Zinātkāres centrs “Zili brīnumi”.
Zinātkāres centrs “Zili brīnumi”.
Foto: LETA

NEPLP piespriedusi LTV 5000 eiro sodu par pārkāpumiem raidījumā “Zili brīnumi” 1

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēmusi lēmumu par administratīvā soda uzlikšanu 5000 eiro apmērā Latvijas Televīzijai (LTV) par pieļautajiem reklāmas pārkāpumiem raidījumos “Zili brīnumi”, aģentūra BNS uzzināja NEPLP.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 63
Veselam
Zinātnieki atklājuši iemeslu, kas varētu izskaidrot gados jaunu cilvēku biežo saslimstību ar vēzi
Lasīt citas ziņas

NEPLP norāda, ka pārraidītajos raidījumos “Zili brīnumi”, kas ēterā bija no aizvadītā gada oktobra līdz šā gada februārim, pieļauti vairāki pārkāpumi. NEPLP konstatējusi, ka raidījumu vizuālais noformējums atgādina zinātkāres centra “Zili brīnumi” noformējumu un raidījuma pauzēs tiek pārraidīts raidījuma nosaukums ar Zinātkāres centra “Zili brīnumi” vizuālo fonu. Padome, atsaucas uz VID sniegto informāciju, no kuras izriet, ka biedrības “Vidzemes inovāciju un uzņēmējdarbības centrs” struktūrvienība Zinātkāres centrs “Zili brīnumi” veic saimniecisku darbību – sniedz pakalpojumus, kuru mērķauditorija ir bērni. Tādējādi Zinātkāres centru “Zili Brīnumi” identificējoša vizuālā fona raidījumos “Zili Brīnumi” izmantošana uzskatāma par slēptu audiovizuālu komerciālu paziņojumu, pauž NEPLP.

Tāpat vairākos raidījumos redzami dažādi produkti un produktu zīmoli un to demonstrēšana vērtējama kā slēpti audiovizuāli komerciāli paziņojumi.

CITI ŠOBRĪD LASA

Savukārt LTV savos paskaidrojumos norādījis, ka raidījumu “Zili brīnumi” veido neatkarīgais producents “Brīvdienas”, kurš uzvarēja LTV rīkotajā konkursā. Saskaņā ar noslēgtā līguma noteikumiem, neatkarīgais producents atbild par raidījumu atbilstību likumdošanas prasībām tostarp neatkarīgajam producentam nav tiesību saņemt no fiziskām vai juridiskām personām samaksu par piedalīšanos raidījumos, neatkarīgais producents nedrīkst pieļaut raidījumos slēptās reklāmas izvietošanu un neatkarīgajam producentam jāizvairās iekļaut raidījumos tādu preču, pakalpojumu, preču ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju vārda, firmas zīmes vai darbības attēlojumu, kas varētu maldināt auditoriju.

LTV arī skaidroja, ka nav noslēgusi nekādu līgumu par produktu izvietošanu raidījumos “Zili brīnumi”, kā arī nav izvietojusi šādus uzrakstus. Šādus uzrakstus raidījumā izvietojis raidījuma producents, tādējādi pārkāpjot raidījuma izveides līgumu.

Tikmēr no neatkarīgā producenta sniegtajiem paskaidrojumiem izriet, ka Zinātkāres centrs ar saviem materiāliem ir devis materiālu ieguldījumu raidījuma tapšanā. Neatkarīgais producents atzinis, ka raidījumā “Zili Brīnumi” izmantots Zinātkāres centru “Zili brīnumi” identificējošs vizuālais fons, jo zinātkāres centrs ir viens no raidījuma satura veidotājiem.

NEPLP savā lēmumā uzsver, ka likumdošanā ir noteikta elektronisko plašsaziņas līdzekļu redakcionālā atbildība. Tādējādi elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem ir noteikts pienākums efektīvi kontrolēt raidījumu saturu, gan to organizāciju savās pārraidītajās programmās un katalogos. Līdz ar to, LTV ir redakcionāli atbildīga par konstatētajiem pārkāpumiem raidījumos “Zili brīnumi”, pauž NEPLP.

LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Belte aģentūrai BNS sacīja, ka NEPLP lēmums vēl tiks vērtēts, taču pieļāva, ka tas varētu tikt apstrīdēts tiesā.

“Uzskatu, ka piemērotais soda mērs nav adekvāts. Par tādu pārkāpumu, kāds ir pieļauts, piemērotā summa soda naudas veidā – 5000 eiro – ir neproporcionāli liela,” piebilda Belte.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.