No 1.aprīļa ceļ starppilsētu sabiedriskā transporta tarifus 0

Ar šā gada 1.aprīli autobusu un vilcienu starppilsētu nozīmes maršrutos spēkā stāsies jauni tarifi – kāpums vidēji 5% līdz 7% apmērā, biznesa portālu “Nozare.lv” informēja Autotransporta direkcijā (ATD).

Reklāma
Reklāma
Mistika: pie Ukrainas robežas atvēries milzīgs krāteris, ko dēvē par “portālu uz pazemes pasauli” 32
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
Putins ir izmēģinājis jaunu “superieroci”, kādu pasaule “vēl nav redzējusi” 154
Lasīt citas ziņas

Plānots, ka jauno tarifu ieviešana jau šogad valstij ļaus ietaupīt aptuveni 1,8 miljonus latu un biļešu cenu kāpums pasažieru plūsmu būtiski neietekmēs.

Biļešu cenu kāpums vairāk skars tos pasažierus, kuri pārvietosies garos starppilsētu maršrutu posmos, bet īsākos attālumos biļešu cenas pat samazināsies uz pazeminātās iekāpšanas maksas rēķina, skaidro direkcijā.

CITI ŠOBRĪD LASA

Piemēram, biļete no Kārsavas līdz Dagdai, kas patlaban maksā 1,40 latus, no 1.aprīļa kļūs par 15 santīmiem lētāka. Savukārt posmā Rīga-Valmiera biļete maksās 3,35 latus līdzšinējo 3,10 latu vietā. Arī pasažieru pārvadājumos pa dzelzceļu ir gaidāms neliels biļešu cenu kāpums, piemēram, biļete no Rīgas līdz Daugavpilij maksās par 25 santīmiem dārgāk – 4,95 latus.

Autobusu pasažieriem, pārvietojoties īsajos attālumos – līdz 30 kilometriem – ārpus lielajām pilsētām, biļešu cena samazināsies vidēji par 10%. Turklāt, iedzīvotājiem pārvietojoties starp mazajām pilsētām un apdzīvotām vietām, turpmāk būs iespēja par līdzīgu samaksu izmantot gan vietējās nozīmes, gan starppilsētu satiksmes autobusus, jo biļešu cenas šajos pārvadājumu veidos izlīdzināsies. Turpretim maršrutu posmos, kas pārsniedz 150 kilometrus, braukšanas maksa pieaugs vidēji par 10-11%.

Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs skaidro, ka “nedaudz palielinot biļešu cenas, lai kompensētu valsts budžeta finansējuma samazinājumu, esam atraduši veidu, kā ikdienas nokļūšanu uz darbu un skolu atvieglot tieši lauku iedzīvotājiem, kuriem patlaban tas ir visvairāk nepieciešams”.

Pēdējos gados īstenotie taupības pasākumi, to starpā pārvadātāju pakalpojumu pašizmaksas pārskatīšana un maršrutu tīkla optimizācija, esot bijuši nepietiekami, lai iekļautos būtiski samazinātajā valsts finansējumā un segtu pārvadātājiem radušos zaudējumus. Tādēļ autopārvadātāji, plānošanas reģioni, Satiksmes ministrija un Autotransporta direkcija izstrādāja jaunu taupības pasākumu kopumu. Neliels tarifu kāpums – vidēji 5% līdz 7% apmērā – starppilsētu nozīmes pārvadājumos ir iekļauts šo pasākumu skaitā.

Neskatoties uz ekonomisko lejupslīdi, degvielas cenu kāpumu un valsts dotācijas samazinājumu, starppilsētu tarifu plāns tiek mainīts pirmo reizi pēdējo trīs gadu laikā.

Direkcijā skaidro, ka tarifu izmaiņas, nelegālo pārvadātāju darbības ierobežošana un autoostu sistēmas reorganizācija ir valdības rīcības plānā ietvertie pasākumi, kurus nepieciešams īstenot, lai iekļautos samazinātajā valsts budžeta finansējumā. Šogad kopējais dotācijas apjoms sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem, salīdzinot ar 2011.gadu, ir samazināts par pieciem miljoniem latu jeb 10%, savukārt pēdējo četru gadu laikā finansējums ir sarucis no 74,4 miljoniem latu 2008.gadā līdz 46,5 miljoniem latu 2012.gadā.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.