Latvijā
Izglītība

Nosaka ierobežojumus desmitklasnieku uzņemšanā Tukuma Raiņa ģimnāzijā0

Foto no Pixabay.com

Lai izpildītu kritērijus valsts ģimnāzijas statusa iegūšanai, nākamajā mācību gadā Tukuma Raiņa ģimnāzijas 10.klasē tiks uzņemti tikai 66 skolēni, lēmusi Tukuma novada dome.

Saskaņā ar domes lēmumu izglītības iestādes vadītājai būs jāizstrādā kritēriji un kārtība uzņemšanai Tukuma Raiņa ģimnāzijas vispārējās vidējās izglītības programmu 10.klasē.

Turklāt 2019./2020.mācību gadā ģimnāzijas 10.klasēs tiks uzņemti ne vairāk kā 66 izglītojamie.

Taču nepieciešamības gadījumā, ņemot vērā 10.klašu komplektēšanas gaitu ģimnāzijā un Tukuma 2.vidusskolā, līdz 2019./2020.mācību gada sākumam varēs precizēt uzņemamo izglītojamo skaitu.

Lēmums pieņemts arī tāpēc, lai nodrošinātu noteikumu izpildi par izglītojamo skaitu vidējās izglītības pakāpē. Ģimnāzijā 2018./2019.mācību gadā vidusskolas posmā mācās 197 izglītojamie, no tiem 77 izglītojamie – 10.klasēs -, bet Tukuma 2.vidusskolā 123 izglītojamie, no tiem 33 – 10.klasēs. Tādēļ, lai nodrošinātu noteikumu prasību izpildi abās skolās, lemts noteikt ierobežojumus uzņemamo skolēnu skaitam ģimnāzijas 10.klasē.

Jau vēstīts, ka ar 2021.gada 1.septembri kā viena iestāde darbosies Tukuma Raiņa ģimnāzija un Tukuma 2.pamatskola. Iestādes nosaukums un statuss būs atkarīgs no tā, vai ģimnāzija iegūs valsts ģimnāzijas statusu.

Proti, ja ģimnāzijai līdz 2020.gada 31.decembrim tiks piešķirts valsts ģimnāzijas statuss, tad tai tiks pievienota reorganizējamā 2.pamatskola, un turpmāk darbosies Tukuma Raiņa Valsts ģimnāzija. Taču, ja valsts ģimnāzijas statuss netiks iegūts, abas izglītības iestādes tiks apvienotas, izveidojot Tukuma Raiņa 1.vidusskolu.

Lai nodrošinātu Tukuma Raiņa ģimnāzijai valsts ģimnāzijas statusu, nepieciešams izpildīt noteiktās prasības.
Saistītie raksti

Viena no prasībām paredz, ka uz valsts ģimnāzijas statusu var pretendēt izglītības iestāde, kurā iepriekšējos divus mācību gadus izglītojamo mācību sasniegumu vidējais procentuālais novērtējums centralizētajos eksāmenos ir bijis vismaz par 10% augstāks nekā vidējais procentuālais novērtējums valstī un vismaz par 5% augstāks nekā novērtējums attiecīgajā plānošanas reģionā.

Domes dati liecina, ka aizvadītajā mācību gadā kritēriju attiecībā uz rādītājiem valstī izglītības iestāde nav izpildījusi, lai gan līdz šim rādītājs pārsniedza statusa saņemšanai noteikto.

LA.lv