Pagājušā gada “Ideju kausa” trešās vietas laureāts un elektrovelosipēdu uzņēmuma “Blue Shock Bike” vadītājs Neils Kalniņš konkursu sauc par lielisku veidu, kā pārbaudīt to, vai tava ideja citiem patīk tikpat ļoti kā pašam.
Pagājušā gada “Ideju kausa” trešās vietas laureāts un elektrovelosipēdu uzņēmuma “Blue Shock Bike” vadītājs Neils Kalniņš konkursu sauc par lielisku veidu, kā pārbaudīt to, vai tava ideja citiem patīk tikpat ļoti kā pašam.
Foto – Timurs Subhankulovs

No idejas par uzņēmēju 2

No idejas līdz atpazīstamībai un jaunām iemaņām jau astoto reizi šķir tikai viena A4 lapa. Arī šogad sākusies pieteikšanās ikgadējam inovatīvo biznesa ideju konkursam “Ideju kauss 2014”.

Reklāma
Reklāma
Notriektā tautumeita 7
Kokteilis
Mākslīgais intelekts nosauc 5 sieviešu un 5 vīriešu vārdus, kas nes laimi to īpašniekiem 30
SVF: Krievijas ekonomika augs straujāk par visām pasaules attīstītajām ekonomikām 137
Lasīt citas ziņas

Neils Kalniņš kopā ar kolēģiem pagājušajā gadā konkursā ieguva trešo vietu ar ideju “Mobilā elektrodivriteņu noma”, kura gada laikā, pateicoties konkursā iegūtajai pieredzei un publicitātei, ir nedaudz transformējusies un jau nonākusi līdz sabiedrībai. Uzņēmums “Blue Shock Bike” jau neilgi pirms konkursa ražoja un piedāvāja iedzīvotājiem nomāt elektrodivriteņus.

Idejas pamatā bija doma radīt šo divriteņu nomu pilsētā tikai mobilā veidā – viens elektrodivritenis velk platformu, uz kuras ir vēl pieci šādi riteņi, savukārt lietotājs, izmantojot mobilo aplikāciju, var izsekot, kur mobilās platformas atrodas, kā arī viņš riteni var pasūtīt sev ērtā vietā. Pēc konkursa “Blue Shock Bike” no vairākiem cilvēkiem saņēma ieteikumu šo produktu transformēt un pielāgot reklāmas industrijai, kā rezultātā radās jauns produkts – “Info Bike”. Tagad elektrodivritenis velk nevis citus riteņus, bet gan interaktīvu platformu, uz kuras ir izvietota klienta izvēlētā informācija, kuru var aprīkot gan ar skaņām, gan gaismām. Šobrīd “Info Bike” jau ir atdalījies no “Blue Shock Bike” kā atsevišķs uzņēmums – viņi joprojām ir kolēģi, taču katrs koncentrējas uz nedaudz citu jomu.

CITI ŠOBRĪD LASA

“Manuprāt, mūsu “Ideju kausa” idejas evolūcija ir ļoti precīzs apliecinājums tam, ka ne vienmēr tas, kas tev pirmajā brīdī ienāk prātā, ir ļoti labais risinājums,” pārliecināts ir Neils Kalniņš. Tomēr konkursa ideja par mobilo platformu nav atmirusi.

“Vienmēr ir interesanti, kad tev rodas jauna biznesa ideja, nevis vienkārši skriet un sākt to realizēt, bet vispirms ideju notestēt un pajautāt, ko citi par to domā.” Neils uzskata, ka šī ir galvenā lieta, kas būtu jāņem vērā ne tikai jaunajiem uzņēmējiem, bet arī “Ideju kausa” ideju iesniedzējiem. “Mūsu gadījumā reklāmas industrijas klienti pie mums atnāca paši, jo bija dzirdējuši par produktu un ideju,” tādējādi sākotnējā doma evolucionēja un uzņēmumam radīja jaunu biznesa nišu.

Uzņēmēja 
gēna meklējumos


“To nevajadzētu pozicionēt kā tikai jauniešu konkursu – ideju pieteikt var jebkurš Latvijas iedzīvotājs, jo uzņēmējdarbību mēs varam uzsākt jebkurā vecumā,” sākot stāstīt par “Ideju kausu 2014”, uzsver Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) projektu vadītāja Sarmīte Karlsone. Konkursa mērķis ir veicināt inovatīvo uzņēmējdarbību Latvijā un šis ir lielisks veids, kā katram, kurš sasniedzis 18 gadu vecumu, pārbaudīt, vai varētu kļūt par uzņēmēju. LIAA sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Vilistere-Lāce grib iedrošināt tos, kuri šaubās, vai viņu idejai ir potenciāls, nebaidīties un “izmēģināt savus spēkus, jo šeit neliek atzīmes un nevienu nekaunina. Mēs gribam iedrošināt un parādīt, kas ir uzņēmējs un ka varbūt arī tu par to vari kļūt”.

Konkurss ir ar ļoti vienkāršotiem noteikumiem, par ko liecina arī lielais biznesa ideju skaits vismaz pirmajā kārtā, kad ir jāiesniedz savas idejas izklāsts uz vienas A4 formāta lapas. 2007. gadā, kad konkursu pirmo reizi izsludināja, idejas pieteica 269 jaunie uzņēmēji, savukārt pagājušajā gadā tās bija jau 330 idejas, no kurām 168 tika uz otro kārtu. Katru gadu vismaz pusei ideju autoru otrajā kārtā jāizstrādā biznesa plāni, no kuriem žūrija izvēlas 12 labākos, kas piedalās finālā.

Reklāma
Reklāma

Ieguvums – jaunas 
zināšanas un pieredze


Ik gadu konkursā trīs pirmo vietu ieguvēji saņem naudas balvas, lai varētu turpināt attīstīt savu ideju. Tāpat neatņemama “Ideju kausa” nominācija ir “Eko-inovatīvākā ideja”.

Sadarbībā ar konkursa atbalstītājiem ik gadu top kāda specbalva – šogad tā būs par inovatīvāko ideju pārtikas nozarē. “Mēs ļoti ceram, ka arī šajā kategorijā būs idejas, no kurām izvēlēties uzvarētāju,” cerīgi saka Sarmīte Karlsone.

Tiem, kuri izturējuši pirmo kārtu un sākuši gatavot biznesa plānus, ir iespēja apmeklēt apmācības un dažādas lekcijas par mārketingu, biznesa pamatiem un citām ar uzņēmējdarbību saistītām tēmām. Tas ir papildu bonuss, jo dalībniekiem bez maksas ir iespēja iegūt augsta līmeņa jaunas zināšanas, atrasties biznesa vidē un iegūt jaunus kontaktus.

Uzziņa


Pieteikšanās konkursa “Ideju kauss 2014” pirmajai kārtai līdz 17. oktobra plkst. 23.59

Otrās kārtas dalībniekiem jāizstrādā biznesa plāns, trešajā kārtā 12 labākās idejas jāprezentē žūrijai.

Konkursa nolikums un sīkāka informācija www.idejukauss.lv vai www.liaa.gov.lv

Daži no konkursa dalībniekiem, kuru idejas pārvērtušās reālā biznesā – “HugLock” koka “konstruktori” – stendi, apģērbu zīmols ZIB*, elektrovelosipēdi “Blue Shock Bike”.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.