Foto – Shutterstock

Ielikta nekvalitatīva zobu protēze… Ko darīt? 1

“Vietējā zobārstniecības kabinetā man izgatavoja izņemamu zobu protēzi, kura man neder, jo ļoti berž smaganas, nespēju pie tās pierast, lai gan pagājuši jau vairāki mēneši. Es dakterei lūdzu atmaksāt naudu, ko ilgi krāju, bet viņa atrunājās, ka ar 
laiku es pieradīšot, un naudu neatdod. Kā man rīkoties, lai atgūtu samaksāto?” Mirdza Bauskā

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem
Kokteilis
Numeroloģijas tests: aprēķini savu laimīgo skaitli un uzzini, ko tas par tevi atklāj 10
Aivars Lembergs sašutis par kārtējo slogu uz Latvijas patērētāju kakla: “Tā mēs iegriezām Krievijai – pērkam dārgākus dārzeņus no Krievijas”
Lasīt citas ziņas

Ja ieliktā protēze rada nepatīkamas sajūtas, vispirms ieteicams šo jautājumu risināt ar ārstējošo ārstu, jo viņš atbild ne tikai par savu, bet arī tehniķu darbu. Sākumā, kamēr smaganas nav pieradušas, traucē jebkura protēze, tostarp nereti aptuveni nedēļu ir grūti artikulēt skaņas, pacients šļupst. Bet, ja neizdodas pierast ilgākā laika posmā, nav jāmokās! Tehnoloģiski pareizi izgatavota protēze ir ērta, mutē turas stabili, neberž smaganas vai nerada citas neērtības. Ja ārsts nav gatavs sadarboties un kopīgi meklēt problēmas cēloni vai prasa papildu samaksu par tehniķu nekvalitatīvā darba izlabošanu, pacientam ir tiesības vērsties ar sūdzību Veselības inspekcijā.

Turklāt tagad pacientam ir tiesības vērsties Ārstniecības riska fondā sakarā ar kaitējumu dzīvībai vai veselībai, kas nodarīts pēc 2013. gada 25. oktobra. Tā ir iespēja aizstāvēt savas tiesības un saņemt atlīdzību ārpustiesas kārtībā. At-līdzību izmaksās no 2014. gada 
1. maija par kaitējumu (arī morālo!), kas nodarīts pacientam pēc 2013. gada 25. oktobra. Ārstniecības riska fondā finanšu līdzekļus iemaksā ārstniecības iestādes atbilstīgi Nacionālā veselības die-
nesta sagatavotajam rēķinam, kurā summa aprēķināta pēc noteiktas formulas, ņemot vērā konkrētajā ārstniecības iestādē strādājošo ārstniecības personu skaitu un viņu sadalījumu pēc riska grupām. Pacienta atlīdzības prasījumu par nodarīto kaitējumu un izdevumu atlīdzināšanu izskata un lēmumu pieņem sešu mēnešu laikā pēc prasījuma iesniegšanas. Maksimālais atlīdzības apjoms ir 142 290 eiro par nodarīto kaitējumu pacienta dzīvībai vai veselībai (arī morālo kaitējumu). Lai varētu izvērtēt sniegtā pakalpojuma atbilstību, kā arī pārkāpuma gadījumā lemt par naudas līdzekļu atmaksu, lasītāja var rakstīt iesniegumu Nacionālā veselības dienesta Ārstniecības riska fondam (Cēsu iela 31, k-3, 6. ieeja, 4. stāvs, Rīga, LV-1012). Iesniegumu iespējams iesniegt arī elektroniski, ja tas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt kompensāciju par kaitējumu, kas nodarīts līdz 
2013. gada 25. oktobrim, pacients var pieprasīt vienīgi civiltiesiskā kārtā, t.i., iesniedzot prasību tiesā. Šādos gadījumos pacients ar iesniegumu vispirms vēršas Veselības inspekcijā, kas to izskata un sniedz atzinumu. Šis atzinums, kas apstiprina vai noliedz ārsta vainu, tiek izmantots, tiesā izskatot konkrēto lietu.

SAISTĪTIE RAKSTI
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.