Ekonomika
Bizness

Noskaidroti “top 5” Latvijas uzņēmumi, kas eksportē vairāk nekā 70% 0


Filosofs, žurnālists un zīmolvedības lektors Haralds Burkovskis (no kreisās), “Escape rooms” administrators Marks Baholdins, futūrists Džeims Velmans(James Wallman), “Lattelecom Rīgas maratons” vadītājs Aigars Nords un “SmartHR Latvija” organizators Juris Zalāns piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotā Biznesa foruma diskusijā “Jaunākās tendences uzņēmējdarbībā un konkurētspējas celšanā” koncertzālē “Palladium”.
Filosofs, žurnālists un zīmolvedības lektors Haralds Burkovskis (no kreisās), “Escape rooms” administrators Marks Baholdins, futūrists Džeims Velmans(James Wallman), “Lattelecom Rīgas maratons” vadītājs Aigars Nords un “SmartHR Latvija” organizators Juris Zalāns piedalās Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras rīkotā Biznesa foruma diskusijā “Jaunākās tendences uzņēmējdarbībā un konkurētspējas celšanā” koncertzālē “Palladium”.
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras apkopotie dati liecina, ka pēdējos gados Latvijas uzņēmumi guvuši lielus panākumus savu produktu un pakalpojumu eksportā.

TOP5 iekļuvuši uzņēmumi “Catchbox”, “Primekss”, “AW Latvija”, “KUKUU” un “Madara Cosmetics”, kas eksportējuši vairāk nekā 70% no saražotā apjoma, tādējādi apliecinot sevi kā konkurētspējīgus spēlētājus starptautiskajā tirgū.

To, kā sasniegt līdzīgus panākumus uzņēmējdarbībā, būs iespējams uzzināt nākamnedēļ, LIAA organizētajā “Magnetic Latvia” biznesa forumā, kur vairāk nekā 300 uzņēmumu pārstāvji apgūs, kā biznesā var noderēt dizaina domāšana.

Līderis, kas eksportē līdz pat 99,9% no saražoto produktu apjoma uz 45 valstīm, ir uzņēmums “Catchbox”, kas ražo mētājamos mikrofonus. Tūlīt pēc viņa seko betona tehnoloģiju uzņēmums “Primekss”, kura ražotās industriālās betona bezšuvju grīdas nonāk 20 valstīs, tādējādi eksportējot līdz 95% no saražotā.

Savukārt uzņēmums “AW Latvija”, kas rūpējas par ekoloģiskām, otrreiz pārstrādātas koksnes sienu apdarēm, eksportē ap 80% no saražotā, nonākot 28 valstīs.

Vēl jāizceļ bērnu dizaina mēbeļu zīmols “KUKUU”, kas eksportē 75% saražoto mēbeļu uz 14 valstīm, un “Madara Cosmetics”, kura ražotie skaistumkopšanas līdzekļi nonāk veikalos 34 valstīs, uzņēmumam eksportējot 72% produktu apjoma.

“Uzņēmēju panākumi liecina par to, ka Latvija ir vieta, kur tiek radīti jauni inovatīvi produkti un pakalpojumi, kuriem ir iespējas ne tikai vietējā tirgū, bet visā pasaulē. Šie uzņēmumi ir piemērs jauniem uzņēmējiem, kas vēl tikai uzsāk savu biznesu, jo parāda, cik liela nozīme ir spējai uzdrošināties, lai sasniegtu plašākus mērogus” uzsver LIAA direktors Andris Ozols.

Saistītie raksti

“Magnetic Latvia” Biznesa forumā, ko LIAA organize vietējiem uzņēmumiem jau devīto gadu, šoreiz tiek veltīts dizaina domāšanas metodei, kas ir vērsta uz lietotāju vajadzību apzināšanu un ātru risinājumu meklēšanu, rezultātā radot pieprasītus produktus un pakalpojumus.

Pasākumā gaidāmi gan Latvijas uzņēmumu pieredzes stāsti par dizaina domāšanas pielietojumu uzņēmuma vadībā un preces vai pakalpojuma izstrādē, gan pasaules līmeņa domātāju lekcijas, kurās varēs vairāk uzzināt par dizaina domāšanas stratēģijām.

Forumam ikvienam iespējams piedalīties bez maksas. Šobrīd joprojām notiek pieteikšanās šajā vietnē.

LA.lv