši, pelēcībai vienmēr acis žilbst , ja redz ko krāšņu un neordināru!

  7. Tikai idioti un nelieši var plātīties ar neatkarību -laikā kad esam padarīti līdzvērtīgi rietumu un asv kolonijai!Lai no tā novērstu uzmanību tiek izplatīta vaimonoloģija par padomju laiku un tagadējo austrumu kaimiņu !

  8. atveriet čekas maisus un tad ruynaasim

  9. Nav laika padomāt par rītdienu , jākašķējas , kā kuram aizvakar gāja un kurš pareizāk atceras . Priecīgu kašāšanos ! Karavāna aiziet …

  10. Tautieši, esiet uzmanīgi!!! Sis raksts mazāk ir domāts psrs kritikai – par to diez vai mums daudziem ir jautājumi.
    Tas ir domats nemanāmai Multikulturisma ideju proponēšanai!!
    Sabiedriskās domas deformēšana nepieciešamaja virziemā teik iepīta itkā starpcitu… Paslēpjot to vispārzināmās patiesībās.

  11. nevar skumt pēc tā, ko nepazīsti / neesi pieredzējis. kurš Padumjās okupācijas laikus piedzīojvis un tomēr pēc tiem skumst, končennijs idijōts!

  12. Negaidīju, ka autore apveltīta ar tādu demagoga nagu, kad neko nepasaka tieši un līdz galam. Un brīnos, ka tā vietā, lai nosauktu tautas nabadzības cēloņus (drausmīgā korupcija visās jomās, valsts izzagšana, augšu cinisms attiesksmē pret “viens likums, viena taisnība visiem”, kas nav VISIEM, bet izredzētajiem…), kaunina pašus nabagus par nabadzību, izejot no savām, ne viņu iespējām. Jā, cietumā vismaz dod makaronus, par kuriem šodienas brīvē daudzi var tikai sapņot.

  13. Šī disertācija kļūtu vēl vērtīgāka, ja cienījamā pētniece atbalstītos uz suverēno baltu tautu stāvokli pirms krusta kariem, jo tieši krustneši aizkavēja mūsu kultūras attīstību uz 700 gadiem. Vāczemju klaidoņi t.sk. ebreji nenāca šeit mūsu kultūru bagātināt. Ja latvieši ir pacēlušies, tad tikai par spīti, nevis pateicoties visādu okupantu valdīšanai.

  14. TADI KULTURAS,PSIHOLOGIJAS UN SOCIAPATI NONAK PIE VALDIBAS STURES UN SAK RULET UZ GRAVJA PUSI NENEMOT VERA REALITATI.DIEZ VAI PATI BEITNERTE IR PANEMUSI ROKA LAPSTU UN PASTRADAJUSI PIE ZERMES RAKSANAS,-DOMAJAMS,KA TA VAR RUNAT CILVEKS PAR SODIENU ,KAS IR BEZ BERNIEM UN IEGUVIS AUGSTAKO IZGLITIBU UZ NODOKLU MAKSATAJA REKINA.

  15. Vai tad Ziedrijā ir sociālisms? Muļķības runā tu, nevis Beinerte. Sociālisms nozīmē sabiedriskotus ražošanas līdzekļus un centralizētu komandekonomiku, kur indivīdam nav ekonomiskās brīvības. Politiskā vara ir vienas partijas diktatūra un totalitārisms. Nekā tāda Zviedrijā nav. Un arī nekādu starpposmu nav. Tur ir tas pats uz privātīpašumu balstīts kapitālisms, tikai vairāk sociāli atbildīgs kapitālisms, un viss!

  16. mulkibas runa Beinerte.Tagad esam pilnigi brivi,bet vai laimigaki.Socialisms uzlabota veida,tads kads tas ir Zviedrija,ir pats labakais modelis.Ari Krievija cel savu uzlaboto socialismu,vadoties no bijusajam kludam.Un tomer socialisma modelis ir pats labakais pasaules iedzivotajiem.Jus uzskatami redzat,kas ir attistitais kapitalisms ASV,kur vara ir bagato rokas.

    • Laimonis nezin, ka sociāli atbildīga valsts Šveice un Socialistiskā Padomju Latvija nav viens un tas pats. Šveicē bija referendums par to, ka vajadzētu mazturīgo pabalstu v i s i e m mazturīgajiem, bet tā rezultāts nebija pozitīvs. Vai Tu Laimoni esi ar mieru savu sūri nopelnīto naudu atdot bomzim nodzeršanai??? Ja viņš grib ārstētie un strādāt, tad cita lieta…

  17. Tu esi īsts padomju produkts ar savu “laimīgo” bērnību un Paula platēm! Starp rindām var lasīt, kas tu īstenībā esi un par ko uzdodies. Neviens latviešu valodā nesaka “es izmācījos tehnikumu, nodienēju armiju”! Tad RPI. Lai ko tu arī nebūtu pabeidzis, savā garīgajā attīstībā esi palicis pamatskolas līmenī,
    un kā tas pie jums pieņemts, visās savās nelaimēs vaino latviešus.

    • Es gan sev nekādas nelaimes, paldies Dievam, nejūtu – esmu gluži labi iekārtojies. Garīgi attīstītie latvieši gan ir iešāvuši sev abās kājās, mīcās un kuļās pa neveiksmju dūksti, un uz visām pusēm gaudo savu latvisko sāpi.

  18. Bez nostalģijas:
    “…..patiesībā mums nav savas ekonomikas.” Raimonds Vējonis, LV prezidents (LETA, 17.11.2016.)

  19. Man bija gaiša un laimīga bērnība. Vecāki krāja, un nopirka “Rigondu”, mēs klausījāmies Paula pirmās plates. Skolā bija latviešu un krievu plūsmas, bet es draudzējos ar draugiem un kāvos ar nedraugiem – ticiet, vai ne, bet manu statusu skolā vērtēja pēc manas rīcības, nevis mājās lietotās valodas. Es izmācījos tehnikumu, nodienēju armiju (nebija viegli, bet to laiku atceros ar gandarījumu, un tāpēc man ir vēl divas atzīmējamas dienas: 23.februāris un 19.novembris). Tad RPI, un PSRS sagrāve Aukstajā karā, kuru vientiesīgajiem latviešiem pasniedza kā īsteno laimi. Šodien dzīve labāka ir tiem, kam normāls darbs un laba veselība. Tikai 2 atbalsta punkti. Toties brīvības ir pilnas bikses un vēl pus kabatas. Pastalu, tiesa, visiem vēl nav.

  20. Izraksts no Tautas padomes svinīgās sēdes protokola par Latvijas valsts pasludināšanu.
    [1918.gada 18.novembrī, Rīgā] – sk. vietnē old.historia.lv
    =================================================================
    Pašreizējie procesi pārliecinoši apliecina Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas vārdā Dr. Paula Kalniņa 1918.g.18.novembrī nolasītās deklarācijas tēžu pamatotību. Vēsturi vajag netikai zināt, bet arī saprast. Jāatzīst, ka Latvijas inteliģence to neapjēdza pirms 30 gadiem – tagad par vēsture par kļūdām un nezināšanu iesniedz Latvijas tautai pamatīgu atmaksas rēķinu.

  21. <Anonymous 17. novembris, 2016 11:49: Kā vēsture pierādīja…."
    =================================================================
    Vēsture nav beigusies, kā to 1989.g. pasludināja viens ASV departamenta ierēdnis vārdā Francis – tā turpinās. Vēl šodienas paaudze var pieredzēt 1918.g.18.novembra svinīgajā aktā teiktā patiesumu:
    "Brīvā, neatkarīgā Latvija mums tomēr nav mērķis, bet tikai līdzeklis mūsu mērķu sasniegšanai. … Mūsu gala mērķis paliek sociālistiskā Latvija sociālistiskā tautu savienībā.” Dr.Pauls Kalniņš.
    p.s. Pēc Satversmes sapulces 1. vēlēšanām – un sociāldemokrātu ietekmē īstenotās Agrārās reformas, baltvāciešu kungi un viņu pielūdzēji a la meierovici vairs neironizēja par Latvijas valsti…..

    • Lai arī man nav priekšā jūsu pieminētās !918.g 18. novembra svinīgā akta runas, tomēr man ir pietiekošas zināšanas, lai spriestu par Latvijas Dzimšanu, un tai nebija un nav nekāda sakara ar sociķiem un to sludināto Internacionāli! Protams visu teikto katrs laiž caur savu prizmu un savas sabojātības stadiju un interpretē pa savam, to LA komentāros var labi pamanīt!? Diemžēl Dr. Paulu Kalninu nevar vairs pieaicināt par liecinieku un viņam pašam pajautāt iztulkot savu runu, lai mēs spētu tieši tā, kā viņš to domāja, saprast. Grūti mums būs saprast arī to laiku, kad šāda runa tika teikta, ja nu vienīgi piecdesmit gadu “paradīze” zem padomju vai krievu (lai katrs spriež pēc savas saprašanas) okupantiem var palīdzēt domas sakārtot pareizā virzienā… Vēsture nenoliedzami turpinās, tomēr jau no šī brīža skatu punkta, raugoties uz notikumiem, kas norisinājās pēc Latvijas Dzimšanas, neskatoties uz domstarpībām katra atsevišķā latvieša vai Latvijai piederīgā vīzijā par Latvijas valsti (katrs Latvijā sakatīja savu ilgu, vajadzību piepildījumu), tās attīstības ceļu, visi, pēc pārciestajiem zaudējumiem cīņās, kā ieguvumu vērtēja brīvu Latviju, un katrs pēc savām spējām un varēšanas darbojās Latvijas valsts uzplauksmei, saprotot ka šī valsts viņam dod iespēju dzīvot brīvībā. Protams bija arī vācbalti, kas aktīvi cīnījās pret Latvijas valsti un tika izraidīti, tomēr lielākā daļa vācbaltu, lai arī zaudēja savas privilēģijas un lielīpašumus, palika Latvijā, jo karā piedzīvoja daudz pārestību, ne tikai no boļševikiem, bet arī no “savējiem”, ja tā vispār reihsvāciešus var pielīdzināt baltvāciešiem (skatīt Ģertrūdes fon den Brinkenas grāmatu “Nogrimusī zeme” 2015). Un noliedzot citu baltiešu, tai skaitā jūsu un D. Beitneres pieminētā Meirovica kunga, kam latvju tauta ir parādā līdz šodienai, pašaizliedzīgu devumu kā demokrātiskas, tā vecvecāku paradīzes – Ulmaņlaiku Latvijas straujā uzplaukumā, mēs noliedzam sevi. Paldies D. Beitneres kundzei un J. Lorencam par brīnišķīgo interviju Latvijas Dzimšanas dienas priekšvakarā!!

