Foto – Fotolia

Negodīgiem komersantiem draud melnais saraksts. Ko darīt ar iegādātu brāķi, skaidro “Mājas Viesis” 5

Iesniegums – ātri un vienkārši

Ja gadījies nopirkt štruntīgas kurpes vai sapņu ceļojums pārvērties murgā un vēlaties pacīnīties par savām patērētāja tiesībām – nekas labs jūs negaida. Tā domā vismaz 60% Latvijas iedzīvotāju, uzskatot, ka panākt viņiem pieņemamu risinājumu būs grūti. Šogad aina izskatās cerīgāka, jo ieviesti vairāki uzlabojumi strīdu izskatīšanas kārtībā, negodīgiem komersantiem pat draud iekļūšana publiskā „melnajā sarakstā“, savukārt tīmeklī nupat atvērta vietne, kurā ātri un vienkārši var sagatavot iesniegumu nekvalitatīvās preces pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.„Mājas Viesis“ šoreiz par noderīgiem jaunumiem patērētājiem.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 6
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Lasīt citas ziņas

Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) atzīst – daudzi Latvijas iedzīvotāji sarūgtinājumā par slikto mantu vai pakalpojumu vienkārši atmet ar roku jebkādai cīņai par savām patērētāju tiesībām. Daļa nemaz nezina, kā panākt taisnīgu risinājumu, informētākajiem process šķiet pārāk sarežģīts, kā arī nav pārliecības par iznākumu. SKDS veiktā aptauja rāda, ka vairāk nekā puse iedzīvotāju jeb 58% informētību par savām tiesībām vērtē par vāju, savukārt 47% zināšanas, kā rīkoties situācijās, kad iegādājušies līgumam neatbilstošu preci vai pakalpojumu, atzīst par sliktām.

Neuzņēmīgajiem un nezinīšiem palīdzēs asociācijas nesen izveidotā tīmekļa vietne www.pretenzija.lv, sola projekta vadītājs, LPIAA pārstāvis Andrejs Vanags. Nav nepieciešamas juridiskas zināšanas, dokumenta sagatavošana notiek datorā, planšetē vai viedtālrunī. Aizpildot norādītos laukus, šeit var ātri un vienkārši uzrakstīt iesniegumu par nekvalitatīvu preci vai pakalpojumu.

CITI ŠOBRĪD LASA

– Iesnieguma uzrakstīšanai nepieciešams minimāls informācijas daudzums – tikai tās prasības, kas izvirzītas likumā, bet aizpildīšanas ātrums atkarīgs no tā, cik labi cilvēks informēts par savām tiesībām, – skaidro A. Vanags un piebilst, ka līdzās iesnieguma formai atrodas arī informācijas lauki, kas lapas apmeklētājam izskaidro patērētāja tiesības un pretenziju risināšanas kārtību – kādos termiņos un kur jāvēršas, lai atrisinātu strīdu.

Par personas datu aizsardzību neesot jāuztraucas, jo paredzēta iespēja dokumentu iegūt arī kā nereģistrētam apmeklētājam. Reģistrēto priekšrocības – iespēja saglabāt savu iesniegumu, vēlāk to palabot vai pārveidot, kā arī vienkāršotā veidā sarakstīties un saņemt konsultāciju no asociācijas speciālistiem.

Kad iesniegums noformēts, iegūstat PDF formāta dokumentu, kuru komersantam varat nosūtīt elektroniski vai, iepriekš izdrukājot un parakstot, – pa pastu, kā arī piegādāt to personīgi.

Lai gan platforma jau sākusi darbu, atsauksmes vēl nav saņemtas. Ja nu vienīgi Baltijas Pirmā kanāla žurnālistu vaicājums, kad būs vietnes krievu valodas versija.

– Droši vien, ka laika gaitā to izveidosim, taču iesnieguma teksts tāpat būs jāaizpilda latviski, – norāda asociācijas pārstāvis.

Vietnes reģistrēto klientu skaits pagaidām mērāms desmitos.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.