Mobilā versija
+9.5°C
Leonīds, Leonīda
Piektdiena, 20. oktobris, 2017
18. janvāris, 2017
Drukāt

No konta Latvijas lielākajā bankā “pazūd” teju 15 000 eiro (10)

Foto-LETAFoto-LETA

''Swedbank'' bankomāts.

Teicienu “droši kā bankā” pavisam noteikti šajā situācijā nedrīkst pieminēt. Pie raidījuma “Bez Tabu” vērsās kāds uzņēmējs, kuram joprojām nav izdevies atgūt pirms 12 gadiem zaudētos 9 600 latus jeb aptuveni 14 500 eiro.

2004. gada 17. novembrī “Swedbank” filiālē “Mols” ieradās 23 gadus vecs vīrietis, kurš, uzrādot viltotu autovadītāja apliecību, ieguva jaunu kodu kalkulatoru, kas tika piesaistīts uzņēmēja bankas kontam. Noziedznieks ilgi nekavējās un veica 2 pārskaitījumus – 8 000 un 1 600 latu apmērā.

Konta īpašnieks nekavējoties vērsās bankā, lai atgūtu līdzekļus, kuri no konta tika pārskaitīti, apmuļķojot bankas darbinieku. Kā norāda “Bez Tabu” skatītājs, kompensācijas vietā tika saņemts aicinājums vērsties policijā, kā arī dots mājiens, ka no sākuma jānoķer zaglis, tikai tad var turpināt sarunas.

Raidījuma rīcībā esošā informācija liecina, ka krāpnieks pēc nozieguma izdarīšanas devās uz ārzemēm, kur pavadīja vairākus gadus. Kad Valsts policijai izdevās vīrieti aizturēt, viņš notikušajā atzinās un tiesa vīrietim piemēroja nosacītu cietumsodu, ja 3 gadu laikā nauda tiks atmaksāta.

Renārs, bankā zaudējis gandrīz 15 tūkstošus eiro:” Līdz šim esmu saņēmis aptuveni 2 500 eiro. Tiesu izpildītājs konstatējis, ka no šī vīrieša neko nevar piedzīt, viņam nekā nav. Uzskatu, ka naudu uzticēju bankai, kuras darbinieka dēļ mana nauda tur vairs nav. Bankai būtu pienākums man šo naudu atmaksāt.”

Kopš nozieguma veikšanas pagājuši vairāk nekā 12 gadi, kuru laikā lielākā banka Latvijā “Swedbank” joprojām nav spējusi klientam radītos zaudējumus kompensēt.

Kristīne Jakubovska, “Swedbank” pārstāve: “Ir noteikts vainīgais, no kura tiek veikta piedziņa, saskaņā ar tiesas spriedumu arī turpmāk tiks veikta piedziņa. Saredzot savu atbildību, esam atvērti sarunu turpināšanai par to, kāda būtu samērīgā summa, ko mēs (“Swedbank”) brīvprātīgi varētu samaksāt.”

Renārs norāda, ka banka piedāvā izmaksāt mazāk nekā pusi nozagtās summas, kā rezultātā visi līdzekļi joprojām netiktu atgūti.

Publiski pieejamā informācija liecina, ka “Swedbank” Latvijā 2015. gadā strādāja ar 121 miljona eiro lielu peļņu, turpretī pērnā gada pirmajā pusgadā banka nopelnīja 47,65 miljonus.

Pievienot komentāru

Komentāri (10)

  1. Mana banka saucas “Zeķe”. Ļoti droša un sekmīgi papildinās melnajām dienām. Cik droša, tas paliek manā ziņā, nevis svešu cilvēku bandas, kuras regulē līdzekļus.

  2. Vispār nesaprotu, kāpēc cietušais nav vērsies tiesā. Tagad tīri izdevīgi 6% gadā par 12 gadiem pēc Civillikuma + pamatsumma būtu tīri OK.

  3. Nebiju iedomājies, ka kas tāds ir iespējams vienā no Latvijas populārākajām bankām. Saprotu, ja runa būtu par entajiem miljoniem. Swed esmu zelta klients, kredīts praktiski nomaksāts, domāju ņemt jaunu, ir arī labi iekrājumi, tagad kā lai uzticas? Un ko vispār tauta var ieteikt? Esmu par Nordea dzirdējis labas atsauksmes gan kā uzņēmējiem gan kā privātpersonām. Par krīzes gadiem bija dzirdēts, kā ņem nost īpašumus un uzņēmumus, bet nu nevar jau zināt patiesos apstākļus, bet varbūt, ka tendence ir. DNB esot bijusi vēl riebīgāka, ar Nordea varēja sarunāt.

  4. Nabadzini…
    Varbut lai aizvacas uz savam majam – gana jau laupijushi ir te…
    🙁

    • Manam pazinam ari pazuda četru ciparu summa no kredītkartes cik bija kontā un vēl kredītu krāpnieks paņema cik ļauj karte Banka cietušajam lika samaksat bankai ļaundara paņemto naudu-kredītu, nauda nav atgūta banka jau otro gadu it ka risina problemu. Lielajai bankai tādas problēmas ir regulāras

  5. Normālā pasaulē (ASV) par šādu neprofesionālismu banka būtu atmaksājusi ar uzviju klientam un vēl pāris miljonus valstij sodu. Šeit gan jābrīnās, ko klients gaidq. Swed ir jāsūdz tiesā.

  6. “jānoķer zaglis, tikai tad var turpināt sarunas.”
    – – – – – – – – – –
    Zaglis jau tika noķerts — banka !

  7. Vecā labā swed, kas 2009. g. pie mazākajām problēmām atmaksāt kredītu ņēma nost īpašumus, savukārt 2006.g. meta visiem kredītus pakaļ ir vai nav darbs, ir vai nav ienākumi. Bet atbildību redz ne tad ne tagad nav gatava uzņemties. Es iesūdzētu tiesā viņus, par tādu gājienu.

  8. Kā var piesaistīt kodu kalkulatoru uzņēmuma kontam bez uzņēmuma īpašnieka atļaujas? Cik esmu tajā bankā bijusi- tur neviens nevienam neuzticās. Pieļauju, ka visā šajā noziegumā iesaistīts ir konkrētais bankas darbinieks!

  9. Tā nu gan ir cūcīga rīcība! Tur ir pilnīga bankas vaina, tāpēc bankai vajadzēja savam klientam naudu atmaksāt un pēc tam atgūt to no vainīgā. Priecājos, ka neesmu šis bankas klients.

Draugiem Facebook Twitter Google+