      • Izraksts no Tautas padomes svinīgās sēdes protokola par Latvijas valsts pasludināšanu.
        [1918.gada 18.novembrī, Rīgā] – sk. vietnē old.historia.lv
        =================================================================
        Pašreizējie procesi pārliecinoši apliecina Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas vārdā Dr. Paula Kalniņa 1918.g.18.novembrī nolasītās deklarācijas tēžu pamatotību. Vēsturi vajag netikai zināt, bet arī saprast. Jāatzīst, ka Latvijas inteliģence to neapjēdza pirms 30 gadiem – tagad par vēsture par kļūdām un nezināšanu iesniedz Latvijas tautai pamatīgu atmaksas rēķinu. Ja par 700 000 samazinājies iedzīvotāju skaits, tad cik vēl vajag cilvēkus pazaudēt, lai Latvijas nācijas tēvu – Valdemāra, Pumpura, Raiņa teikto apjēgtu?!

  22. Tādiem jāzepiem, kuri bija kompartijas aktīvisti vai piederēja kompartijas elitei patiesība nepatīk. Arī tu pie tādiem esi piederējis. Citādi tu nenoliegtu un neapsaukātu tos, kuri runā baltu patiesību. Jo meli, demagoģija un naida kultivēšana bija un ir komunistu galvenie ideoloģiskie ieroči.

  23. Dagmarai ir taisniba. Baltvaciesu Landesvers palidzeja 1918-1920 gada atbrivot Latviju no sarkano iebruceju sergas,kas naca no austrumiem. Kalpaka bataljons cinijas plecu pie pleca ar Landesvera viriem. Veca laba Livonija 500 gadus attureja Eiropu no austrumu iebruceju ordam. Sito vesturi nokluse gan krievi gan ulmaniesi. Un nevajag piesaukt kau kadus padomju laikus. Tas bija genocids pret Latvijas pilsoniem.

    • ” Pie zaudējumiem jāpieskaita arī baltvāciešu aizbraukšana. Viņu skaits varbūt nebija liels, vien kādi četri procenti, bet garīgais un arī materiālais pienesums Latvijai – milzīgs.”
      ==================================================================
      La-Gallas kundzei milzīgs pārdzīvojums par “dezertējušajiem” 1939. – 1940.g. vai par to, ka 1916.g. šiem 4 % neizdevās panākt Latvijas pievienošanu Vācijai. Vēlreiz un vēlreiz pārlasīsim J.Raiņa rakstus, tad beitneru&kļaviņu “patiesība” apziņu nesaindēs:
      “…Mēs paši septiņus gadsimtus esam nesuši šis reakcionārās muižnieku kliķes jūgu, kura, kaut arī skaitā pavisam niecīga – 1% no visiem iedzīvotājiem, – ar savu organizētību pratusi līdz šim laikam saglabāt īsti viduslaicīgas privilēģijas. Šī vācu-baltu muižniecība un tās vadītā vācu pilsonība (vācu-baltu zemniecības nav), kopā tikai 150000 cilvēku jeb 3% no iedzīvotāju kopskaita, ir tie, kas sevi dēvē par baltiešiem un kurus valstskanclers maldīgi apzīmē par tautu.
      Mēs, latvieši, atbrīvošanu prasām ne kā atraušanu no Krievijas, bet gan kā brīvu nacionālu attīstību uz latviešu valodas un īpatnību pamatiem, kāda mums iespējama visas Latvijas (Kurzemes un Vidzemes, un Vitebskas latviešu daļas) politiskas autonomijas ietvaros un krievu valsts savienībā.
      Latvijai atraušana no Krievijas nozīmētu atraušanu no ekonomiskās dzīves nosacījumiem. No modernā attīstībā ierautas, kulturāli un saimnieciski augstu stāvošas zemes Latvija tiktu nospiesta līdz agrāram novadam, ko Vācija tikai ekspluatētu un kas turklāt vēl būtu pakļauts varmācīgai vācu kolonizācijai un latviešu zemes atsavināšanai.
      Krievijai Latvijas atraušana nozīmētu atgriešanu no jūras, t. i., Krievijas patstāvīgās saimnieciskās dzīves apslapēšanu.
      Eiropai tā nozīmētu ilgstošus kara draudus, jo nākošā, brīvā Krievija neļaus sevi noslāpēt.
      Ar visiem demokrātiskajiem elementiem vienoti brālīgā cīņā par šo nākošo, brīvo Krieviju, mēs, latvieši, jau 1905. g. panesām visas vācu-baltu muižnieku vadītās kontrrevolūcijas šausmas; un tagad, kad vācu valdība šīs, kā arī reakcionārās prūšu muižniecības centienus atzinusi par savējiem, mēs šo cīņu turpinām. No šīs cīņas, nevis no vienas vai otras valdības mēs ceram atbrīvošanu – brīvu Latviju brīvā Krievijā.”
      PROTESTA REZOLŪCIJA PRET NODOMĀTO LATVIJAS PIEVIENOŠANU VĀCIJAI

      • Kā vēsture pierādīja, arī Rainis nenovērtēja citu baltiešu, padomju laikā sauktu par baltvāciešiem, tagad – vācbaltiem (sākotnēji vārds balts,-i ticis lietots apzīmējot kopš 13.gs Latvijā un Igaunijā mītošos vāciešus) pienesumu un nozīmi Latvijas valsts dibināšanā un pastāvēšanā. Arī pats viņš nestāvēja klāt pie šūpuļa Latvijas Dzimšanai, bet pie durvīm šī svarīgā notikuma netraucētu norisi Nacionālajā teātrī sargāja vācu karavīri! Vai nav liktens ironija?

    • ====
      La-Gallas kundzei milzīgs pārdzīvojums par “dezertējušajiem” 1939. – 1940.g. vai par to, ka 1916.g. šiem 4 % neizdevās panākt Latvijas pievienošanu Vācijai. Vēlreiz un vēlreiz pārlasīsim J.Raiņa rakstus, tad beitneru&kļaviņu “patiesība” apziņu nesaindēs:
      “…Mēs paši septiņus gadsimtus esam nesuši šis reakcionārās muižnieku kliķes jūgu, kura, kaut arī skaitā pavisam niecīga – 1% no visiem iedzīvotājiem, – ar savu organizētību pratusi līdz šim laikam saglabāt īsti viduslaicīgas privilēģijas. Šī vācu-baltu muižniecība un tās vadītā vācu pilsonība (vācu-baltu zemniecības nav), kopā tikai 150000 cilvēku jeb 3% no iedzīvotāju kopskaita, ir tie, kas sevi dēvē par baltiešiem un kurus valstskanclers maldīgi apzīmē par tautu.
      Mēs, latvieši, atbrīvošanu prasām ne kā atraušanu no Krievijas, bet gan kā brīvu nacionālu attīstību uz latviešu valodas un īpatnību pamatiem, kāda mums iespējama visas Latvijas (Kurzemes un Vidzemes, un Vitebskas latviešu daļas) politiskas autonomijas ietvaros un krievu valsts savienībā.
      Latvijai atraušana no Krievijas nozīmētu atraušanu no ekonomiskās dzīves nosacījumiem. No modernā attīstībā ierautas, kulturāli un saimnieciski augstu stāvošas zemes Latvija tiktu nospiesta līdz agrāram novadam, ko Vācija tikai ekspluatētu un kas turklāt vēl būtu pakļauts varmācīgai vācu kolonizācijai un latviešu zemes atsavināšanai.
      Krievijai Latvijas atraušana nozīmētu atgriešanu no jūras, t. i., Krievijas patstāvīgās saimnieciskās dzīves apslapēšanu.
      Eiropai tā nozīmētu ilgstošus kara draudus, jo nākošā, brīvā Krievija neļaus sevi noslāpēt.
      Ar visiem demokrātiskajiem elementiem vienoti brālīgā cīņā par šo nākošo, brīvo Krieviju, mēs, latvieši, jau 1905. g. panesām visas vācu-baltu muižnieku vadītās kontrrevolūcijas šausmas; un tagad, kad vācu valdība šīs, kā arī reakcionārās prūšu muižniecības centienus atzinusi par savējiem, mēs šo cīņu turpinām. No šīs cīņas, nevis no vienas vai otras valdības mēs ceram atbrīvošanu – brīvu Latviju brīvā Krievijā.”
      PROTESTA REZOLŪCIJA PRET NODOMĀTO LATVIJAS PIEVIENOŠANU VĀCIJAI

    • ” Vecā, labā Livonija”(?! ) bija visu laiku visdrausmīgākais genocīds pret baltu tautām, jo Romas pāvests bija akceptējis Rīgas bīskapa Alberta sapni nodibināt Daugavas krastos “kristīgu vācu valsti”. Šī sapņa vārdā tika izkauta visviedākā cilvēku daļa t.s. raganu prāvās un pārējā tauta pazemota vergu līmenī – lai atceramies kaut vai baronu tiesības uz mūsu līgavu pirmo nakti!

