Mobilā versija
+7.0°C
Sarmīte, Tabita
Piektdiena, 9. decembris, 2016
3. aprīlis, 2014
Drukāt

NEPLP ierosina lietu par pārkāpumiem PBK ziņu sižetos (1)

PBK782

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) šodien ierosinājusi administratīvo pārkāpumu lietu par iespējamiem likumpārkāpumiem “Pirmā Baltijas kanāla” (PBK) ziņu sižetos.

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja NEPLP, pieņemts lēmumu sākt lietvedību administratīvo pārkāpumu lietā par iespējamiem Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma (EPLL) pārkāpumiem SIA “Pirmais Baltijas kanāls” programmā PBK raidījuma “Laiks” sižetos par notikumiem Ukrainā laika posmā no 2014.gada 25.februāra līdz 4.martam.

Administratīvo pārkāpumu lieta sākta, balstoties uz NEPLP Monitoringa centra ziņojumu par PBK ziņu raidījumu atbilstību EPLL prasībām.

Kā norāda padome, EPLL 24.pants nosaka: “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi nodrošina, lai fakti un notikumi raidījumos tiktu atspoguļoti godīgi, objektīvi, veicinot viedokļu apmaiņu, un atbilstu vispārpieņemtajiem žurnālistikas un ētikas principiem. Komentārus un viedokļus atdala no ziņām un nosauc viedokļa vai komentāra autoru.”

Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (APK) noteikta administratīvā atbildība par programmu veidošanas noteikumu pārkāpumiem. Konstatējot pazīmes, kuras norāda uz iespējamo administratīvo pārkāpumu, NEPLP pieņem lēmumu par lietvedības sākšanu administratīvā pārkāpuma lietā. Turpmākā lietvedība notiks APK paredzētajā kārtībā.

Kā ziņots, NEPLP Sabiedriskā konsultatīvā padome (SKP) uzskata, ka vairāki Krievijas valsts kontrolētie televīzijas kanāli ilgstoši izplata tendenciozu, apzināti maldinošu un Latvijai naidīgu informāciju.

NEPLP lūgusi televīzijas un radio regulatoriem Zviedrijā un Lielbritānijā sniegt informāciju par abu minēto valstu jurisdikcijā esošo TV kanālu “Rossija RTR” un “NTV-Mir” ziņu raidījumiem, kas tiek retranslēti Latvijā, kā arī pieprasījusi Latvijā reģistrētajai SIA “Pirmais Baltijas kanāls” šā gada janvāra un februāra ziņu ierakstus.

Visi trīs iesniegumi ir saistīti ar krievu valodā raidošo telekanālu veidoto un Latvijā retranslēto ziņu sižetu par nesenajiem notikumiem Ukrainā atbilstību Eiropas Savienības un attiecīgo valstu likumiem. Latvijas Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums aizliedz elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem maldināt, veikt naida kurināšanu, aicinājumus uz karu vai militāra konflikta izraisīšanu.

Jau vēstīts, ka “Baltijas Mediju alianse” (BMA) un “Pirmais Baltijas kanāls” (PBK) gatavo dokumentus iesniegšanai tiesā pret Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) amatpersonām un citām Latvijas amatpersonām, kas saistītas ar plašsaziņas līdzekļu uzraudzību, par patiesībai neatbilstošas informācijas izplatīšanu, kas maldina sabiedrību un nomelno PBK un citus BMA holdinga medijus.

Kā biznesa portālu “Nozare.lv” iepriekš informēja BMA preses sekretārs Edžus Vējiņš, tas ir saistīts ar iespējamo sankciju piemērošanu pret PBK un citiem BMA medijiem. Vējiņš norādīja, ka “NEPLP aicinājumu ārvalstu mediju regulatoriem pieņemt mērus saistībā ar atsevišķiem viņu jurisdikcijā esošajiem televīzijas kanāliem pavada arī informatīvā kampaņa Latvijā, kas diskreditē mediju BMA kanālus. BMA aicina šajā kampaņā iesaistītās puses atturēties no vērtējošiem spriedumiem līdz NEPLP oficiālā lēmuma pieņemšanai”.

BMA ir Baltijas valstīs lielākais krievvalodīgo plašsaziņas līdzekļu koncerns. Saskaņā ar TNS datiem BMA televīzijas kanālu skatīšanās laika daļa starp komerckanāliem visā skatītāju auditorijā 2013.gadā Baltijā kopumā bija 19,6%.

Starp BMA pārstāvētajiem medijiem ir TV kanāli “Pirmais Baltijas kanāls”, “NTV Mir Baltic/Lietuva”, “REN TV Baltija/Estonia/Lietuva”, “Pirmais Baltijas muzikālais kanāls”.

Pievienot komentāru

Komentāri (1)

  1. Lai zdodas lietu atrisinaat un pozitiivi .lv

Draugiem Facebook Twitter Google+