Mobilā versija
Brīdinājums +15.1°C
Rolands, Rolanda, Ronalds, Erlends
Otrdiena, 17. oktobris, 2017
27. decembris, 2016
Drukāt

Noslēdz sākotnējo “melnās kastes” analīzi. Noteikta Krievijas lidmašīnas katastrofas galvenā versija (18)

Foto - REUTERS/LETAFoto - REUTERS/LETA

"Tu-154". 1983. gadā būvētajai lidmašīnai šā gada septembrī veikta tehniskā apskate, bet 2014. gada decembrī esot veikts kapitālremonts.

Krievijas Aizsardzības ministrijas gaisa spēku centra speciālisti veikuši sākotnējo svētdien Melnajā jūrā nokritušās lidmašīnas “Tu-154” “melnās kastes” ierakstu analīzi, pēc kā par galveno katastrofas versiju atzīta pilotēšanas kļūda, ziņo avoti.

“Pabeigta sākotnējā “melnās kastes” datu analīze. Tā ļauj izdarīt secinājumu, ka galvenā katastrofas versija ir saistīta ar gaisa kuģa pilotēšanas kļūdu,” pavēstīja avots.
Balss ieraksta “melnajā kastē” fiksētas pēdējās sekundes pilotu kabīnē, kurā dzirdami kliedzieni “Aizspārņi, kuce!” un “Krītam, komandieri!”, ziņo Krievijas mediji.

Kā pavēstīja avots aģentūrai “Interfax”, pēc sākotnējās informācijas lidmašīna cietusi avāriju “sagāšanās” dēļ, jo nav bijusi pietiekama spārnu celtspēja. Pēc viņa teiktā, “Tu-154” aizspārņi nostrādājuši nesaskaņoti, to neizbīdīšanās rezultātā tika zaudēta nepieciešamā celtspēja, un ātrums nav bijis pietiekams augstuma uzņemšanai.

Jau vēstīts, ka Krievijas Aizsardzības ministrijas lidmašīna “Tu-154” ar 92 cilvēkiem svētdien avarēja dažas minūtes pēc izlidošanas no Sočiem. Ar to sagaidīt Jaungadu Sīrijā devās Krievijas armijas karavīri, Aleksandra Aleksandrova vārdā nosauktā Krievijas armijas dziesmu un deju ansambļa mākslinieki un žurnālisti.

Saskaņā ar Krievijas Aizsardzības ministrijas publiskoto informāciju, kas balstīta uz pasažieru sarakstiem, lidmašīnā atradušies 64 Aleksandrova ansambļa mākslinieki, tai skaitā tā vadītājs Valērijs Halilovs, astoņi karavīri, deviņi žurnālisti no Krievijas televīzijas Pirmā kanāla, NTV un Aizsardzības ministrijas pārraudzītā telekanāla “Zvezda”, divi valsts ierēdņi un starptautiskās sabiedriskās organizācijas “Spravedļivaja pomoščj” (“Taisnīga palīdzība”) vadītāja, Kremļa cilvēktiesību padomes locekle Jeļizaveta Gļinka.

Viņa Krievijā bija iemantojusi cieņu kā “daktere Liza”, kas daudz nesavtīgi palīdzējusi bezpajumtniekiem, neraugoties uz ierēdņu liktajiem šķēršļiem. Kā vēsta mediji, Gļinka uz Sīriju pavadījusi Latakijas universitātes slimnīcai paredzētu medikamentu kravu.

Avarējusī lidmašīna būvēta pirms 34 gadiem, pēdējo reizi remontēta 2014.gadā, bet tehniskā apkope tai veikta šā gada septembrī.

Pievienot komentāru

Komentāri (18)

  1. Aizspārņus jeb flaps lieto pie lidmašīnas pacelšanās un nolaišanās, kad tai ir neliels ātrums. Paceļoties
    ar flaps palīdzību tiek papildu palielināta lidmašīnas celtspēja, tomēr galvenais faktors, kas paceļ mašīnu ir tās ātrums, nevis flaps. Ja nebūs vajadzīgā ātruma, lidmašīna kritīs zemē kā akmens, jo mūsdienu reaktīvās lidmašīnas gaisā turas tikai pateicoties to ātrumam. Tad kur ir pilotu kļūda, ja acīmredzot nebija vajadzīgā ātruma, jo 3 dzinēji reizē iziet no ierindas arī nevar? Izskatās, ka krievu eksperti ir paši sapinušies savās versijās, bet visaizdomīgākais ir šī lielā steiga atrast “ticamu” galveno versiju, ko pasniegt sabiedrībai.

