Mobilā versija
Brīdinājums +1.6°C
Antonija, Anta, Dzirkstīte
Trešdiena, 7. decembris, 2016
11. decembris, 2013
Drukāt

NEPLP: Latvijas Radio 5 papildinās piedāvājumu jauniešiem

Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Latvijas Radio 5 plānots kā jauns multimediju kanāls, ar kura palīdzību Latvijas Radio vēlas sasniegt jauniešu auditoriju, atbildot uz Latvijas Raidorganizāciju asociācijas (LRA) jautājumu par tā ietekmi uz komercionālo plašsaziņas līdzekļu tirgu, izteikusies Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP).

Kā portālu “LA.lv” informēja par radio jomu atbildīgais NEPLP loceklis Dainis Mjartāns, jauniešu piesaiste Latvijas sabiedriskajiem medijam līdz šim bijusi problemātiska. “Latvijas Radio 5 mērķis nav konkurēt ar komerciāliem medijiem vai piedalīties reklāmas tirgū, bet gan pildīt sabiedrisku pasūtījumu, piedāvājot kvalitatīvu un izglītojošu saturu jauniešiem modernā un pievilcīgā veidā. Domāju, ka Latvijas Radio 5 attīstība nāks par labu visai mediju nozarei Latvijā, jo radinās jauniešus vairāk patērēt Latvijā radītu saturu,” viņš uzsvēra.

NEPLP norāda, ka saskaņā ar tās darbības stratēģiju nacionālās informatīvās telpas stiprināšana ir veicama gan no sabiedrības interešu aizstāvības, gan no konkurences veicināšanas viedokļa. Tas nozīmē, ka sabiedrisko mediju attīstība nevar notikt uz mediju tirgus rēķina, bet gan ņemot vērā tirgus nepilnības, kas nenodrošina sabiedrības leģitīmās intereses.

Izvērtējot Latvijas Radio iesniegto koncepciju multimediālas jauniešu programmas izveidei, NEPLP secinājusi, ka atbalstāma šādas programmas izveidošana, lai sasniegtu plašu un dažādu jauniešu auditoriju ar sabiedriskam pasūtījumam atbilstošu saturu. Jautājumi par sabiedrisko mediju spēju sasniegt jauniešu auditoriju padziļināti analizēti koncepcijā par Latvijas Sabiedriskā medija izveidi, ar ko iespējams iepazīties NEPLP mājaslapā (www.neplp.lv).

Atbildot uz LRA vēstulē izteikto jautājumu par jaunās radio stacijas ietekmi uz reklāmas tirgu, NEPLP norāda, ka Latvijas Radio 5 tuvākā gada laikā nepiedalīsies radio reklāmas tirgū, un, ja tiks pakāpeniski palielināts sabiedrisko mediju finansējums no valsts budžeta un pieņemts lēmums par mediju nodevas ieviešanu (vienlaikus samazinot citu nodokļu slogu), sabiedriskie mediji vispār varētu iziet no reklāmas tirgus.

Vēstulē LRA sniegts arī skaidrojums par normatīvo aktu izstrādes kārtību, dialogu ar nozari un profesionālajām organizācijām un to, kā nozares pārstāvju ieteikumi ir iekļauti virknē dokumentu, kas regulē NEPLP darbu un mediju vidi Latvijā.

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+