  24. Pats esmu dzīvojis šajā “paradīzē”, ko sauc par padomju laikiem, tāpēc varu spriest diezgan objektīvi. Ziniet, kas ir tie, kuri te glorificē un apjūsmo padomju laikus? Tajos laikos bija partijas nomenklatūra un viņai ideoloģiski pietuvināts cilvēku slānis – dažāda ranga partijnieki KATRĀ KOLEKTĪVĀ, sākot ar partijas sekretāru un beidzot ar politinformātoru, arī stukači tur bija. Tie visi bija PARTIJAS AKTĪVS kurš rūpējās par PAREIZU pārējās tautas masas garīgo un ideoloģisko veselību. Un tagad viņi un kāda daļa viņu pēcnācēju, pārvarējuši pirmo izbīli pēc valsts neatkarības atjaunošanas komentāros stāsta, cik labi toreiz bija. Tāpēc, ka viņi baudīja šīs varas dažādas materiālās un citas priekšrocības “spec” dzīvokļu, mašīnu un citās rindās, “spec” veikalos pēc doktora desas, “spec” poliklīnikās, kur varēja ārstēties ar ārzemju medikamentiem, utt., bet Atmoda viņiem šīs privelēģijas atņēma.Turpretī pārējā tauta varēja stāvēt “pie ratiem”, jo ko man deva bezmaksas medicīnas aprūpe, ja vajadzīgo medikamentu pat asinsspiediena ārstēšanai nebija. Jā, jā, šīs leiputrijas sludinātāji, tikai tāpēc arī mana māte priekšlaicīgi nomira. Es te nerunāju par vidējo partijas nomenklatūras slāni – tā jau dzīvoja tuvu vidējam Rietumeiropas pilsoņa līmenim, brauca ārzemju komandējumos un tml., bet kompartijas spice – “no katra pēc spējām un katram pēc vajadzībām” līmenī. Lūk, tāda toreiz bija īstenība.

    • Pēter , Tu patiešām esi debīls un stulbs ! Aizgājējus nekādas zāles nevar apturēt.

      • Es zinu daudzus, kurus vajāja padomju ierindas cekisti, kuri stāvēja uz barikādēm, bet šodien saka, ka nevajadžeja, ja būtu zinājuši , ka Latviju tā atļausim izagt.
        Aibraucēji ir savādāki kā pirms gadsimta. Šie atpakaļ nebrauks , viņu bērni runās svešā mēlē, turklāt viņiem nav sapņa, ka viņiem nav dzimtenes, jo viņi dzima svešumā ar skaidru pārliecību, ka vecāki bēga no Latvijas , jo nevarēja nopelnīt.
        Kurš ir labāks un vairāk var dot saviem bērniem. Tas, kurš zobus sakodies te vēl cīnās , mēģina visu nomaksāt, bet apzog savu bērnu, jo nevar aizsūtīt pulciņos, jo nav naudas, nevar pats apmeklēt ārstu , jo nav naudas. Vai , tas, kurš emigrēja, saņem labu algu un spēj bērniem nodrošināt perspektīvu attīstību. Un ne jau svešie izzaga , mūsu pašu bāleliņi jo mēs nezinājām , ka kapitālisms nozīmē savu interešu aizstāvēšana ar zobiem un nagiem. Ja to nedari, tad vara pieņem , ka visi priecājas.

    • <anti
      Par tām cīņām "plecu pie pleca" jau O.Kalpakam cara armijā augstus apbalvojumus piešķīra. Nav brīnums, ka fon Borha vienības karavīrs savos memuāros 20. gados lielījās par paveikto neģēlību pie Airītēm 1919.g. 5.martā:"… viens no Borha kaujiniekiem savās atmiņās dižodamies pavēstīja, kā viņš no sava ložmetēja ar optisko tēmekli raidījis ap 1000 šāviņu uz Skrundas ceļu vietā, kur ceļš izgājis no meža klajumā. Tieši tajā vietā arī krita Kalpaks un viņa karabiedri.
      [46]Ka O.Kalpaka nāve saistāma ar sazvērestību, pēckara periodā oficiāli izteicies viņa brāļadēls. (Cīņa, Nr.130, 1969.g. 6.jūnijā.) – sk. visu rakstu vietnē Historia.lv – Mugurēvičs, Ē. Leģenda un vēsturiskā īstenība: Pulkveža Oskara Kalpaka (1882.-1919.) dzīves ceļš un cīņu gaitas. Dzimtenes Balss. 1989., Nr.19, 6.lpp.; Nr.20, 6.lpp.; Nr.21, 6.lpp.

    • Padomju sistēmā visas ģimenēs dalījās divās cilvēku grupas: slepkavas vai upuri. Jūs nebijāt upuri, tātad bijāt slepkavas. Nebijāt slepkavas, tātad bijāt upuri. Nebijāt ne slepkavas, ne upuri? Tātad Jums ir noslēpumi…. Tāda bija psrs sistēma un nevajag mūsdienās stāstīt ko citu. Pārāk daudz liecinieku vēl dzīvo…

  25. Protams … beigas vaardi par Dievu ir vesela saprata un analitiska prata ayglis…..tik.interesanti uzrakstits un beidzamie vardi rada iespaidu ka te runaa ekonomikas porfesors….kas neaptureja finamshu burbuli un kuram pasham.ir finansialas problemas…..)))))))

  26. <Dina
    "…..latviešu zemnieki nēsāja zobenu vēl līdz 16. gadsimtam. Bet, manuprāt, problēma ir tā, ka jau pamatos nav pareizi uzrakstīts tas koloniālais stāsts." D.Beitnere "Paldies globalizācijai"
    =================================================================
    Delfi publicētajā intervijā ar D.Beitneri ir "5% indes", kurus sociālantropoloģe iepilinājusi "humānu" apsvērumu ietekmē. Beidzot tak' tie latvieši ir jāeiropizē!
    p.s. Interesanti, ka pēc uzvaras pār Jāņa Briesmīgā/Ivana Groznija karaspēku – pēc 50 miera gadiem, vācieši pieņem likumu, kas aizliedz latviešiem nēsāt ieročus (zobenus). Nu, taisni kā 4.maija repubļikā -,
    kad atcēla obligāto karadienestu. Starp citu, Livonija sabrukā kā "veca piepe", taču ne Beitnere, ne viņas slavētais Kļaviņš nav apjēgušisabrukuma iemeslu….

  27. <Dina
    " …Stāsts vairāk ir par to, ka Livonijā iekļautās tautas pakāpeniski gribēja padarīt par vāciešiem. Katrā ziņā mūs eiropeizēja,…." D.Beitnere:" Paldies globalizācijai" (Delfi)
    ==================================================================
    Marķīze La Galla ļoti veiksmīgi eiropeizējusies – un no visas sirds vēlas eiropeizēt arī vēl ne-eiropeizētos latviešus. Kā jānotiek kultūras koda nomaiņai – par to La Gallas kundze stāsta atklāti:
    " Latviešu kultūrā Raiņa luga "Zelta zirgs" ir simboliska un svarīga tajā ieliktā vēstījuma dēļ. To gribu salīdzināt ar kādu norvēģu pasaku.
    Ieskatīsimies vēlreiz, kāds stāsts ir Raiņa lugā. Melnais princis saprot, ka Saulcerītes atmodināšanai ir vajadzīgs gredzens, tas ir Antiņa pirkstā. Vai Antiņš kāvās, cīnījās? Nē, viņš ļāva nocirst sev pirkstu! Tāpēc es baidos, vai 18.februārī mēs neļausim sev nocirst pirkstu. Beigu beigās Saulcerīte pati atbrīvojas un atrod savu varoni ar nocirsto pirkstu. Bet norvēģu pasakā varonis Holmers, pats ierodas uz atlases konkursu pilī, izdzer vīna kausu, iemet tajā gredzenu un parāda: Es tevi, princese, atbrīvoju! Es tevi precēšu!
    Lūk, šis akcents mums pietrūkst. " LV portālam: DAGMĀRA BEITNERE, kultūrsocioloģe, 07.02.2012." …Stāsts vairāk ir par to, ka Livonijā iekļautās tautas pakāpeniski gribēja padarīt par vāciešiem. Katrā ziņā mūs eiropeizēja,…." D.Beitnere:" Paldies globalizācijai" (Delfi)
    ==================================================================
    Marķīze La Galla ļoti veiksmīgi eiropeizējusies – un no visas sirds vēlas eiropeizēt arī vēl ne-eiropeizētos latviešus. Kā jānotiek kultūras koda nomaiņai – par to La Gallas kundze stāsta atklāti:
    " Latviešu kultūrā Raiņa luga "Zelta zirgs" ir simboliska un svarīga tajā ieliktā vēstījuma dēļ. To gribu salīdzināt ar kādu norvēģu pasaku.
    Ieskatīsimies vēlreiz, kāds stāsts ir Raiņa lugā. Melnais princis saprot, ka Saulcerītes atmodināšanai ir vajadzīgs gredzens, tas ir Antiņa pirkstā. Vai Antiņš kāvās, cīnījās? Nē, viņš ļāva nocirst sev pirkstu! Tāpēc es baidos, vai 18.februārī mēs neļausim sev nocirst pirkstu. Beigu beigās Saulcerīte pati atbrīvojas un atrod savu varoni ar nocirsto pirkstu. Bet norvēģu pasakā varonis Holmers, pats ierodas uz atlases konkursu pilī, izdzer vīna kausu, iemet tajā gredzenu un parāda: Es tevi, princese, atbrīvoju! Es tevi precēšu!
    Lūk, šis akcents mums pietrūkst. " LV portālam: DAGMĀRA BEITNERE, kultūrsocioloģe, 07.02.2012.

