Mobilā versija
+23.0°C
Vineta, Oļegs
Ceturtdiena, 17. augusts, 2017
25. marts, 2017
Drukāt

Tūristi izspiedēji: prasa kompensāciju par sliktu laiku (4)

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Pierasta lieta, ka dažkārt ceļotāji lielākā vai mazākā mērā nav apmierināti ar sniegto tūrisma pakalpojumu kvalitāti. Taču mēdz gadīties arī negodīgi tūristi, kuri cītīgi seko līdzi tūrfirmu organizatoriskā darba niansēm, gaidot mirkli, kad kaut kas noies greizi, lai izvirzītu mantiskas pretenzijas pakalpojumu sniedzējam. Šādu gadījumu nav daudz, tomēr gandrīz katrā lielākā tūristu grupā atrodas viens vai vairāki cilvēki, kam nekas nav pa prātam.

Naudas izspiedēji vai pašlabuma meklētāji

“Pirms gadiem desmit piecpadsmit diezgan regulāri saskārāmies ar tūristu mēģinājumiem atgūt daļu iemaksātās naudas par it kā neizdevušos braucienu. Lielākoties pretenzijām nebija juridiska pamata, taču tādi precedenti bija samērā bieži,” atceras bijušās tūrfirmas “Relaks Tūre” darbiniece Evita Grāvīte. Tolaik tādu tūristu rīcību lielā mērā rosināja arī tūrfirmu nekompetence, jo ne vienmēr bija precīzi sarēķināti attālumi starp apskates objektiem, nebija ņemta vērā stāvēšana uz robežām un ceļojuma programmas apraksti bija pārāk vispārīgi un jūsmīgi.

Vadot tūristu grupu, arī man nācās saskarties ar līdzīgu situāciju, kad pēc Marokas ceļojuma kāds vīrietis vērsās tūrfirmā ar iesniegumu kompensēt ceļojuma laikā it kā nenodrošinātos pakalpojumus. Sarakstā bija vairāk nekā desmit dažādi punkti, tostarp – firma nav nodrošinājusi saulainu laiku tajās dienās, kad bija paredzēts atpūsties pie jūras un viesnīca atradusies 300 metrus no pludmales, nevis jūras krastā, kā solīts. Zinot patieso situāciju, pārmetumi bija tik absurdi, ka tos atspēkot nenācās grūti. Taču pēc tam vīrietis izmēģināja laimi arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC), kas arī atzina viņa pieprasījumu par nepamatotu.

Vēlāk, pārrunājot šo gadījumu ar kolēģiem, atklājās iemesls, kas tūristu pamudinājis apšaubīt tūrisma firmas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Izrādījās, pirms tam no kādas citas tūrfirmas viņš, uzrakstot līdzīgu iesniegumu, tomēr saņēmis daļēju naudas atmaksu, jo acīmredzot strīdīgā situācijā kolēģi vēlējušies ātrāk no viņa tikt vaļā.

Pievienot komentāru

Komentāri (4)

  1. Par prasību pēc saulaina laika var pasmaidīt, bet viesnīcas, kas atrodas tieši pie jūras vai 300 m no jūras, tik tiešām var pamatīgi atšķirties cenas ziņā. Man nebūtu iebildumu dzīvot arī 500 m no jūras, bet es negribētu maksāt kā par krasta viesnīcu un priecāties, ka tūrisma firma starpību iebāž ķešā. :))

  2. tūrists no rietumiem Atbildēt

    Tagad zinu, ka varēšu prasīt kompensāciju valdībai par to, ka Rīgā un Jūrmalā man cilvēki uzbāžas ar krievu valodu (kas man ir īpaši pretīga).

Draugiem Facebook Twitter Google+