Gunta Paegle savu klientu Sergeju aprūpē jau astoņu gadus, kuru laikā viņai nācies nobirdināt arī pa kādai asarai, taču kopumā attiecības starp abiem esot labas. Aprūpētāja uzskata par nepieņemamu mazgāt vannā cilvēku tikai divreiz mēnesī, kā tas noteikts Sociālā dienesta nosūtījumā, tāpēc cilvēcīgu apsvērumu dēļ dara to biežāk. Arī dzīvojamās telpas pēc savas iniciatīvas uztīra, kad tas nepieciešams, nevis tikai reizi divās nedēļās, un uzsver, ka esošie noteikumi būtu jāmaina.
Gunta Paegle savu klientu Sergeju aprūpē jau astoņu gadus, kuru laikā viņai nācies nobirdināt arī pa kādai asarai, taču kopumā attiecības starp abiem esot labas. Aprūpētāja uzskata par nepieņemamu mazgāt vannā cilvēku tikai divreiz mēnesī, kā tas noteikts Sociālā dienesta nosūtījumā, tāpēc cilvēcīgu apsvērumu dēļ dara to biežāk. Arī dzīvojamās telpas pēc savas iniciatīvas uztīra, kad tas nepieciešams, nevis tikai reizi divās nedēļās, un uzsver, ka esošie noteikumi būtu jāmaina.
Foto – Timurs Subhankulovs

Nespējnieki kašķīgi, aprūpētāji – nevaļīgi. Aprūpe mājās tomēr arvien pieprasītāka 1

“Uzņēmuma darbinieki savā darbā stingri pieturas pie aprūpes plāniem un normatīvā regulējuma,” uzsver “PPS” pārstāve Daina Medne. Viņa paslavē darbiniekus un norāda, ka sūdzības par viņu darbu saņemot reti. “Protams, ir ļoti dažādi darbinieki. Viens darbus veic ātrāk, efektīvāk, cits ne tik ātri, bet aprūpe notiek saskaņā ar plānu,” saka Medne. Atsevišķi klienti reizēm gan vēloties, lai aprūpētāji veic kādas atkāpes no aprūpes plāna, un reizēm nācies konstatēt, ka tas tomēr ir noticis. Rakstiskas sūdzības uzņēmums neesot saņēmis, telefoniskas gan. Par iepriekš aprakstīto situāciju un klientes sūdzībām Medne saka: “Protams, šāda situācija nav pieļaujama un ir jārisina. Šis tad ir īpašs izņēmuma gadījums, jo iepriekš tādi pārkāpumi nav nonākuši mūsu redzeslokā.”

Nespējnieku aprūpe mājās kļūst aizvien pieprasītāka, bet šajā jomā darbinieku trūkst, ir liela kadru mainība, bet klientos nereti rūgst neapmierinātība ar saņemto pakalpojumu.

Reklāma
Reklāma
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 24
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 156
Kokteilis
Magnētiskās vētras 2024. gada aprīļa beigām – visbīstamākās dienas
Lasīt citas ziņas

Kad pēc astoņu mēnešu sadarbības darbu pametusi kāda pensionāru ar invaliditāti pāra aprūpētāja, sākusies nejēdzību virkne, “Latvijas Avīzei” stāsta kāda rīdziniece. Aprūpētājas ieradušās neregulāri, kaut pēc aprūpes plāna bijis jābūt katru dienu, un nav brīdinājušas par neierašanos. Rīgas Sociālā dienesta (RSD) kliente cilvēcīgi saprot, ka, strādājot par tik mazu algu, neviens nevēlas censties, taču kaut cik cienīgi savu darbu vajadzētu paveikt. Lai gan kārtība, kā viss jādara, ir aprakstīta līgumos un aprūpes plānos, dzīvē tā nenotiekot. “Lai kāds man nodemonstrē, kā stundas laikā iespējams apmazgāt un saģērbt nevarīgu cilvēku, pagatavot ēst un uzkopt telpas!”

Zvanot vairākkārt gan Sociālajam dienestam, gan arī konkrētā pakalpojuma sniedzējam – SIA “Pirmais patronāžas serviss” (“PPS”), ar ko RSD slēgts līgums, nekādus uzlabojumus šim pensionāru pārim neesot izdevies panākt. Sociālais dienests aicinājis sazināties ar “PPS”, kas savukārt uz sūdzībām reaģējuši, sakot, ka uzņēmumā strādā labas darbinieces. Pēc vairākkārtējām sūdzībām ieradies “PPS” koordinators un piedāvājis mainīt aprūpētāju.

“Uzņēmuma darbinieki savā darbā stingri pieturas pie aprūpes plāniem un normatīvā regulējuma,” uzsver “PPS” pārstāve Daina Medne. Viņa paslavē darbiniekus un norāda, ka sūdzības par viņu darbu saņemot reti. “Protams, ir ļoti dažādi darbinieki. Viens darbus veic ātrāk, efektīvāk, cits ne tik ātri, bet aprūpe notiek saskaņā ar plānu,” saka Medne. Atsevišķi klienti reizēm gan vēloties, lai aprūpētāji veic kādas atkāpes no aprūpes plāna, un reizēm nācies konstatēt, ka tas tomēr ir noticis. Rakstiskas sūdzības uzņēmums neesot saņēmis, telefoniskas gan. Par iepriekš aprakstīto situāciju un klientes sūdzībām Medne saka: “Protams, šāda situācija nav pieļaujama un ir jārisina. Šis tad ir īpašs izņēmuma gadījums, jo iepriekš tādi pārkāpumi nav nonākuši mūsu redzeslokā.”
LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.