Mobilā versija
+7.7°C
Gunārs, Vladimirs, Gunis
Ceturtdiena, 8. decembris, 2016
19. novembris, 2013
Drukāt

Dienā neēdu, vakaros varētu zirgu apēst! (5)

Foto - FotoliaFoto - Fotolia

Man ir tāds darbs, ka pa dienu nav īsti laika bez steigas un kārtīgi paēst. Vienmēr līdzi ir sviestmaizes, un ar tām parasti iztieku. Vakarā, pārnākot mājās, ir izsalkums, ka varētu vai zirgu apēst! Tāpēc vakariņas ir pamatīga ēdienreize, un pēc tam visās malās spiež un sāp. Saprotu, ka nav labi tā vienreiz dienā izēsties, bet varbūt varat dot kādu padomu manā situācijā?
 Edvīns K. Vangažos

Organisms ar uzturu saņemtās kalorijas iztērē enerģijai, kas nepieciešama fiziskajām aktivitātēm. Ja pēc maltītes seko laiskošanās un miegs, organisms veido rezerves, un, piemēram, tauki cirkulē un uzkrājas asinsvados, tos bojājot. Turklāt trekns un kalorijām bagāts uzturs rada pārslodzi, tādēļ tas nespēj pilnvērtīgi veikt savas funkcijas.

Cilvēkam, kuram nav veselības problēmu, veselības stāvoklis nepasliktinās, ja laiku pa laikam izlaiž pa kādai ēdienreizei. Tās ieturot regulāri un tuvojoties ierastam ēšanas laikam, pastiprināti veidojas kuņģa sula un izdalās siekalas. Tādēļ ir nepieciešama kaut maza, bet pilnvērtīga un veselīga ēdienreize, lai neitralizētu kuņģa sulas daudzumu. Tas ir īpaši svarīgi cilvēkiem, kuriem ir nosliece uz slimībām, kas saistītas ar kuņģa sulas pastiprinātu izdalīšanos: atviļņa slimība, dispepsija, čūla.

Nepareizi un neregulāri ēdot, tiek traucēta normāla gļotvielu izdalīšanās kuņģī, tā sieniņām zūd aizsargslānis, un sālsskābe sāk radīt čūliņas. Kuņģa skābumu vēl vairāk paaugstina skābas sulas, gāzēti dzērieni, kafija tukšā dūšā, asi, marinēti, trekni, cepti un kūpināti produkti un alkohols.

Tāpēc ēšanas reizēm jābūt vienmērīgi izplānotām dienas laikā – trīs galvenās maltītes un divreiz dienā var ēst jogurtu, izdzert glāzi svaigi spiestas sulas, panašķoties ar augļiem vai riekstiem.

Organismam par labu nāk biežākas, bet nelielas porcijas.

Lieliski produkti ir tie, kuru sastāvā ir probiotiskās jeb tā sauktās labās baktērijas, – paniņas, kefīrs, jogurts, tīrkultūra. Zarnu darbībai nāk par labu šķidrums un šķiedrvielas: ūdens, dārzeņi, augļi, rupja maluma graudu maize, pilngraudu putra. Labs dzelzs avots ir liesa gaļa, taču pārēšanās rada spiedošas un dedzinošas sajūtas kuņģī!

Izdzerot vienu tasīti kafijas, pārmaiņus pa malciņam vien jāizdzer divtik ūdens, jo kafija izvada šķidrumu un veicina skābas vides veidošanos organismā. Skābju un sārmu līmeni palīdz regulēt ūdenim pievienota citrona šķēle.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+