“Nordekas” autobuss Rīgas starptautiskajā autoostā.
“Nordekas” autobuss Rīgas starptautiskajā autoostā.
Foto-LETA

Noskaidroti 17 miljonus vērto starppilsētu pārvadājumu veicēji 0

Autotransporta direkcijas izsludinātajā konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem turpmākajos sešos gados Jūrmalas un Bauskas virzienā uzvarējušas vairāku pārvadātāju veidotās apvienības, iegūstot tiesības slēgt līgumus kopumā par 17 miljoniem eiro.

Reklāma
Reklāma
“Zaļais kurss jau tepat pie sliekšņa,” plāno aizliegt malkas, brikešu un granulu apkuri 69
Māte ar šausmām atklāj, ka jaundzimušais bērns, par kuru viņa rūpējās slimnīcā, nav viņas bērns 19
Atradusies pirms 13 gadiem pazudusi meitene, kura savulaik neatgriezās mājās no skolas 15
Lasīt citas ziņas

Kā liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā, reģionālajā starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā Latvijas vidienē lotē “Centrs-1” maršrutos Jūrmalas virzienā ir uzvarējusi apvienība, ko veido AS “Nordeka”, AS “Rīgas Taksometru parks” un AS “Liepājas autobusu parks”.

Savukārt līgums par pārvadījumiem Bauskas virzienā tiks slēgts ar apvienību, ko izveidojušas SIA “AIPS”, AS “Nordeka”, SIA “Tukuma auto” un AS “Liepājas autobusu parks”.

CITI ŠOBRĪD LASA

Paredzamā līgumcena Bauskas virzienā ir 9,36 miljoni eiro, bet Jūrmalas virzienā – 7,8 miljoni eiro.

Informācija Autotransporta direkcijas mājaslapā liecina, ka Ogres virzienā uzvarējusi ir pretendentu apvienība, ko veido “Liepājas autobusu parks”, “Nordeka”, “Ogres autobusu parks” un “Aizkraukles ATU”. Pretendenta “Sabiedriskais autobuss” iesniegtais finanšu piedāvājums atzīts par nepamatoti lētu un izslēgts no dalības konkursā.

Kā ziņots, iepirkumu veido trīs daļas, un tajā ir iekļauti 28 dažādi maršruti Latvijas vidienē virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu.

Paredzams, ka konkursa uzvarētāji pārvadājumus sāks 2015. gada 1. februārī un pārvadājumu līgumi tiks slēgti līdz 2020. gada 31. decembrim.

Kā skaidro direkcijā, kopš 2008. gada turpinās tiesvedība ar pārvadātājiem par atklātā koncesijas konkursa rezultātiem maršruta tīkla lotē “Centrs-1”, un sabiedriskā transporta pakalpojumi līdz šim tika organizēti pagaidu kārtībā, pārvadājumu līgumiem nepārsniedzot divu gadu termiņus. ATD atzīst, ka līdz ar to cieta pārvadājumu kvalitāte, jo pagaidu līgumiem nav piemērojamas augstas kvalitātes prasības. Jaunie sešu gadu termiņa līgumi ļaušot izvirzīt augstākas prasības pārvadātājiem un nodrošinās pasažieriem komfortablus braukšanas apstākļus, apgalvo direkcijā.

Iepriekš Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācija un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija norādījušas, ka ATD konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem starppilsētu maršrutu tīklā virzienos no Rīgas uz Bausku, Ogri un Jūrmalu zemākās cenas nosaukusi “pelēkajā sektorā” strādājoša firma – “Sabiedriskais autobuss”. Organizācijas izteica vēlmi vērst atbildīgo institūciju uzmanību uz to, ka jānotiek objektīvai un detalizētai piedāvājumu izvērtēšanai, nepieciešamības gadījumā piesaistot transporta nozares ekspertus, izvērtējot, vai cenas nav dempingotas.

LA.LV aicina portāla lietotājus, rakstot komentārus, ievērot pieklājību, nekurināt naidu un iztikt bez rupjībām.