  28. Tautieši, esiet uzmanīgi!!! Sis raksts mazāk ir domāts psrs kritikai – par to diez vai mums daudziem ir jautājumi.
    Tas ir domats nemanāmai Multikulturisma ideju proponēšanai!!
    Sabiedriskās domas deformēšana nepieciešamaja virziemā teik iepīta itkā starpcitu… Paslēpjot to vispārzināmās patiesībās.

    • Tas ir viens no manipulācijas klasikas paņēmieniem – pateikt 95% taisnības un kopa ar to iebarot 5% indes. Tīru indi neviens neēdīs.

  29. Tā var izteikties Staļinisma piekritēja,kas neciena citādi domājošos un analītiski nevērtē notikušo Latvijā ,kas pa šiem daudzajiem ,,brīvības ,, ,,neatkarības ,, gadiem ir noticis un notiek valstī …..Tas ir neiedomājami, ja tāda sieviete ir kultūra socioloģe un strādā institūtā !…Ko varētu saprātīgs cilvēks no viņas pavēstītā iegūt un secināt un kas aiz tā visa slēpjas ? …

  30. Laikam tāpēc, ka pie mums vēl ir tik daudz sovjetu, kas PSRS murgu atceras kā leiputriju, Latvija netiek uz priekšu.Skumji.

    • Murgs ir pašlaik, ja tūkstoši ir bez darba, ja simti tūkstoši grimst nabadzībā:
      ” Latvijā zem nabadzības riska sliekšņa – 606 000 cilvēku ” Tiesībsargs Juris Jansons ( LETA
      2016. gada 23. oktobrī )
      Latvijas Pretnabadzības tīkls valdes priekšsēdētāja Laila Balga stāsta: «Gribas kliegt par to, ka Latvija ir pārāk dziļā nabadzībā salīdzinājumā ar to, kā dzīvo cilvēki Eiropā, Ziemeļvalstīs vai pat citā pasaules daļā. Un jautājums ir – kāpēc valsts nevēlas dot cilvēkiem maciņā naudu?»
      Turklāt hronisks naudas trūkums negatīvi ietekmējot sabiedrības vispārējo psihisko stāvokli. «Šajā brīdī parādās situācija, ka Latvija ir pirmajā vietā pašnāvību ziņā Eiropas Savienībā, un mēs par to arī maz runājam,» norāda Laila Balga. (financenet)

      • Padomju laiki nebija leiputrija ,bet par izglītību ,medicīnu nebija jāmaksā un arī skolas medicīnas iestādes neiznīcināja ,kas notiek tagad … Cilvēkiem bija iespēja uz ārstēšanos slimnīcās ,kā arī ārstēt hroniskas slimības un sitas ,bet tagad poliklīnikā pasaka ja jums nav naudas, tad varat vien mirt .Tā lūk kapitālisma paradīze un tikai bagātajiem visa veida noziedzniekiem un kas pārdodas pasaules pārvaldītājiem … Tagad pat pārtika saindēta ar ē vielām un modificēto pārtiku ….Uz laukiem dabīgo mēslojumu ko bērt nav, jo lopu fermas iznīcinātas un nu gāž vien tonnām minerāļus ,ko tagad maizītē un citās saknēs, kā arī izstrādājumos ēdam ar pilnu muti .Tad rodas jautājums, kam tas izdevīgi un pie kā tas jau novedis pasauli ?!…

        • Tev kāds radinieks ir veicis operāciju padomju laiku slimnīcā? Bez kukulīša, konjaciņa, konfektītēm pie labiem ārstiem varēja tikt? nemaz nerunājot par kaut cik normālu aprūpi pēc operācijas. Ja neesi ar to saskāries, tad neizplati melus. ‘Tāpat kā par ķimikāliju piegānītajiem laukiem.

    • Šādi var murgot tikai cilvēks kurš tos laikus nav piedzīvojis, vai arī mūsdienu “biznesmenis”.

  31. Kā mani izbrīna ši ķažoku pārsviedēji Atbildēt

    Pati šajā “cietumā” izglītojusies, izveidojusi savu karjeru un nu pēkšņi viss bija tik slikti. Neviens jau nesaka, ka bija paradīze, bet nevajag melot un stāstīt pasakas, ka dzīvojām cietumā un “nolikt” visu labo!

    • Senajā Romas impērijā arī bija augsti izglītoti vergi, arī ļoti pārtikuši vergi, pat ar zināmu ietekmi sabiedrībā, bet… viņi bija vergi, ar visu no tā izrietošā. P.S. Cik ļoti gan dažiem gribās būt vergiem.

      • Cik gan daudzas beinartes&Lejasciema filosofes nevēlas runāt par būtiskām lietām – ai, ai,kā varai pietuvinātajiem bailes no “pretestības enerģijas”:
        L.Azarova:”– Tāpēc es neesmu vienisprātis ar tiem, kas apgalvo, ka padomju laikā nekas vērtīgs un paliekams nav radīts. Jā, vara tik tiešām gribēja nožņaugt visu dzīvo un brīvo, bet nespēja, jo radās negaidīts brīnums – pretestības enerģija. Līdz šim par to ir maz rakstīts, varbūt tāpēc, ka šāda lieluma apjēgšanai nepieciešama laika distance. ”
        Vija Beinerte: Pēdējā saruna ar Ludmilu par Ojāru (LA, 12.11.2014.)

      • Vergi un “kungi”, Jānīt ir šajos laikos. Tad visi bija daudz maz vienlīdzīgi, nodrošināti ar darbu, iztiku un galvenais visiem bija stabilitātes sajuta, nu vismaz līdz brīdim, kad pi varas nāca ar satana zīmi iezīmētais.

  32. Ak,kundze saka,ka aizbraukušie cilvēki mums nav zuduši? Nav zudušas manas draudzenes mazmeitas,kuras māte nevarēja ar savas medmāsas algu uzaudzināt un bija pirmā prombraucēja no Liepājas?Meitenes izauga Norvēģijā un vienai draugs vācietis,otrai -zviedrs ! Vrb,ka nebūs zuduši arī pagasta feldšeres mazbērni,kuras meitai vīrs ir turks? Kā var šitik nekaunīgi muldēt un vēl atļauties skalot smadzenes ar avīzes palīdzību?Tad lūk,patiesība ir tāda,ka viņi ir 100% zuduši un pietiek melot !:@

  33. “Mani vienmēr vadījusi veca ķīniešu atziņa, ka nedrošība – tā ir pati dzīve.”
    Padomju laikos katastrofāli trūka nedrošības sajūtas.

    • To iemeslu jau mūsu marķīze LaGalla labi saprot – redz, kā vaimanā, kad kampēji Latvijas zemi izpārdo:
      “…Viņa [D.Beinerte] sacīja, ka ir rūgti noraudzīties uz to, kā Jūrmalā tiek izpārdoti īpašumi. Īpašs sarūgtinājums ir uzzinot, ka māju un zemi, kas savulaik piederēja pirmā Latvijas Republikas prezidenta Jāņa Čakstes mazmeitām Annai Justīnei Čakstei-Rollinsai un Katrīnai Čakstei-Vilsonei, iegādājusies Krievijas premjerministra Dmitrija Medvedeva preses sekretāres Nataļjas Timakovas ģimene.”
      Sociālantropoloģe: Izpārdot savu zemi ir netālredzīgi (LA, 16.11.2015.)

  34. “Tā ir tautas sirdsapziņa, / un tai mūžam tādai būt – / pūt, vējiņi, dzen laiviņu, / pūt, vējiņi, pūt…”
    Ojārs Vācietis, dzejnieks, komunists.
    ==================================================================
    Ne jau visi bij’ tik “uzmanīgi” un “izveicīgi” karjeristi kā n-tās beitneres, kuras tagadiņ’ varen gudri izrunājās – pāļā pagātni. Bija tūkstoši un tūkstoši, kas smagā darbā pierādīja “mūžīgas Latvijas” (Rainis) pastāvēšanas iespējamību. Visu cieņu Ulmaņlaiku paaudzei, kas pēc postošā 2.Pasaules kara atjaunoja izpostīto zemi – izglāba Latvijas tautu:”Manu [J.R.] un daudzu manu vienaudžu jaunību izpostīja karš.(..) Sākām vārda vistiešākajā nozīmē klajā laukā un tukšā vietā.(..)Tagadējā Druvas ciematā, kas savu nosaukumu aizguva no kopsaimniecības, viss – dzīvojamās ēkas, vidusskola, sporta nams, asfalta rūpnīca un ražotnes – tika uzcelts kopsaimniecības laikā. Celtniecības brigādē vien pastāvīgi strādāja ap trīssimt vīru.”
    Mēs tikai nopietnāk strādājām. Saruna ar Jāni Rubuli (1927-2014), kas bija Saldus rajona kopsaimniecības “Druva” priekšsēdētājs (Latvijas Avīze, 17.11.2011.)

