Tehnika

Pazudinās tradicionālās bankas? Uzņēmums meklēja risinājumu netaisnībai 16


Nikolajs Storonskis
Nikolajs Storonskis
Publicitātes foto

Nikolaju Storonski var uzskatīt par vienu no veiksmīgākajiem finanšu tehnoloģiju uzņēmējiem pasaulē. Lielākoties, pateicoties pirms diviem gadiem radītā “fintech” uzņēmuma “Revolut” dēļ, kura galvenais mērķis ir izjaukt tradicionālo banku ierasto praksi iekasēt samaksu par teju ikvienu darbību. Kā norāda pats uzņēmējs, sākotnēji viņš risinājumu šai netaisnībai meklējis citu piedāvājumos, līdz sapratis, ka jādomā vien pašam. Divu gadu laikā investori uzņēmumā investējuši teju 90 miljonus dolāru, palīdzot klientiem ieekonomēt apmēram 135 miljonus eiro. Tehnoloģiju konferences “TechChill” laikā Nikolajs Storonskis sniedza interviju “LA”.

 

Kā “Revolut” veicas? Vai beidzot pārsniegts viena miljona klientu skaits?

N. Storonskis: Jā, pagājušā gada novembrī mūsu klientu skaits sasniedza vienu miljonu un esam jau diezgan tuvu pusotram miljonam – ik dienas par mūsu klientiem kļūst apmēram 6000 – 8000 jauni klienti. Es domāju, ka šāda izaugsme nav maksimums un vajadzētu tiekties uz vēl straujāku attīstību. Es teiktu, ka 10 tūkstoši jaunu klientu ik dienas jau mani apmierinātu un to vajadzētu sasniegt pēc iespējas ātrāk. Svarīgi uzsvērt, ka esam ieguvuši 1,5 miljonus klientu bez jebkāda mārketinga budžeta, bez reklāmas. Tas mums izdevies, pateicoties mūsu klientiem, kuri strādā mūsu labā, nododot mūsu slavu no mutes mutē, un redzam, ka tas strādā. Šogad plānojam izplesties arī uz ASV, Austrāliju, Jaunzēlandi, Singapūru, Indiju un daudzām citām valstīm – būs ļoti interesants gads. Lielais mērķis ir darbošanās ikvienā pasaules valstī.

 

Cik daudzi latvieši izmanto “Revolut”?

Šobrīd mūsu pakalpojumus izmanto apmēram 15 tūkstoši latviešu. Kopš septembra, kad Baltijas valstīs (Lietuvā. – aut.) atvērās birojs, klientu skaits Latvijā audzis par 4000. Līdz ar to varam teikt, ka birojs Baltijas valstīs nācis par labu šā tirgus apgūšanai.

 

Kādi ir tālākie plāni Baltijas valstīm?

Latvijā līdz šā gada beigām vajadzētu sasniegt 150 000 lietotāju. Lietuva joprojām arī globāli ir viens no mūsu galvenajiem tirgiem ar lielāko klientu bāzi, un līdz gada beigām vajadzētu sasniegt 250 000 klientu skaitu, bet Igaunijā mērķis ir 100 000 klientu.

 

Divu gadu laikā, kopš pastāvat, uzņēmumā investētas ļoti lielas naudas summas, kas parāda, ka ideju, vismaz investori, atbalsta.

Realitāte ir tāda, ka investori vienkārši grib nopelnīt. Viņi redz vilcienu, tajā ielec un gaida, kur tas viņus aizvedīs. Ar mums ir līdzīgi – viņi redz, ka esam uzņēmums, kuram ļoti ātri aug klientu skaits.

 

Ko lietotājiem dod “Revolut”, un kāpēc cilvēkiem būtu jākļūst par tā klientiem? Kā jūs atšķiraties no tradicionālajām bankām?

“Revolut” ir ne tikai lētāks par bankām, bet mēs arī piedāvājam starpbanku naudas pārskaitījumus bez jebkādas komisijas maksas. Respektīvi, esam iznīcinājuši visu, kas mums nepatika tradicionālajās bankās, kā arī daudz ko uzlabojuši elegantā un lietotājiem draudzīgā veidā, radot īpašu mobilo lietotni.

Ikviens var kļūt par “Revolut” klientu 60 sekunžu laikā, turēt un veikt transakcijas 25 valūtās uz ikvienu banku pasaulē, var izmantot bezkontakta debetkarti kā vietējo maksāšanas līdzekli 130 valstīs, un ikviens lietotājs var no bankomāta dienā izņemt 200 eiro. Turklāt decembrī atklājām šobrīd ātrāko un vieglāko veidu, kā izmantot kriptovalūtas, piedāvājam arī apdrošināšanu, kas ir par 40% lētāka nekā vidēji tirgū. Piedāvājam arī dažādus rīkus klienta finanšu un budžeta pārvaldīšanai – ikvienu pirkumu automātiski kategorizē, līdz ar to var viegli kontrolēt savus izdevumus.

 

Kādā veidā pelnāt, ja daudz ko piedāvājat par velti vai ar lielu atlaidi?

Saistītie raksti

Mums ir arī “Premium” un “Business Accounts” pakalpojumi, kuros iekļauti vēl vairāki citi labumi – par tiem gan nākas ik mēnesi piemaksāt abonēšanas maksu. Otrkārt, par katru transakciju, kas veikta, izmantojot “Revolut”, nelielu summu mums maksā “MasterCard” un “Visa”. Tāpat saņemam nelielu komisijas maksu par apdrošināšanu un kreditēšanu, ko arī piedāvājam.

 

Vai tādi uzņēmumi kā “Revolut” pazudinās tradicionālās bankas?

Bankas strādā tāpat kā jebkuras citas kompānijas, kuras savā starpā sacenšas un cīnās par iespējami lielāku peļņu. Tām nākas attīstīties līdzi laikam, izmantot tehnoloģiju sniegtās priekšrocības. Beigu beigās, domāju, nākotnē pasaulē būs trīs vai četri globāli finanšu spēlmaņi, līdzīgi kā tagad ir ar “Google” un “Facebook”.

 

LA.lv