  2. Kā var būt pilotu kļūda, ja nenostrādā vai ieķīlējušies “zakrilki”? Tad tā ir tehniska kļūda vai arī lidmašīnai nav bijis pietiekošs ātrums. Tā izskatās, ka šie AM “speciālisti” blefo, jo ļoti steidzas ar secinājumiem.

    • tas čēpē(ЧП) ir briesmīgi nozīmīgs un katrs ierēdnītis bļauj šiem virsū, lai parādītu, cik “centīgi strādā”, ka šie nezina ko ķert, ko grābt un pūš laukā pirmo, kas uz mēles…

  3. Kāpēc atlūzu izkaisījums ir pāris kilometru, vai tas neliecina par lidaparāta sabrukumu gaisā, proti, sprādzienu?

    • varbūt jā, varbūt nē Atbildēt

      ja būtu bijis sprādziens, tad diez vai būtu zemāk komentārā minētās sarunas…
      Ja lielā ātrumā atsitas pret ūdeni, efekts ir tāds pat, kā atsitoties pret dzelzsbetona sienu.
      Tajā jūtūbes ekrānā bija vairāki sižeti no citām avārijām arī.

  4. Sekoju līdzi notikušajai traģēdijai Atbildēt

    Krievu mēdiji raksta tā.
    1)К вечеру 27 декабря водолазы установили местонахождение речевого и вспомогательного параметрического бортовых самописцев Ту-154.
    Разговор в кабине пилотов прерывается восклицанием: “Закрылки, сук-к-к-кааа !!!!!!!!”
    После этого звучат слова: “Командир, падаем !!!”
    …………………..
    2)Кроме того, в акватории Черного моря на участке протяженностью 200 м обнаружено большое скопление обломков самолета и фрагментов тел…
    А на расстоянии 4,5 км от берега на глубине около 20 м найдено 3 предмета:
    Размеры 1.предмета — 2–3 м,
    2.предмета — более 60 м в длину,
    3.предмета— около 5 м в длину.
    Interesanti, kas tie varēja būt par GARENIEM priekšmetiem?
    Jūtūbē ir Soču videokameru ieraksts, kur MELNAJĀS debesīs redzams pēkšņš uzliesmojums un pēc tam lidojošs objekts ar zaļu gaismu krīt jūrā … Tu-154 izlidoja MELNAJĀ tumsā plkst.5:25 un jau 5:27 pazuda no radaru ekrāniem…
    Maskavas TV bija diskusija par notikušo. Tika uzdots jautājums, kāpēc Maskavā uzpildītai lidmašīnai vajadzējis pēkšņi nosēsties Sočos, lai it kā vēl uzpildītos? Ja lidmašīna ar uzpildīto degvielas bāku Maskavā varējusi (bez nosēšanās Sočos) nolidot 4 000 km !!!
    Aizdomīfs šķiet jau pašā sākumā Krievijas galveno personu apgalvojums: tas noteikti nav terorakts …

  5. jutubē bija sižetiņš, kur lidmašīna bija sagāzusies uz kreiso pusi it kā kreisais aizspārnis būtu noliekts un bremzētu kreiso spārnu.

  6. Man gan nāk prātā, ka aizspārņus(закрылки) lieto pie MAZIEM ātrumiem paceļoties un nolaižoties. Normāla ātruma lidojuma laikā tie atrodas ar spārnu gandrīz vienā plaknē.
    Šķiet, ka defekts bijis aizspārņu piedziņā, nevis pilotu kļūda.

  7. Kādam vajadzēja lai tā lidmašīna nokrīt. Noķīlēja kādu aizspārņi. Iespējams ka tā ansambļa dalībnieki un pavadošas personas nedrīkstēja redzēt patieso situāciju Sīrijā. Nav jau pirmā reize ka Krievija ziedo savas lidmasīnas cēlo mērķu vārdā. Lidotāji Krieviem ir profiņi. Tie jau nu nebūs vainīgi, bet tikai pataisīti par vainīgajiem.

Draugiem Facebook Twitter Google+