  35. Iz "Ontūna Mazpusāna© arChīva" Atbildēt

    ;)))))))))

    “Kas arī bija jāpierāda”, kā ir sacīts. Tātad – šajā pašreizējā MUĻĶU zemes SILES “de(R)mokrātiskās valsts” parodijā “eurolatv(ĀN)ijā” un tās pa lēto angažētajos “lojālpatrEJotiskajos” masmēdekļos klaji PRETLIKUMĪGA un nožēlojami prasta C.E.N.Z.Ū.R.A rullē, vēl joprojām?!? ;)))

    “Jo vairāk (lumpen)sabiedrība attālinās no patiesības, jo vairāk (un lopiski trulāk) tā neieredz tos (normālos cilvēkus), kuri to vēsta.”
    / apt.cit.aut. – Džordžs Orvels /

    =======

    😉

    Ir sacīts: “Tauki un sū#i vienmēr un visur peld pa virsu – neatkarīgi no tā, kāds ir tilpums un kāda substance ir tajā ietilpināta.” 😉

    Un, arī: “Tautai, kura nezina vai pat ignorē savu pagātni, NAV nākotnes.”

    =======

    “Latviet’s es’u!!!…”
    ( “tekošajā momentā” – Muļķu Zemes SILES “valsts”
    “eurolatvānijas” zombijfans un “lojāls urrrāpatrEJots” )

    ( aktuālais blamierējums = iz “O.M.© arChīva” )
    .
    ””Latviet’s biju, latviet’s es’u,
    Latviet’s mūžam palikšu…”
    Šito ‘mantru’ “tautās nesu”,
    Un līdz (gr)ēmām zelēšu…

    Latviet’s pad(u)mjlaikos biju:
    Kompartijas locekļos,
    Vodku strēbu, voblu riju,
    Kamēr – tiku partorgos.
    Prezidijos (p)ielaists tiku,
    Kongresos un plēnumos,
    Tribīnēs par politiku,
    Inteļigentna izpaudos.
    Speczakazus izpildīju,
    “Klauvētāju” aģentos ~
    “Čekas” biedriem nostučīju,
    VISU(s) savos “(d)anosos”.
    Specpajoku (p)iepelnīju,
    Cepot “presei” šedevrus,
    Kuros šķidri aptaisīju,
    “Nepareizos” tautiešus.
    Ulmaņlaikus nolādēju,
    Pad(u)mjvaru slavējot,
    “Goda bļembu” izkaulēju,
    Pufaikai šo piespraužot…

    Komuņagu “valsti” cēlu,
    Čut ne nabu uzraudams ~
    Tuč-tuč attapos par vēlu,
    Partbiļeti bučodams:
    Trešā Atmoda man teju,
    Nahrenizēs “karjeru” ~
    Nācās fiksi “mainīt seju &
    Mest uz riņķi kažoku”…
    Tagad – atkal latviet’s es’u,
    Kurš par “valsti” stāv un krīt!
    (Kaut kā ikdienišķo desu,
    Jāmango, jo – gribas rīt…)
    Latviet’s es’u bankās svešās,
    Latviet’s “ŠANAS” biedrībās ~
    Ka tik’ zicēt glaunās vešās &
    (IT KĀ) “būt pie teikšanas”!
    Ka tik’ es pie puspriekšniekiem,
    Skaitos (vismaz – formāli):
    Kaut vai – “atbildīgs” par niekiem,
    Kaut – ņirdz ļaudis (normāli)!…

    Latviet’s, biedri, vienmēr būšu,
    Lai vai kādas varas nāks ~
    Šitāds “darbiņš” nav par grūšu,
    (Jo – bez tā man totāls VĀKS!!!)
    Štrunts par to, ka svešās mēlēs,
    “Progmērus” liek proponēt,
    Kāpēc sīkas purva dēles,
    Piezīžas, kur tik’ var spēt:
    Po(fig), vai no austrumkraja,
    “Ukazs” latv(ij)ietim nāk,
    Vai no rietumširmja haja,
    Zombēt “virsvērtības” sāk ~
    Latviet’s “elastīgi” klanās,
    (Sv)īzdams frakas stērbelēs,
    Fiksi bučot …(roku) manās,
    VISIEM, kas to paģērēs.
    (Dabiski – par “grašiem sūriem”,
    Latviet’s priecīgs andelēt,
    Tēvzemi ar visiem “stūriem” ~
    Rubļos / centos “konvertēt”…)

    “Latviet’s biju, latviet’s es’u,
    Latviet’s mūžam palikšu…”
    Na(fig) spešal gruzīt stresu,
    KĀDS es “galvu nolikšu”…”

    =====

    MUĻĶU, totāli nozombētu LUMPEŅU, bezcerīgi aprobežotu “lojālpatrEJotu”, patoloģiski defektīvu “SILEI pietuvinātu lielāko kretīnu”, “proāmurikāniski orientētu gejropedālisku deRmolibersatu” rasistiski militārhistēriskās propagandas skarbi traumētu “biogaļas izstrādājumu”, demonstratīvi kriminālrecidīva “ķēķa tiesiskuma” SISTĒMĀ parazitējošu “(ekskre)mentu”, “prok(tologu)”, “(bez)godību” u.c. taml. šinderu, klaji PRETLIKUMĪGAS “revolucionārās pārliecības” lopiski trulu zombijfanu, derdzīgi glumu “(p)(ie)līdēju” un nožēlojami gļēvu “kluso mīzēju” zeme SILES “valsts” parodija “eurolatv(ĀN)ija”, XXI gadsimts.

    P.S. Visi “O.M.© arChīvā” fiksētie notikumi ir ienākušies vienīgi Lielp!sānu Pilsoniski Suverēnajā Republikā (LPSR), Ontūna Mazpusāna jurisdikcijā. Visas tēmas, pieminētie personāži, apstākļi u.t.t. ir visīstākie izdomājumi. Interesentiem (t.sk. – privāti) & lietišķai saziņai: ontuns.mazpusans@inbox. lv .

  36. Latvijā 50 gadus valdīja okupantu režīms Atbildēt

    Okupācijas noliedzēji okupāciju sauc par padomju gadiem!
    Lasu komentārus un rodas iespaids, ka latvieši 1940.gadā gāza ulmaņa režīmu, paši izveidoja kirhenšteina valdību, paši mainīja Satversmi un paši nolēma dzīvot padomju republika, un beigās paši nolēma iestāties PSRS jeb modificētajā Krievijas impērijā. Un tad 1990.gadā latvieši izdomāja, ka jādzīvo kapitālismā, bet dzīve kapitālismā un bez krievu atbalsta ir bēdu ieleja, jo daudzas lietas nav bezmaksas, u.t.t.
    Un tagad kāds 14gadīgs pusaudzis šo visu lasīs un, būdams bez vēstures zināšanām, spriedīs- jā, padomju laikos bija labi, bija bezmaksas tas un tas, visi bija laimīgi…un tad, kad pie robežas stāvēs uzbrukumam gatavie krievu tanki, šis nu varbūt 18gadnieks neaizstāvēs Latviju, bet gaidīs pārtikušos un labos padomju laikus.
    Viens ir skaidrs – krievu okupantu pakalpiņi Latvijas Avīzes komentāros jau nodarbojas ar propagandu un informatīvo karu. Viņi virtuāli šauj un slepkavo, vilto vēsturi un grib panākt, ka Latvija nonāk nacistiskās Krievijas sastāvā.

    • Nevajag jaukt faktus, kur ir un paliek okupācija tur nav ko prātus grozīt. Tikai jāatver laikus acis un jāredz arī šodienas globalizācija, ko arī var dēvēt par okupāciju. Ir radīti ekonomiskie apstākļi vietējo iedzīvotāju izdzīšanai no dzimtās zemes un ar naudas varas palīdzību Latvijas zeme nonāk svešinieku rokās. Valsts vara, kas bija domāta vietējo iedzīvotāju aizsardzībai , saucamā demokkrātija, nepilda savas pamatfunkcijas, bet atbalsta šāda veida globalizāciju.

      • Absolūti precīzi! Ne jau velti draugiem lv. bieži palaiž nostaļģiskas atmiņas par labo dzīvi Pdomju Latvijā. Nelaime tā, ka to pdomju tautu lieliski rasksturo to laiku anekdote. Kāpēc nevar saražot pietiekami daudz tualetes papīra? (tas toteiz bija neiedomājams deficīts, tā pat kā Libreses tipa produkcija) izrādās ka statistiķi skaitījuši galvas, bet “dibengalvu” sanācis vairāk… Masu atmiņa ilgst dažus gadus un patreiz runājot Vīķes- Freibergas vārdiem, tiek ČAKARĒTAS smadzenes nākamajiem vēlētājiem. Ja sākas oligarhiem bīstamas darbības ( kā JKP) tad tās jāapkvankšķina un citādi jāapmētrā ar mēslu maisiņiem Līgas Dimiteres stilā…

    • Viss sākās 1940.gada 17.jūnijā ar Sarkanās armijas tanku miermīlīgu sagaidīšanu Rīgas stacijas laukumā (vot i visa okupācija). 15.jūlijā notiek Saeimas vēlēšanas, kurās piedalās vairāk, kā miljons Latvijas pilsoņu, un kurās uzvar Darba tautas bloks. 21.jūlijā Latvijas Tautas saeima pieņem lēmumu lūgt Padomju savienību uzņemt tās sastāvā Latviju, 5.augustā PSRS Augstākā padome šo lūgumu apmierina. Vot, i visa vēsture. Kas var būt vēl demokrātiskāk! Katrā ziņā toreiz visā pasaulē neviens pat i neieklepojās, ka te būtu noticis kaut kas nelikumīgs.

      • “uzvar darba tautas bloks”— hhahahahhahh, “vēsturniek”, vai zini to, ka tajās “vēlēšanās” tika pieļauts tikai tas darba tautas bloks un vairāk neviens cits politiskais spēks?! Tizls farss, nekas vairāk! Un skat, cik nenormali ātri tika paveikta “pievienošana padomju savienībai- priekš Latvijas tās ir globālas izmaiņas, kuras tādā tempā nemaz NEDRĪKST veikt… Bet varbūt tāda nenormāla steiga tāpēc, lai latvieši ātrāk varētu doties ieelpot Sibīrijas ciedru aromātu, mm? Ak, vai, es taču pavisam piemirsu- visu izdzīvojušo liecības par to, ka viņiem lika parakstīt papīrus, kuros teikts, ka labprātīgi pārcēlušies uz dzīvi sibīrijā, ir salti meli……… Tu tiešām esi akls, jeb tikai tēlo?

