Mobilā versija
+2.7°C
Elizabete, Betija, Liza, Līze
Svētdiena, 19. novembris, 2017
16. februāris, 2017
Drukāt

No aprīļa Latvijā būtiski mainīsies piekļuve internetbankai (10)

Foto - LETAFoto - LETA

No šā gada 1. aprīļa Latvijā būtiski mainīsies nosacījumi klientu autorizācijai internetbankās. Bankas piedāvās dažādus autentifikācijas risinājumus, un ar katras bankas konkrēto piedāvājumu klienti var iepazīties savā bankā.

“Swedbank” pārstāve LA.lv Kristīne Jakubovska skaidro, ka internetbanku un mobilo lietotni arī turpmāk varēs lietot ar kodu karti un kodu kalkulatoru, taču no 1.aprīļa saskaņā ar starptautiskajiem un vietējiem regulējumiem mainīsies kodu karšu limiti un līdz ar to arī lietošanas pieredze.

“Swedbank” saviem klientiem piedāvās bezmaksas SMS kodu, kas tiks nosūtīts uz klienta apstiprināto tālruņa numuru un kurš būs jāievada internetbankā vai mobilajā lietotnē kopā ar kodu no kodu kartes. Bez izmaiņām turpinās arī kodu kalkulatori, turklāt no februāra Swedbank saviem klientiem piedāvā jaunu līdzekli, kā lietot internetbanku – mobilo lietotni Smart-ID, kurā jāizveido tikai divi PIN kodi, kurus turpmāk jālieto pieslēdzoties internetbankai (PIN1) vai veicot maksājumus un apstiprinot darījumus (PIN2).

Jau ziņots, ka no 2017.gada 1.aprīļa maksājumu veikšanai internetbankās bankas nodrošinās klientiem stingro autentifikāciju, kas ietver vismaz vienu unikālu (neatkārtojamu) autentifikācijas elementu. Pašlaik plaši izmantotais autentifikācijas līdzeklis kodu karte satur daudzus kodus, bet tie nav unikāli katru reizi, to izmantošana zināmā laika periodā atkārtojas.

Savukārt Latvijas Komercbanku asociācija vērš uzmanību, ka atsevišķos gadījumos paredzētas arī iespējas veikt maksājumus tikai ar kodu kartēm, un šādas iespējas dažas bankas piedāvā maza apmēra maksājumiem līdz 30 eiro, maksājumiem starp saviem kontiem, iekšbankas maksājumiem vai maksājumiem uzticamam saņēmējam, kas iekļauts klienta paša iepriekš izveidotā apstiprināto maksājumu sarakstā vai baltajā sarakstā.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Apsveru iespēju vispār atteikties no bankas pakalpojumiem,man vecam cilvēkam smadzenes un rokas nestrādā uz jauninājumiem,ātri un apķērīgi vairs neesam,tāpēc pensionāriem gan varēja galvu nejaukt.
    Skumji,biju tikko iemācījusies to lietot ar kodu karti.

  2. Nav nekādas vainas!Man tas Smart ID patīk,jau izmēğināju.

  3. Sitais vispar ir arprats.Lai tak sarezgi tiem, kas TO VELAS, nevis mums visiem pec kartas.Sanemam pensijas, maksajam komunalos…Nu blin, nemaisam tak bankas kontos milionus…Bet ne, jajauc mums, vecisiem, galvas.Nokas vel par to suda kaukulatoru piki, nedod tak par velti.Labi vel es, musu gimene visi kompjutergeniji, tad ir kaukada apjega, bet tiem, kas nutik ielauzijusies maksajumos, atkal d*irsa…

  4. Tik tiešām sarežģī darbību internetbankā! Tiem. kam tehnologiju pārzināšana nav ikdienas darbs, bet tikai, lai veiktu maksājumus, kļūdīsie pārāk daudz un konti tiks bloķēti.

  5. neviens neko skaidri vēl nezina, pagalmā ir februāris, bet jau daino

  6. Varēja atļaut vismaz līdz 50 EUR pārskaitīt ar vecajām kodu kartēm, vecākiem cilvēkiem grūtāk pierast pie jaunā.

  7. Ko man darit ja nav mobilais telefons? Vai banka izsniegs?

  8. Tikai sarežģī dzīvi.

VID atlaidis 10 darbiniekus (2)Valsts ieņēmumu dienestā (VID) šogad uz ierosināto disciplinārlietu pamata no darba atbrīvoti 10 darbinieki.
Pasaulē
Draugiem Facebook Twitter Google+