Mobilā versija
Brīdinājums +14.7°C
Vanda, Veneranda, Venija
Sestdiena, 23. septembris, 2017
4. augusts, 2017
Drukāt

Nelegālie ātrāk un lētāk var tikai nelegāli (5)

Foto - Uldis GraudiņšFoto - Uldis Graudiņš

Nelegālo pasažieru pārvadātāju prasītā maksa par braucienu nesedz pašizmaksu, aprēķinājusi Autotransporta direkcija (ATD). Braucienus iespējams nodrošināt, vien darbojoties pelēkajā ekonomikā.

Par “Latvijas Avīzes” žurnālista veikto eksperimentu – braucienu uz Liepāju ar nelegālo pasažieru pārvadātāju šā gada 5. jūlijā – stāstījām mūsu laikraksta 13. jūlija numurā rakstā “Nelegāli… uz Liepāju”. Tā sauktās biļetes, čekam līdzīgas izdrukas, uz kuras norādīts uzņēmuma “Baltic Group Acord” nosaukums un norāde par sniegto pakalpojumu “Izbraukuma tirdzniecība”, pārdošana notika Grobiņā pie Krasta ielas 12. nama, bet ceļā pavadītais laiks bija par 15 – 20 minūtēm ilgāks, nekā atgriežoties Rīgā ar regulārās satiksmes autobusu. “LA” mājas vietnē komentāros pie šā raksta lasītāji norādīja uz nelegālo pārvadātāju lētāku biļeti un izdevīgumu, tostarp pievešanu gandrīz pie mājas, iebraukšanu lidostā, braucienus vēlā vakara stundā. Tie pamudināja mani vairāk izskaidrot pasažieru pārvadājumu ekonomiku.

 

Ekonomika “neiet kopā”

ATD ar sadarbības partneriem secināts, ka pārvadātājam, veicot četrus reisus dienā (divi turp un divi atpakaļ) ar nosacījumu, ka katrā braucienā ir vismaz 10 pasažieri, biļetei ir jāmaksā vismaz 14,27 eiro, nevis 10 eiro, ko prasa nelegālie pārvadātāji. Ja ik dienu veic astoņus reisus (četrus turp un četrus atpakaļ), biļetei ir jāmaksā vismaz 11,44 eiro. Šajā cenā ir iekļauta visu nodokļu maksāšana, degvielas pirkšana ar atlaidēm, remonti savā remontu bāzē, maksa par virsstundām, sociālās garantijas, bet nav iekļauta peļņa, naudas novirzīšana uzņēmuma izaugsmei.

Mazāku nekā 10 eiro biļetes maksu var nodrošināt vien tad, ja mazas ietilpības autobusā regulāri katrā braucienā brauc vidēji 15 pasažieri. Tad var pelnīt. “Ir iemesls aizdomām par nodokļu nemaksāšanu, par algu maksāšanu aploksnēs, par degvielu, ko nelegālais pārvadātājs, iespējams, nepērk oficiāli. Vēl svarīgi – kādas ir šo nelegālo pārvadātāju piedāvātās sociālās garantijas darbiniekiem,” tā ATD vadītājs Kristiāns Godiņš.

Nelegālos regulāros pasažieru pārvadājumus no Rīgas uz Liepāju veic neregulārie pasažieru pārvadātāji SIA “Baltic Group Acord” un SIA “S Motors”. ATD abiem ir piešķīrusi licences, tomēr atļaujas sniegt regulāro pasažieru pārvadājumu pakalpojumu šiem uzņēmumiem nav.

Pievienot komentāru

Komentāri (5)

  1. un tikai nevajag tekstus, ka vid nezin šos cilvēkus, ka nezin sigartekus CT…………..visi zin, viņi nē……..kā ar rīdzenes sarunām

  2. Latvijā valsts nepieļauj oficiālu konkurenci, bet piever acis uz dažu nelegālo darbību, jo saņem “pateicības” par atļaujām….rezultātā nodokļu maksātāji uztur politmafiozus autobusu parkus!

  3. nevar vien norimties Atbildēt

    un ka tik apmelotpārvadātājus:) vispār jau tur viss bija pat legāli, pat biletes izsniedza, tātad nodokļus maksā, ilgāk sanāca jo no lidostas vel ņēma cilvēkus, par to ka bija cilvekiem pieskaņoti ērti laiki pat nerunāsim.
    ari nelegālums tāds nosacits, jo kantora biznes jau kā reiz ir savākt cilveku grupu un nogādāt no punkta a uz punktu b , vai tā ir ekskursija, iepirkuma brauciens vai vienkārši ceļš jau ir nianses.
    bet nu jā saimnieki pasutijuši ka konkurenti jānoēd, tad nu žurnaļugas cenšas
    lai apgalvotu ka tiek zagts vajag pierādijumus neviss abstraktus aprēķinus ko neviens nespeciālists nevar pārbaudit jo nav vienkārši izejas datu

  4. Nelegāļiem nav jāmaksā saimniekam/miljonāram un viņi nesaņem vēl valsts atbalstu miljonos.

Rīga-Liepāja maršruts ir pārspējis cerības (1)Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" maršruts Rīga-Liepāja ir pārspējis cerības, intervijā aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+