    • Lai tie Jums būtu Okupācijas laiki, man tie ir Padomju laiki. Tajos laikos tika nodzīvoti 25 gadi. Pagāja manā bērnība un jaunība, skolas gadi un pirmie darba gadi un man par viņiem ir vislabākās atmiņas! Tā kā variet kaut dibenu pret zemi sist!

  37. Katram savas smadzenes deboļšivizēt, deokupēt, dekolonizēt vajag pašam. Vergiem pietiek ar lētu desu un dzīvokli no valsts. Brīvība ir balva ko tauta ir izcīnījusi visiem. Tālāk tā jāizdzīvo katram pašam. Skumji ja ir indivīdi, kas to baidās pieņemt, slēpjoties aiz naida, dusmām un maldiem, kas mantoti no padlaikiem.

  38. Ja jau Beitnere tagad sevi pasludinājusi par super patrioti un nacionālisti, tad kāpēc viņa publiski nepieprasa deokupācijas, dekolonizācijas un deboļševizācijas veikšanu?

    • Viņa ir kļuvusi par multikulturalistu lakstīgalu un nolikusi nodevu sorosam. Salūzusi. savādāk droši vien nevaretu tikt pie publicešanas.
      Kas līdzīgs kā padomju gados. Brīvi mēs bijām 90-tajos pirms E.S.

  39. Domāju, ka NĒ! Apzināta darbība! Savus spriedelējumus par latviešu tautu un padomju laikiem Beitnere varēja atstāt pie sevis! Vai tad pati NAV PADOMJU PRODUKTS??? Nevienam smadzenes nevar izmežģīt, ja pats neļaujas mežģīties! Paldies labajiem gariem, ka mums bijuši zinoši un erudīti vecāki, kuri auguši un skolojušies brīvās Latvijas laikā un mūs audzināja ar tā laika skatu uz dzīvi! Ļoti patiesi runā Jezups, Ginta un Klucis. PALDIES viņiem! Padomju laikos esmu ieguvis labu izglītību! Tagad vēl 12.klasē NEZINA, kurā augstskolā stāties un dodas tur, kur vienkārši VAR TIKT IEKŠĀ..Rezultāts ĻOTI SLIKTS pašiem jauniešiem, jo apgūtā profesija NAV PIE SIRDS!? .Beitnerei galvā viss nav īsti labi, lai gan izskatās pēc PĀRTIKUŠAS dāmas…Personīgi negribētu mācīties pie tādas pasniedzējas, toties lielu PALDIES SAKU saviem pasniedzējiem J. Vītola Latvijas valsts konservatorijā ( tagad Latvijas Mūzikas Akadēmijā). VISIEM PRIECĪGUS SVĒTKUS!!!

  40. Nevajag muldēt! Labāk es veikalā stāvu rindā un nopērku doktordesu no gaļas ,kas ražota pēc GOST par kura ievērošanu sekoja OBHS ,nekā ar E vielām apstrādātu subproduktu maisījumu , kura ražošanas tehnoloģija ir komercnoslēpums. Kādas funkcijas pildīja OBHS un kas ir KNAB ? Lūdzu komentējiet,ja esat spējīgi.
    Par nācijas kopējo atmiņu.
    Kāda kopēja atmiņa tautai ,kas veido nāciju var būt ,ja nesenā pagātnē esam bijušie leģionāri ,sarkanarmieši,uz sibiriju izsūtītie,istrebiķeļi,čekisti,čekas ziņotāji,partijas biedri,komjaunieši, bagāti saimnieki,kalpi….., un tagad bezatbildīgi ierēdņi,trūkumcietēji,bomži ,miljonāri,bezdarbnieki,alkoholiķi ,narkomāni,no valsts aizmukušie …
    Nekā kopīga nav pat uz sibiriju izsūtītiem ,kas pašlaik ir miljonāri ( varu nosaukt) un kas pašlaik ir trūkumcietēji,viņi viens otram roku nepasniegs.
    Ilgās diskusijās izmocītā perambula ir laba lieta,bet nav sajūtams tās pielietojums ,tāpēc tā ir tikai tukša skaņa. Galvenais perambulas virzītājs un aizstāvis nekļuva par prezidentu,jo saeimas vairākumam tā perambula nepatika.

    • Gadās, ka sitiens nav spēcīgs, toties ir precīzs.
      Bet te viss ir spēcīgi un precīzi.

    • Tad jau daudz tā laika stāvešanai bija.
      Jā, gaļas izstrādājumu standarti bija augsti, tomēr gaļu piegādāja 1X nedēļa (vismaz Rīgā man tuvīnajā Gastronomā tā bija) un pārdeva ne vairāk kā 1,5 gk (vienās rokās). Pārējo sūtīja uz Pēterburgu (Ļeņingradu) .Tagad, ja ir galva un nauda, tagad bez rindām tai pašā Stockman gaļa un desas ir nopērkamas ļoti labā kvalitātē.
      Stulbeņi un sliņķi vienmēr ēdīs reņģes tomātos, (galvas sieru) vai kukurūzas konservus. Galvenais ir SMADZENES tās vērtē vienmērun visur!!! Atcerieties V.V.F. žestu pie Brīvības pieminekļa, kad viņā sāka runāties ar cilvēkiem no pūļa!
      Pūlis, prasmīgi vadīts) vienmēr uzvarēs un pie ešafota uzgavilēs! To der ielāgot VISIEM bez izņēmuma…

  41. Padomju gadi bija šausmīgi Atbildēt

    Jā, tie padomju gadi bija vnk šausmīgi – bāzās mums virsū ar to BEZMAKSAS izglītību līdz augstskolas doktora grādam! Bāzās virsū ar to BEZMAKSAS medicīnu un BEZMAKSAS ārstēšanos slimnīcās! VISIEM bija darbs, jo bija tik daudz lielu rūpnīcu un laukos kopsaimniecības …Starp citu, Lietuva SAGLABĀJA laukos kopsaimniecības un Igaunija saglabāja Valsts uzņēmumus…
    Padomju gados par dzīvokļa īri maksājām 5 rubļus, tagad 36 eiro …
    Drausmigi bija tie padomju gadi…

    • Kamēr mūsu tautieši un citi izsūtītie vergoja padomju nometnēs, tikmēr jums viss bija “bezmaksas”.

      • Nometnēs izcieta sodu (vergoja) notiesātie likumpārkāpēji.
        “Pie zaudējumiem jāpieskaita arī baltvāciešu aizbraukšana. Viņu skaits varbūt nebija liels, vien kādi četri procenti …”.
        Izsūtīto skaits bija vēl mazāks – vien kādi 3%.
        Ko nozīmē burtu sakopojums “mūsu tautieši” ?

      • Par kādām nometnēm Jūs tur murgojat? Esmu dzimis 1966 gadā un Goda vārds nezinu nevienu cilvēku kurš būtu vergojis kaut kādās nometnēs, izņemot noziedzniekus protams.

        • Jā esi dzimis 1966,no kā esi dzimis,no čekista,tad gan ticās,ka neesi neko dzirdējis par nometnm kurās nomocija latviešus un arī citu tautu cilvēkus.
          Ja tava māte tev neko nav stāstijusi,mēgini sameklēt grāmatu,,Baigais gads” un izlasīt ,apskatīt tās šausmīgās bildes…..pamodīsies.

  42. Latvietis skumst kad ,kaut kāds iznirelis , sāk zākāt latvieti, viņa Dzimteni,tās Armiju unt.t. un šim apmelotājam , par Latviešu tautas apspļaudīšanu nekas nedraud , jo redz pie mums ir ,,demokrātija,, , jā demokrātija , bet vai tad ir jābūt visatļautībai ??? Skumīgi, ļoti skumīgi !

  43. To, ko neizdevās paveikt krievu monarhistiem, nacistu pakalpiņiem un boļševiku komisāriem – to pašu”pusideālistu” šlakas vadībā (ideoloģiskajā apstrādē) izdevās pēc 1991.gada:
    “Viņi, biedri un kungi, nav Latvijas valsti vienkārši materiāli nozaguši, privatizējuši tās vēsturi un atribūtus, vēl ļaunāk – viņi nokāvuši to cilvēku sapni, kuri reiz «Svecīšu vakarā gāja pie Čakstes», paaudzēm slēpa valsts karogu istabaugšā… Kamēr melnajā tumsā dega sveces, Latvijas valsts pastāvēja. Tagad mums «gaismas tilti», šī brīnišķā un vilinošā svētku fatamorgāna virs bezcerības tuksneša. Atgūto Latvijas valsti esam noplanckājuši kā žūpas notrallina loterijas laimestu, laiduši alkatīgā sīku bodnieku biznesā un bankrotējuši, mēģinājuši kristīgi dalīt uz galviņām un samainījuši Jūdasa grašos.” Aivars Tarvids: Tev mūžam dzīvot, Latvija…(apollo.lv)

    • Sekoju līdzi notikumiem... Atbildēt

      To, ko neizdevās paveikt krievu monarhistiem, nacistu pakalpiņiem un boļševiku komisāriem – to pašu”pusideālistu” šlakas vadībā (ideoloģiskajā apstrādē) izdevās pēc 1991.gada:
      …………………………..
      Vai tad nezini, ka Atmodu un LTF organizēja čeka un Kompartija?
      Kāds čekas virsnieks uz LTF avīzi “Atmoda” atnesa sarakstu ar 100 darboņiem un ziņotājiem no t.s. inteliģences – dzejniekiem un visādiem citādiem kultūras darboņiem … Ja sarakstu noplucētu tad LTF būtu jāslēdz ciet! Par šo čekas 100 sarakstu bija sižets TV3…

      • Čekistiem un cekistiem, līdzīgi kā vairākumam LPSR inteliģentu beitnerēm&peteriem, vairs negribējās nest ATBILDĪBAS krustu – sakārojās Rietumu lielo brīvību. Tad nu visi draudzīgi “apmeta” kažokus –
        un “uzmeta” padomju Kriminālkodeksu un Konstitūciju, lai var prihvatizēt un denacionalizēt – izpārdot
        Latvijas zemi un uzņēmumus. Latviešu mentālā sfēra ir pamatīgi sačakarēta ar šo “pusideālistu” pasaciņām – ilgi nāksies tās ārstēt.

