Mobilā versija
-0.8°C
Meta, Sniedze
Piektdiena, 2. decembris, 2016
27. augusts, 2014
Drukāt

Kā veikt pašmasāžu + speciālisti vērtē dažādus pašmasāžas rīkus

1. Kas tiek veselībai


1no5
Foto - ShutterstockFoto - Shutterstock

Pašmasāžu drīkst veikt kaut vai katru dienu – no 5 līdz 30 minūtēm. Ja atrasts laiks masāžai, nedrīkst aizmirst, ka pēc tās arī jāatpūšas.

Masāža jau izsenis nodarbinājusi cilvēku prātus, jo tika pamanīts, ka tā var uzlabot veselību. Par augsto vērtējumu liecina kaut vai fakts, ka senatnē šādai procedūrai nepieciešamos palīgrīkus izgatavojuši no sudraba, zelta vai vērtīgas, dārgas koksnes. Mūsdienās gan zeltu neizmanto, tomēr tiek piedāvātas arī gana dārgas masāžas ierīces, lai palīdzētu sev mājas apstākļos. Netrūkst arī lētāku rīku. Taču – cik tie iedarbīgi?

“Ne katrs var atļauties apmeklēt tik daudz masāžas seansu, kā būtu nepieciešams. Pietrūkst te naudas, te laika. Tomēr tā ir organismam noderīga procedūra, tādēļ ir vērts pamēģināt būt par masieri pašam. Pašmasāža ir fizikālās medicīnas metode, kurā ar klasiskās ārstnieciskās masāžas paņēmieniem cilvēks iedarbojas uz savu ķermeni. Lieti noder arī palīgierīces, ja tās lieto prasmīgi un ar apdomu,” uzsver fizikālās medicīnas un rehabilitācijas ārsts Ints Zeidlers.

“Pamasē, lūdzu, muguriņu!” Lūgums ir saprotams, jo muguru pašam aizsniegt grūti. Retāk vaicājam, lai pamasē kāju vai vēderu. To varam paši. Vēl labāk, ja pie rokas ir kāds rīks vai ierīce, kas veiksmīgāk palīdz izmasēties. Kas svarīgs jāzina, lai izvēlētos šādu rīku un procedūra nekaitētu?

Pašmasāžas PLUSI


Iespējams izmantot mājās, jebkurā laikā, kad vien iegadās brīvs brīdis. Ja rīks jau iegādāts, viss pārējais iegūstams par velti.

Iespējams kontrolēt pašsajūtu. Uzreiz jutīsim, vai masējam pārāk stipri vai tieši otrādi – vāji, nav gaidītā efekta. Varam darīt tā, lai pašsajūta visu laiku būtu patīkama.

MĪNUSI


Relaksēties tomēr nevar tik labi, kā ļaujoties profesionāla masiera rokām.

Ir grūtības aizsniegt un masēt muguru.

! Pirms sākt pašmasāžu, ieteicams konsultēties ar ģimenes ārstu. Dakteris pārliecināsies, vai nav kāda kaite, kas var būt šķērslis. Ja plānojat iegādāties speciālu rīku vai ierīci vai tāds ir jau nopirkts, der pavaicāt ārstam par piemērotību jūsu veselības stāvoklim.

Jebkāda veida masāža, kas veikta pareizi, iedarbojas labvēlīgi. Tā veicina asinsriti tajā ķermeņa vietā, uz ko iedarbojamies. Tomēr iedarbība ir plašāka.

Palīdzam sakārtot sirds un asinsvadu sistēmu. Padarām asinsvadus elastīgākus, tos paplašinām, līdz ar to audiem tiek vairāk barības vielu un skābekļa.

Paātrinās limfas tece, audi saņem vairāk barības vielas, šūnas atbrīvojas no vielmaiņas galaproduktiem.

Atslābinās savilkti muskuļi. Uzlabojas locītavu funkcijas, pieaug to kustību apjoms.

Attīrās ādas virskārta jeb epiderma.

Gadu skaitam pieaugot, pamazām palēninās vielmaiņas procesi organismā – sākam novecot. Ar masāžu iespējams to aizkavēt.

Mazinās nogurums un stress, sāpes atkāpjas. Atkarībā no masāžas metodes, paaugstinās vai pazeminās nervu sistēmas uzbudināmība.

  1. Kas tiek veselībai

  2. Svarīgie virzieni
 D
  3. Svarīgi
 Paš
  4. VĒRTĒJAM MASĀŽAS RĪKUS UN IERĪCE
  5. Svarīgie virzieni
 D

Pievienot komentāru

Draugiem Facebook Twitter Google+