Foto – Uldis Graudiņš

Nelegālie ātrāk un lētāk var tikai nelegāli 5

Nelegālo pasažieru pārvadātāju prasītā maksa par braucienu nesedz pašizmaksu, aprēķinājusi Autotransporta direkcija (ATD). Braucienus iespējams nodrošināt, vien darbojoties pelēkajā ekonomikā.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

Par “Latvijas Avīzes” žurnālista veikto eksperimentu – braucienu uz Liepāju ar nelegālo pasažieru pārvadātāju šā gada 5. jūlijā – stāstījām mūsu laikraksta 13. jūlija numurā rakstā “Nelegāli… uz Liepāju”. Tā sauktās biļetes, čekam līdzīgas izdrukas, uz kuras norādīts uzņēmuma “Baltic Group Acord” nosaukums un norāde par sniegto pakalpojumu “Izbraukuma tirdzniecība”, pārdošana notika Grobiņā pie Krasta ielas 12. nama, bet ceļā pavadītais laiks bija par 15 – 20 minūtēm ilgāks, nekā atgriežoties Rīgā ar regulārās satiksmes autobusu. “LA” mājas vietnē komentāros pie šā raksta lasītāji norādīja uz nelegālo pārvadātāju lētāku biļeti un izdevīgumu, tostarp pievešanu gandrīz pie mājas, iebraukšanu lidostā, braucienus vēlā vakara stundā. Tie pamudināja mani vairāk izskaidrot pasažieru pārvadājumu ekonomiku.

Ekonomika “neiet kopā”

ATD ar sadarbības partneriem secināts, ka pārvadātājam, veicot četrus reisus dienā (divi turp un divi atpakaļ) ar nosacījumu, ka katrā braucienā ir vismaz 10 pasažieri, biļetei ir jāmaksā vismaz 14,27 eiro, nevis 10 eiro, ko prasa nelegālie pārvadātāji. Ja ik dienu veic astoņus reisus (četrus turp un četrus atpakaļ), biļetei ir jāmaksā vismaz 11,44 eiro. Šajā cenā ir iekļauta visu nodokļu maksāšana, degvielas pirkšana ar atlaidēm, remonti savā remontu bāzē, maksa par virsstundām, sociālās garantijas, bet nav iekļauta peļņa, naudas novirzīšana uzņēmuma izaugsmei.

CITI ŠOBRĪD LASA

Mazāku nekā 10 eiro biļetes maksu var nodrošināt vien tad, ja mazas ietilpības autobusā regulāri katrā braucienā brauc vidēji 15 pasažieri. Tad var pelnīt. “Ir iemesls aizdomām par nodokļu nemaksāšanu, par algu maksāšanu aploksnēs, par degvielu, ko nelegālais pārvadātājs, iespējams, nepērk oficiāli. Vēl svarīgi – kādas ir šo nelegālo pārvadātāju piedāvātās sociālās garantijas darbiniekiem,” tā ATD vadītājs Kristiāns Godiņš.

Nelegālos regulāros pasažieru pārvadājumus no Rīgas uz Liepāju veic neregulārie pasažieru pārvadātāji SIA “Baltic Group Acord” un SIA “S Motors”. ATD abiem ir piešķīrusi licences, tomēr atļaujas sniegt regulāro pasažieru pārvadājumu pakalpojumu šiem uzņēmumiem nav.