      • Sekotāj , tu esi nopietni slims .

  44. cietumā? nē, labāk mīkstumā ... Atbildēt

    Visos laikos un pie visām varām ir ikru ēdāji, un ir tādi, kam pat reņģītei reizēm nesanāk. Un kad to otro kļūst kritiski daudz, tie iet sist tos pirmos. Nedomāju, ka šoreiz būs citādi …

  45. LV “pusideālistu” (Rainis) ceturtdaļgadsimtu pļāpā par brīvību, taču uzņemties ATBILDĪBU par valstī sadarīto nemaz nevēlas?

  46. Neviens nekur pasaulē neskumst pēc cietuma, lai arī tur baro un ir jumts virs galvas!
    Skumst par nabadzību, beztiesiskumu etc, kas valda tagad un par to arī jārunā nevis jāpievelk aiz matiem, ka tagad ir labāk…!

  47. Skats no abām pusēm Atbildēt

    Tiem, kas skumst pēc padomju laikiem, es teiktu – jūs skumstat pēc cietuma. PILNA saruna ar D.Beitneri
    ——————————————–
    Atvainojiet, bet būšu tiešs.
    Kāpēc man būtu jāklausās pārgudras mamzeles vāvuļojumā par “padomju laikiem kā cietumu”, ja es dzīvodams padomju laikā to neizjutu ???
    Tajos laikos nebija(!!!) tik daudz tukšpaurības, nelietības un ņirdzīgas attieksmes pret tautu, kā tas ir šajos 26 kaut pastalās, bet brīvā Latvijā laikos!
    Ir jābūt vislielākajam idiotam, lai izliktos neredzam, ka tieši tāpēc 534 000 ar visām ģimenēm devušies projām no Latvijas… Tikai retais atgriežas…

    • “…Biju pasniedzēja un labi atceros, cik ļoti vajadzēja uzmanīties par katru auditorijā pateiktu vārdu.”
      =================================================================
      Nevarēja padomju laikos izvērsties ratnikas&beitneres – bija jādomā, pirms necenzētus vārdus skolnieku priekšā bārstīt? Starp citu, bija cilvēki, kas nebaidījās brīvi paust savus uzskatus – uzņemties ATBILDĪBU:
      ” Ja rakstniekam ir redzams, ka viņa tauta, valoda ir apdraudēta, viņam par to jāraksta.” V.Belševica, 1972.

    • esmu dzimis un bērnību pavadījis padomju laikos, un tagad atbildēšu tev tā, kā to darīja tajos laikos – tu nejēga zini savu vietu un nemuldi par lietām, kur par tevi gudrāki cilvēki domā un rīkojas.

  48. Rakstam nav ne vainas. Viena inteliģenta cilvēka skatījums uz Latviju un tās tautu vēstures kontekstā. Tikai nevajag aizmirst, ka mēs visi domājam un savus uzskatus formējam noteiktos stereotipos, kurus mums jau sākot ar bērnību ir veidojusi ģimene, skola un valstī esošā ideoloģiskā un politiskā sistēma. Padomju ideoloģija daudziem “izmežģīja” smadzenes un domāšanu pat tik tālu, ka dzīvojot no pasaules noslēgtā telpā, bez jebkādas vārda un ekonomiskās brīvības un stāvot bezgalīgās rindās pēc pārtikas un cita deficīta, viņiem šķita un likās pašsaprotami, ka viņi dzīvo lielā brīvībā un pārticībā, bet pati valsts ir vislabākā pasaulē. Jo ar cilvēka prātu un uzskatiem var lieliski manipulēt, ko padomju ideologi labi pieprata un kā to labi var redzēt arī šodienas Krievijā. Tāpēc nav ko brīnīties, ka daudziem arī šodien šķiet (īpaši tiem, kuri piederēja šīs sistēmas elitei un savas vajadzības apmierināja “spec” iestādēs), ka šī totalitārā valsts un tās sistēma bija vislabākā.

    • Tieši tā – “rakstam nav ne vainas”. Un ko nu? – par kādu ideoloģiju runāsim šodien? (neredzu atšķirību, kura ideoloģija “mežģī smadzenes”), par manipulāciju “ar smadzenēm” nerunāsim, jo ar to pie mums viss ir kārtībā, vai nē?!, dažkārt pat vērojams smadzeņu deficīts…) Un ikvienam “vislabākais” ir (un vienmēr būs) kaut kas cits.

  49. tu veca kaza labak yuri muti ciet kamēr esiziva

  50. Mēs jau nedzīvojam Brīvā Latvijā.Mēs dzīvojam ES.Pēc viņu likumiem un noteikumiem.Jo kādam tas bija izdevīgi.
    Tam visam ir sekas.
    Lielākā daļa,kas šo neizturēja…..aizbrauca.

  51. Mēs jau nedzīvojam Brīvā Latvijā.Mēs dzīvojam ES.Pēc viņu likumiem un noteikumiem.Jo kādam tas bija izdevīgi.
    Tam visam ir sekas.
    Lielākā daļa,kas šo neizturēja…..aizbrauca.

  52. Vēsture nav par katru cenu vienmēr un nekavējoties jāsaista ar šodienu, tā gluži vienkārši ir JĀZIN. Kāds gudrs cilvēks ir teicis: tautai, kaas nezin savu vēsturi, nav tiesību pastāvēt. Kad mēs sāksim mācīties savu?

  53. ”Nevar gan noliegt, ka arī neo­liberālisma ideologi ir pieļāvuši rupjas kļūdas. Merkelei neviens nedeva mandātu atplest rokas un teikt bēgļiem – uz priekšu, laipni lūdzam Eiropā! Mēs šeit Latvijā pat iedomāties nevarējām, ka Eiropas robežas patiesībā netiek sargātas.”
    Tās nav kļūdas, bet domāšanas veids un tas nekādi nav labojams arī Latvijā. Zaudētas kristīgās pamatvērtības – ja tādas būtu kādam pat poļitrukam, tad mēslu kravas pie Airītēm nu netiktu liktas bērtas. Es domāju, ka paši bērēji ir nelaimīgi par likto un izpildīto darbu… Tāpat Latvijas 160 WELKOMISTI – kādas kristīgās morāles principus var dot savai tautai. Vai arī pašā augstākajā krēslā sēžot un lūkojoties pa Kājiņu logiem; būt tautas pirmajam un defilēt modes skatēs, kad daudzi valstiski darbi palikuši ratu pakaļā…Kur, kas un kā ar to Jūrmalas ZZS mēru ? Patiesa ņirgāšanās par sastrādāto – daru, ko gribu un kā gribu un mums ( ZZS ) neko nepadarīs.. Klusums. Kur morāle un darbs tautas labā?
    Kāds vīrs savu dzīvi beidza uz krusta, lai sevi ziedotu tautas labā, bet te šodien izstrādājumi pat uzticēto valsti vadīt nevīžo un tālāk par frāzēm – uzlabot, domāju, vajadzētu netiek. Kur frāze – rītā, pat šodien darīsim tā …? Sasaukta kāda lielsēde un likts tos darbus darīt. Nekā. Klusums…

  54. “Mani vienmēr vadījusi veca ķīniešu atziņa, ka nedrošība – tā ir pati dzīve.” Vēl ķīniešiem bija tāds priekšsēdētājs Mao, kurš sludināja pavisam lielisku, latviešiem noderīgu, ideju: “Jo sliktāk, jo labāk!”.
    Bet Padomju savienībā dzīves, protams, nebija, jo trūka nedrošības.
    “Pie zaudējumiem jāpieskaita arī baltvāciešu aizbraukšana. Viņu skaits varbūt nebija liels, vien kādi četri procenti …”. Deportēto skaits bija vēl mazāks – vien kādi 3%.

    • Man lika aizdomāties frāze-trūka nedrošības-…Jā,toreiz nebija nedrošības ne par to,kā samaksāt dzīvokli,ne par to,cik jāmaksā vizītē pie ārsta,ne par ko…. Tagad mēs,vidusslānāņa darba skudras esam bomži savā zemē….

    • Neaizmirsti, ka deportēto vidū bija arī baltvācieši, kas līdzīgi latviešiem un krieviem, izgāja tam pašam ciešanu ceļam cauri, ticot Dievam un Latvijai!

  55. jūtu multikulti infekciju Atbildēt

    Kas tie par multikulturistu/sorosistu murgiem atkal par to savas tautības izgudrošanu??!!
    __
    Esmu ļoti neiecietīga. Tikko redzu mazāko atblāzmu no šitiem multuikulti modernajiem murgiem tālāk lasīt nav vērts. skaidrs ka cilveks lielākā vai mazākā procentā ir padevies un salūzis šīs vmugu ideoloģijas priekšā.

