Karikatūra – Gatis Šļūka

“No debesīm izskrēja pasātiņš” un 12 citi aizgrābjoši grēcīgu šoferīšu paskaidrojumi 0

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir apkopojis dīvainākos paskaidrojumus par ceļu satiksmes negadījuma (CSNg) apstākļiem, kurus autovadītāji apraksta savos iesniegumos, ilustrējot situāciju vai savu rīcību. Kā liecina LTAB dati, kuriozu situāciju netrūkst. Autovadītāji atzīstas zālītes pīpēšanā, citē ekspremjeru Andri Šķēli un uzskata, ka avārijā iesaistītā automašīna ir “izskrējusi no debesīm”.

Reklāma
Reklāma
Krimināls
VIDEO. “Bēdz prom!” Kārsavā iereibusi kompānija bēg no policijas un smejas par vadītāja nonākšanu policijas rokās 55
VIDEO. Kāpēc gurķus tin plēvē? Atbilde tevi pārsteigs
Krievija vismaz mēnesi zināja par terorakta gatavošanu: “Lai viņi nestāsta pasakas fejai!” 87
Lasīt citas ziņas

LTAB rīcībā esošā informācija liecina, ka nereti autovadītāji, kuri izraisījuši CSNg, nav spējīgi skaidri izteikt savas domas, paskaidrojumi par avārijas iemesliem ir vienos ķeburos, teksts nav salasāms. Bieži vien tam par iemeslu kalpo izdzertais alkohola daudzums un fakts, ka autovadītājs ir tādā alkohola reibumā, ka atrodas gandrīz horizontālā stāvoklī. Tomēr neraugoties uz nesakarīgo runu, tie mēģina pārliecināt ceļu policiju par savu nevainību.

“Jautru situāciju netrūkst. Autovadītāji nekautrējas norādīt, ka regulāri brauc alkohola reibumā, norādot izdzertā un izpīpētā daudzumu. Tāpat paskaidrojumos netrūkst komentāru par blondīnēm, automašīnu markām, kā arī cilvēku pielīdzināšana dažādiem mājlopiem. Tomēr kuriozākais, ka autovadītāji pārsvarā tic tam, ko viņi stāsta, uzskatot, ka par avārijas cēloni ir uzskatāms kāds ārējais spēks, kā arī noliedz acīmredzamo, piemēram to, ka pats ir vadījis transportlīdzekli, ar kuru izraisīts negadījums,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

CITI ŠOBRĪD LASA

Lai radītu nelielu priekšstatu par autovadītāju sniegtajiem paskaidrojumiem, LTAB ir apkopojis spilgtākos skaidrojumus no OCTA izmaksu lietām.

1. Nekādus medikamentus pēdējā pusgada laikā neesmu lietojis. Pēdējo reizi “zālīti” pīpēju vakar vakarā. Par manu veselību sūdzību nav.

2. Man vadītāja tiesību nav un nekad nav bijis. Es braucu bez vadītāja apliecības apmēram 30 gadus, jo man ir veselības problēmas, kuru dēļ nevaru iziet medicīnisko komisiju.

3. Kā pieredzējis autovadītājs (pēc runīgās sievas vārdiem, viņas vīrs tāds arī ir), pamanījās iebraukt stāvošā transporta līdzeklī? Manuprāt, to veiksmīgi var izdarīt tikai akls vai ļoti slims, vai aizmidzis, vai galīgi piedzēries vadītājs, vai arī, lietojot bijušā premjera Andra Šķēles terminoloģiju, pilnīgs kretīns.

4.Braucu ar mammu. Ietriecāmies mašīnā, mamma nobijās un mēs aizbraucām no notikuma vietas.

5. Nekustama īpašuma man nav. Ir vienīgi kustamais, un tas esmu es pats.

6. Neko neatceros, nezinu, kas tā bija par mašīnu, kas to vadīja un kur notika negadījums. Domāju, ka pats pie stūres nebiju. (Persona paskaidrojumā norādīja, ka ir izdzērusi 10 pudeles alus un 400 gramus “šņabja”).

7. No debesīm izskrēja “VW Passat”.

8. Automašīna ar izlaiduma gadu 1998 priekš Rīgas pilsētas ir ekskluzīva automašīnas modele.

9. Puisis mani nosauca par blondīni, kā arī daudzos citos necenzētos vārdos. [..] Logs bija pusvērts un kliedzot ausī viņš teica, ka es esmu mazā “cūka”. Pēc tam viņš ar divriteni aizbrauca un, lai atriebtos, atgriezās ar automašīnu.

Reklāma
Reklāma

10. Gribot pabaidīt, es viegli uzstūmos vienreiz un aizbraucu projām, tādā veida ieriebjot viņām un līdz ar to es nomierinājos un aizbraucu. Man nebija ļauna nodoma bojāt auto, jo viegli uzstūmos, lai pabaidītu. Gan ar divriteni, gan auto braucu alkohola reibumā. Nepatīkamas lietas es precīzi neatceros, bet zinu, ka mani kaut kas aizskāra, tāpēc gribēju pierādīt, ka man arī ir auto.

11. No trolejbusa izlēkušais vīrietis turpināja lamāties, spļaut uz manu mašīnu un atvērt/aizvērt manas mašīnas durvis.

12. Gribēju apdzīt mašīnu, kura izlīda no pirmajā pagriezienā, iesāku manevru, viņš pēkšņi sāka iegriezties, otrajā pagriezienā sajutu dūrienu.

13. Mani vilka ļoti ātri, ap 120km/h. Tāpēc automašīnu mētāja no vienas ceļa puses uz otru. Piekrītu, ka esmu vainīgs CSNg, taču velkošās automašīnas vadītājs mani uz to izprovocēja. Kad sadūros ar pretim braucošo automašīnu, velkošās automašīnas vadītājs atāķēja sakabi un aizbrauca. Es atstāju savu automašīnu un arī aizgāju.