  56. Tie kas grib noteikt nākotni ,tos saucot par sātanistiem

  57. Bijušais zemessargs Atbildēt

    Dievs svētī Latviju un aizsargāsim valsti no bijušiem okupantiem, krievijas.

  58. Nemelo! Latvieši ir apdraudēti! Atbildēt

    “Nācijai jābūt gatavai uzņemt jaunus dalībniekus un jānorobežojas draudu brīžos. Bet šodien latvieši nu nekādi nav apdraudēti.”
    Vai tas ir aicinājums Latvijā ievest “bēgļus” un viesstrādniekus?

  59. Mūsu vēsture?Mēs esam Eiropas pirmtauta,kas veidojās vismaz piecdesmit tūkstoš gadus,līdz šodienai.Esam īpaši , jo esam latvieši.Beitnerei smadzenēs ir rosols.

    • Tieši tā! Tautas un to mentalitātes viedojas gadu tūkstošiem.
      Ne tā, kā to iedomājušies ir kārtējās imperiālisma sērgas pārņemtie neomarksisti. Viņu motīvs ir sagrābt varu pasaulē.
      Te bij komūnisms viņiem un starptautiskā internacionāle, tagad atkal multikultisms… Motivs viens. Kare uz vispasaules diktatūru. Mērgļiem..!!

  60. Ļoti laba intervija.
    Ļoti gudra sieviete! Pajoliņi, kas te lamājas, ir tā sliktākā latviešu tautas daļa. Kauns, ka ar tādiem jādzīvo vienā sabiedrībā.
    Vaimanātāji par šādu mutes palaišanu PSRS būtu nonākuši cietumā Krievijas ziemeļos.

  61. Padomju laiki zelta laiki.Tagad briva Latvija nabagu laiki.Piekasu tadu brivibu,kur var atnem dzivokli del nenomaksata kaut kada soda procenta.Busi par bomzi.Noladu sadu valsti,kur zaglis valsts iestade likumigi sabidijis sev likumus izkrapj miljonus.Kamer pats vergo par minimalo Rimi Maxima,jeb nabaga skolotaju un medicinas darbinieku algu.Seit nerunaju par parazitiem valdes locekliem tukstosu sanemejiem.

  62. Interesanti kāpēc mans komentārs tiek cenzēts?

  63. “…Man pašai nav nekādu ilūziju par padomju laikiem. Biju pasniedzēja un labi atceros, cik ļoti vajadzēja uzmanīties par katru auditorijā pateiktu vārdu. Es izbaudu šodienas sarežģītību, tās priekšrocības un arī ēnas puses. Mani vienmēr vadījusi veca ķīniešu atziņa, ka nedrošība – tā ir pati dzīve. Tiem, kuri skumst pēc padomju laikiem, es teiktu – jūs skumstat pēc cietuma …….

    Dzīvot brīvībā nav viegli, jo atbildība par katru tavu lēmumu un tā sekām gulstas vien uz tevi pašu. Mums vajadzīga izpratne, ka patiesi demokrātiska sabiedrība un labklājība gluži automātiski nenolaižas no debesīm …”- lasīju visu rakstu. Šī ir raksturīgākā sadaļa. Atvainojos, latvieši, tajā skaitā Dagmāras k-dze nav izgājusi laukā no pagātnes un nesauc lietas īstajos vārdos: (1) “padomju laiki”? – nē tie nebija padomju laiki, bet krievu laiki, krievu (Krievijas) okupācijas laiki. Tika uzspiesta krievu valoda, līdz 1960.gadam tiesāja pēc Krievijas likumiem un Ukaziem, veda uz savu zemi represētās tautas – uz Sibīriju,, mēs dziedājām, dejojām, runājām strādājām krievu gaumē un valodā. vārds “krievs” bija neaizskarams, svētā govs, visus gadus līdz neatkarībai visas pavēles nāca no Maskavas utt.- okupācija . Nereti dzirdam – totalitārais režīms. Meli, kļūda vai naivums – okupācija ir okupācija un to nevar saukt par citu režīmu, kas nav tas pats kas okupācijas režīms. Ja netikt rupji, ka Dgmāra runā aplamības, ka tie, “kuri skumst pēc padomju laikiem, skumst pēc cietuma”. Pēc okupācijas gan jau neviens netīko, lai to atjaunotu, bet to, ka darba tauta nedzīvoja vis tādā nabadzībā kā tagad, nebija tik apzagta un apdalīta, nebija tādā nedrošībā par savu un bērnu nākotni kā tagad … dzīvojot mirstot pie medicīnas nāves “kvotām”, kad tevi izģērbj valsts un visu tautu apvienoties … uz tiesu, ka kādreiz aicināja visu zemju proletāriešus apvienoties, uz tiesu, kur jālemj nomenklatūrai un pašai jāatceļ nelikumīgie rīkojumi. Cienīta, nobīdīt atbildību katram uz sevi, kā tu saki – tā tieši ir totāla bezatbildība. Šodien tu vari riet, taisnība, kā ķēdes suns un tevi nenorās, bet … tevi nedzird tie, kam būtu jādzird. Ja krievu laikā es uzrakstīju avīzē, iestādei vajadzēja dot atbildi, kas tagad – avīzes varu pirkt un lasīt, rakstīt – pēc lapu par tūkstošiem dālderu, kuru tev nav, bet to arī neviens neņem vērā, ko tu, es rakstām. Uzņēmēji ir darba devēji, kaut viņi ir tikai darba vietu devēji, darbs pieder strādniekam, strādnieks ir darba devējs uzņēmējam. Šis sajaukums arī rada precedentu – es, “darba devējs”, esmu goda vīrs, tevi nodrošinu ar darbu, ar algu (vēdertiesai), tu vergs un tev nav daļa skaitīt, cik vergi man nopelna un nemaksā pieklājīgi ne algu, ne nodokļus un apzog tautu un valsti un paši peldas taukos. Man riebjas tāda dzīve. Man bija labāk krievu laikos. Es teiktu – ja noņemtu okupāciju un to režīmu atstātu – Latvija plauktu, bet …Dzima bērni, bija arī labklājība un drošiba, kaut to gandēja okupācija un izolācija. Tagadējais bezizmēra valstiskais bandītisms dara savu ļauno darbu, kas nav tik ļauns Lietuvā un Igaunijā.

  64. Nevēlos tos laikus pat atcerēties,tās ir sliktas atmiņas PSRS laiki.

  65. Par ko tad cietums par to kad labaka dzive bija varbut si liks padomju gados dzimusajiem pakarties ko man ir devusi SI NEATKARIBA NEKO ATNEMUSI VISU .

  66. JO ATRAK - JO LABAK Atbildēt

    LABI, KA ES BUSHU ACULIECINIEKS, KA SHI TAUTA IZMIRST… PUSMILJONA JAU NAV.

  67. “….., tas nozīmē, ka Dievam pie mums ir kāds īpašs nodoms.”
    =================================================================
    Tas nozīmē, ka latviešu elite “neko no vēstures nav mācījusies, neko nav sapratusi”.

  68. Ļoti laba analīze par Latviešiem un Latviju ka valsti. Es piekrītu visam teiktam . Paldies

    • Kamēr “čekas maisi” nav atvērti – kamēr tauta nav uzzinājusi to 30+ “varoņu” vārdus/uzvārdus, kuri būdami ziņotāju statusā, tomēr nobalsoja par 4.maija deklarāciju – nekādas analīzes nevar būt. Demagoģiju par brīvību var pirmkursniekiem stāstīt, nevis padomju laikus apzinīgā vecumā piedzīvojušajiem.
      p.s.
      ” Brīvība ir sajūgta ar atbildību. Diemžēl atbildību Latvijā es [I.Šuvajevs] nemanu. ”
      Igors Šuvajevs: Ne katrs, kurš izskatās pēc cilvēka, ir cilvēks (NRA, 20.06.2014.)

    • “[D.Beitnere] Savā pagājušā gada [2009] pētījumā biju spiesta konstatēt, ka esam atgriezušies pie Viduslaikiem raksturīgās gan politiskās, gan ekonomiskās uzvedības. ” Paldies globalizācijai (Delfi)
      ==================================================================
      Klausies manos vārdos – neskaties uz maniem darbiem?
      Par ko priecāties, marķīze La-Galla? Ar ko lepoties latviešu elitei, kas 25 gados atmetuši Latviju sociālā ziņā 100 gadus senā pagātnē? Ar 1000 miljonāriem? Ar 300 000 emigrējušajiem?

  69. Mēs skumstam pēc industriāli attīstītas Latvijas, ne agrāras, industriāli atpalikušas LV un arī ne pēc LPSR.

  70. Lūdzu, izlabojiet kļūdu virsrakstā!

    • Jā, ir kļūdaini okupāciju saukt par padomju laiku.

    • Vot, vot, tie bija krievu okupācijas laiki, nevis padomju!!!

    • Profesionali zurnalisti raksta kludaini.

    • Virsrakstā kļūdu nav, jo padomju laiki tā arī ir padomju laiki – tie ir Andri Bērziņi, Savicki, Brigmaņi, Lembergi ,Gunti Ulmaņi, ….. un vēl daudz visādu maskējušos Peteru, Ziedoņu un tt. Tie ir visi tie, kuri varēja tēlot ka strādā, bet patiesībā dzert vai strādāt savā palīgsaimniecībā. Un daži te kļūdās uzdodot patreiz pie varas grožiem esošos par Latviešu eliti. Elite ir pavisam kas cits, bet šie ir gadījuma rakstura cilvēciņi, kurus tā padomju tauta bezatbildīgi ievēl. Taisnība par 100% Beinertes k-dzei.

Draugiem Facebook Twitter Google+